- Adres van je forum: http://www.golfgtiforum.nl/forum
Event. modificaties op je forum: Geen grote zaken recentelijk
Wanneer ontstond het probleem? Een maand of twee geleden
phpBB versie: 3.10
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
Wat is het probleem?
Sind een maand of twee heb ik last van "bezoekers" met extreem hoge pageviews en bandbreedte verbruik. Zie lijstje hieronder voor deze maand. Op zich is het geen probleem, maar mijn bandbreedte kost geld en als zo'n bezoeker in 1 keer 500-600 MB gaat verbruiken is dat zonde. Wat kan ik er aan doen en waar komt het vandaan?
Extreme pageviews en bandbreedte verbruik?
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Extreme pageviews en bandbreedte verbruik?
Re: Extreme pageviews en bandbreedte verbruik?
Ziet er uit als een zeer actief lid (eigenlijk herken ik zo'n hoog verbruik alleen bij beheerders en moderatoren).
In principe kan je eigenlijk één ding zelve doen, en dat is dat IP blokkeren, maar dat zal je een legitiem en actief lid kosten.
Andere mogelijkheid is in de database het lid (als deze ip's een account hebben) opzoeken middels de IP, en deze aanspreken.
Overigens is het verbruik niet extreem, alleen zeer actief
In principe kan je eigenlijk één ding zelve doen, en dat is dat IP blokkeren, maar dat zal je een legitiem en actief lid kosten.
Andere mogelijkheid is in de database het lid (als deze ip's een account hebben) opzoeken middels de IP, en deze aanspreken.
Overigens is het verbruik niet extreem, alleen zeer actief