Beheerders leden berichten wijzigen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
belfiets
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jul 2012, 22:05

Beheerders leden berichten wijzigen

Bericht door belfiets » 16 jul 2012, 20:38

  • Adres van je forum: http://www.outdoordogs.nl/vriendendzg1
    Event. modificaties op je forum:..
    Wanneer ontstond het probleem?gisteren
    phpBB versie:3.0.10


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Vanaf het begin heb ik de premissies ingesteld Het Forumteam is het beheerdersteam die dezelfde permissies heeft als de rol beheerder / groep beheerder.

Na een zoek werk heb ik onderstaande gevonden en toegepast.
Echter kan ik wel al sinds het begin berichten wijzigen, maar mijn mede beheerders niet...
Ook niet na onderstaande te hebben gedaan, ook zie ik:
Berichtacties (kan berichten wijzigen: ja)
Nergens staan bij het geen waar het stappenplan mij heen stuurt...

Je kan de permissies van rollen ook globaal instellen en wijzigen. Dan hoeft dat niet steeds handmatig via geavanceerde permissies die je kan wijzigen wanneer je een rol aan het toewijzen bent.

Beheerderspaneel --> tabblad Permissies --> Permissierollen (links in het venster) --> Moderator rollen --> Kies een rol die je wilt wijzigen of maak zelf een rol aan --> Berichtacties (kan berichten wijzigen: ja) --> als je klaar bent bevestig.

Nu nog deze rol toewijzen aan de juiste groep. Dat kan ook vanuit het tabblad Permissies en vanuit het tabblad Gebruikers en groepen.

Bijvoorbeeld:
Tabblad permissies (algemene permissies) --> Permissie groepen --> Selecteer de moderatorgroep --> Selecteer type --> selecteer rol --> bevestig (per type moet je bevestigen, je kan niet omstebeurt een type kiezen en de rol instellen en dan 1x voor al de types bevestigen). De juiste permissies moeten volgens mij ook per groep aan de verschillende forums worden ingesteld (forum gebaseerde permissies --> forum moderators).

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Beheerders leden berichten wijzigen

Bericht door Pola » 16 jul 2012, 23:02

Kun je voor één van de leden van Het Forumteam het volgende controleren:

Beheerderspaneel - PERMISSIES - Toon globale moderator permissies - Voer de naam in van het lid bij "Zoek een lid:" en klik op Bekijk permissies - klik op het Afbeelding icoontje voor "Kan berichten wijzigen" - Toon hier wat je dan te zien krijgt in het pop-up schermpje.
HGN op phpbb.com

belfiets
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jul 2012, 22:05

Re: Beheerders leden berichten wijzigen

Bericht door belfiets » 16 jul 2012, 23:47

Ah de fout is opgelost!
Ik moest de personen individueel toevoegen!
Bedankt Pola! Weer iets geleerd!

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Beheerders leden berichten wijzigen

Bericht door Pola » 17 jul 2012, 00:20

Waar heb je de personen nu individueel aan toegevoegd? Dat zou niet moeten hoeven. Daarom vroeg ik naar het resultaat wat je te zien zou krijgen.
HGN op phpbb.com

belfiets
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jul 2012, 22:05

Re: Beheerders leden berichten wijzigen

Bericht door belfiets » 17 jul 2012, 16:06

Pola schreef:Waar heb je de personen nu individueel aan toegevoegd? Dat zou niet moeten hoeven. Daarom vroeg ik naar het resultaat wat je te zien zou krijgen.
De personen zijn individueel toegevoegd in de moderator permissies...
Zou ik dus Het Forumteam als groep toevoegen dan zou dit ook moeten werken?

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Beheerders leden berichten wijzigen

Bericht door Pola » 17 jul 2012, 17:11

Ja. En dat werkt makkelijker en voorkomt fouten in de toekomst. Je kunt dan simpelweg door leden toe te voegen aan die groep of te verwijderen uit die groep er voor zorgen dat de permissies goed staan. Nu moet je in zulke gevallen er goed bij nadenken dat je de individuele permissies allemaal goed zet.
HGN op phpbb.com

belfiets
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jul 2012, 22:05

Re: Beheerders leden berichten wijzigen

Bericht door belfiets » 17 jul 2012, 20:50

Pola schreef:Ja. En dat werkt makkelijker en voorkomt fouten in de toekomst. Je kunt dan simpelweg door leden toe te voegen aan die groep of te verwijderen uit die groep er voor zorgen dat de permissies goed staan. Nu moet je in zulke gevallen er goed bij nadenken dat je de individuele permissies allemaal goed zet.
Bedankt Pola voor de tip,
Ik ga het doorvoeren!
Hier mag een slotje op hoor.

Gesloten