Gegevens importeren oud forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
mixedminiclub

Gegevens importeren oud forum

Bericht door mixedminiclub » 24 jun 2012, 12:06

We maken al vele jaren met veel plezier van het phpBB forum. We zijn een club van liefhebbers van de nieuwe en oude (Classic) MINI. Echter niet zo heel veel kennis van phpBB aangezien we een forum hadden dat perfect werkte. Echter heeft onze hosting provider onlangs hun database software en php versie bijgewerkt waarna ons forum niet meer functioneert. We hadden inderdaad ook ons forum steeds na de laatste versie moeten bijwerken maar we waren dan bang dat bepaalde zaken niet meer zouden werken.

Momenteel is ons "oude" forum bereikbaar via: http://www.mixedminiclub.nl/old/ en een nieuwe schone installatie van de nieuwe versie van phpBB is geïnstalleerd op ons oorspronkelijke forum adres: http://www.mixedminiclub.nl/forum/. Het oude forum draait als ik het goed heb op versie 3.0 van phpBB.

Echter willen we alle gegevens en berichten inclusief indeling weer operationeel hebben in de nieuwe versie. Modificaties etc. hoeven niet mee al zou dat wel perfect zijn. Hopelijk kunnen dan de afbeeldingen etc. ook meegenomen worden.

Hieronder de gegevens:
  • Adres van je forum: http://www.mixedminiclub.nl/forum/
    Event. modificaties op je forum: Verjaardagen en een Lightbox mod voor het tonen van foto's.
    Wanneer ontstond het probleem? Na een upgrade van onze hosting provider na een nieuwe versie van SQL en php.
    phpBB versie: 3.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Schone installatie naast de oude uitgevoerd en getracht de gegevens in te lezen.
    Wat is het probleem?
We zouden graag de gegevens van ons "oude" forum in de nieuwe schone installatie ingelezen willen hebben.

Uiteraard willen we graag iets leuks schenken voor diegene die ons met het probleem kan helpen zodat we snel weer een operationeel forum hebben. We zitten nu met onze handen in het haar. Alvast ontzettend bedankt.

David
Contacteer:

Re: Gegevens importeren oud forum

Bericht door David » 24 jun 2012, 14:25

Beste mixedminiclub,

Welkom op phpbb.nl!

In principe zou je de config.php van het oude forum naar het nieuwe forum kunnen kopiëren, dan zijn alle berichten, gebruikers en permissies aan je nieuwe forum verbonden. Je zult er wel voor moeten zorgen dat je database wordt geupdate naar 3.0.10 dat kan met de database_update.php die in de install map staat. Als je deze draait in je browser dan wordt je database bijgewerkt.

Maak wel eerst een volledige back-up van je database

Hoop dat je er met deze uitleg uitkomt, anders geef je maar een seintje ;)
Wijziging: Toevoeging
Ik zie nu dat je de stijl brushed_metal ook hebt overgezet, houd er rekening mee dat je deze stijl met de hand zult moeten bijwerken. Het is namelijk een stijl die is gemaakt voor versie 3.0.0 je forum versie is nu 3.0.10.. je stijl versie moet het zelfde zijn als je forum versie! Anders is de kans zeer groot dat nieuwe functies niet of niet goed zullen werken. De stijl wijzigingen voor Prosilver gebaseerde stijlen kun je hier vinden. Het zal aardig wat tijd kosten je stijl bij te werken...
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

mixedminiclub

Bericht door mixedminiclub » 24 jun 2012, 15:29

Beste David,

Dank voor je geweldig tip. Het heeft gewerkt en ik kan weer verder. Nogmaals bedankt. Kunnen we donatie doen aan het forum als dank? We zijn echt geweldig geholpen.

Joris
www.mixedminiclub.nl

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 24 jun 2012, 15:34

mixedminiclub schreef:en een nieuwe schone installatie van de nieuwe versie van phpBB is geïnstalleerd op ons oorspronkelijke forum adres: http://www.mixedminiclub.nl/forum/.
Dit is niet helemaal waar. Behalve de schone installatie van phpBB 3.0.10 heb je daar een oude stijl geinstalleerd. De stijl die in gebruik is (Brushed Metal) is bedoeld voor phpBB 3.0.0.
Als je deze stijl blijft gebruiken, zul je tegen diverse problemen aanlopen, en zullen diverse nieuwe functies van phpBB niet werken.

Een voorbeeldje is als je in de ledenlijst op één van de letters klikt om de leden waarvan de naam met die letter begint, te tonen.

Je moet dus óf de standaardstijlen (prosilver of subsilver2) gebruiken, óf een andere stijl zoeken die geschikt is voor 3.0.10, óf handmatig de Brushed Metal stijl aanpassen met alle wijzigingen tussen 3.0.0 en 3.0.10. Dat laatste zal behoorlijk wat werk zijn.
HGN op phpbb.com

David
Contacteer:

Bericht door David » 24 jun 2012, 15:40

mixedminiclub schreef:Beste David,

Dank voor je geweldig tip. Het heeft gewerkt en ik kan weer verder. Nogmaals bedankt. Kunnen we donatie doen aan het forum als dank? We zijn echt geweldig geholpen.

Joris
http://www.mixedminiclub.nl
Geweldig dat het inmiddels is gelukt, is de database_update ook helemaal goed gegaan? Ik had nog even iets toevoegt aan mijn bericht, neem deze informatie nog eventjes door als je wilt. Ik zie dat mijn collega Pola dit nu net ook heeft aangekaart.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

mixedminiclub

Bericht door mixedminiclub » 24 jun 2012, 19:28

Ik ben enorm geholpen. Het forum is nu weer beschikbaar. Bedankt voor de tip dat we toch echt naar een nieuwe template zullen moeten gaan overstappen. We zijn alleen zo tevreden met de huidige template. Deze is helaas verder niet mee ontwikkeld. Dat is wel jammer want hij is zo mooi en ideaal voor ons. Maar ik ga zeker in de vakantie periode even rustig kijken naar een andere template zodat we alle nieuwe functies van phpBB optimaal kunnen gaan gebruiken.

Bedankt voor jullie tips en advies. We zijn weer online in het oude jasjes ;)

Gesloten