Emailnotificatie blijft hangen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Ratcity

Emailnotificatie blijft hangen

Bericht door Ratcity » 28 jul 2012, 13:16

Hallo allemaal,

Ik zit met een zeer vervelend probleem.
Ons domein (niet ons IP volgens de host) is belaagd door een spammer/hacker. Men stuurde een groot aantal request naar de server. Op basis van die info, is er een rule aangemaakt die dat blokt en dat schijnt te werken. We liggen er in ieder geval niet meer uit, de host moest de server dan steeds resetten en dat kostte hem veel tijd.

Nu hebben we vanaf donderdag 12.07 uur dat we over iedere PM of abonnement continue een notificatie krijgen, alsof het vastgelopen is en blijft hangen. Dit gaat maar door en voor ik iets ga doen wat misschien niet juist is wil ik hier vragen of iemand bekend is met dit probleem?
  • Adres van je forum: http://www.ratten.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: Link in nieuw tabblad, foto onderaan forumindex, deze zijn al een tijd aanwezig.
    Wanneer ontstond het probleem? 26 juli
    phpBB versie: 3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Waarschijnlijk heeft de host iets aan de server veranderd. Het domein wordt/werd belaagd door een spammer, waardoor de server steeds crashte tussen de middag, dit is opgelost door de verhuizing. 27 juli (gisteren) zijn we verhuisd van een dedicated server naar een VM Cloud server. Op de dedicated server was het probleem al begonnen en dat is gebleven met de mails. Ik vermoed dus dat het in de DB zit.
    Wat is het probleem? De emailnotoficatie bij PM's en abonnementen lijkt vast te lopen. Iedere paar minuten krijgen de leden over hetzelfde een PM en dat gaat maar door.
    Als admin zijnde krijg ik wel wat PM's, dus ik heb ontvang nu minstens 1000 email notificaties per dag. :shock:
Mijn vraag is dus of iemand weet waar het aan kan liggen en hoe ik het op zou kunnen lossen. Ik ben geen echte leek, maar als het echt ingewikkeld wordt zal ik misschien extra hulp nodig hebben.

Alvast bedankt.

Ratcity

Re: Emailnotificatie blijft hangen

Bericht door Ratcity » 28 jul 2012, 17:16

Ik denk dat ik het heb gevonden. de host wilde de installatie doen i.p.v. dat ik het zelf deed, want het moest perse een schone installatie worden. Hij heeft dus bestanden gekopieerd. :roll:
In de cache stond queue.php.lock en de host heeft deze mee gekopieerd. Deze heb ik uit de cache verwijderd en de e-mailfunctie weer geactiveerd. Tot nu toe heb ik nergens last van.

Gesloten