Backup overzetten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
MattCurlew

Backup overzetten

Bericht door MattCurlew » 18 jun 2012, 12:54

• Adres van je forum: http://www.mazda-madness.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag
    phpBB versie: 3.0

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Goeiedag, ik heb vandaag phpbb3 geïnstalleerd en tot nu toe is alles gelukt. Ik wil alleen alle leden, topics e.d van het oude forum (www.zoomzoomclub.nl) overzetten. Ik kan de backup downloaden (.sql bestand, ik gebruik een Macbook) maar waar en hoe zet ik die veilig over op mijn nieuwe forum?

Alvast bedankt :)

Pola
Contacteer:

Re: Backup overzetten

Bericht door Pola » 18 jun 2012, 22:24

In de Wiki staat een artikel over het verhuizen van een forum: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Forum_verhuizen
Als je na het lezen daarvan nog vragen hebt, stel ze hier dan gerust.
HGN op phpbb.com

MattCurlew

Bericht door MattCurlew » 25 jun 2012, 17:49

*beep* wat een gedoe zeg. Maar goed, de backup downloaden was me allang gelukt (.sql.gz bestand, uitgepakt een .sql-bestand). Database was ook al door mij aangemaakt op mijn host. Moet, volgens de link, config.php openen maar dat doet ie niet (uit de phpbb3-map toch?) want dat wil ie via Dreamweaver openen maar dan geeft ie een melding dat er "no site definition for this document" is..

Ik gebruik FileZilla en de host/server die ik nu ga gebruiken heb ik al langer. De backup zelf kan ik niet zomaar openen. Maar kan ik die niet gewoon uploaden op mijn host/server met FileZilla dan?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 27 jun 2012, 00:28

Als je forumbestanden wilt wijzigen, moet je een tekst editor gebruiken die in staat is om het bestand op te slaan in het formaat UTF8 zonder BOM (Byte Order Mark). Een veelgebruikte geschikte tekst editor is Notepad++. Dreamweaver, Microsoft Notepad, Wordpad en Word zijn hier niet geschikt voor.

De normale manier om een export van de database terug te zetten, is om deze via phpMyAdmin te importeren, zoals ook beschreven in het Wiki artikel bij "Backup terugzetten".
HGN op phpbb.com

MattCurlew

Bericht door MattCurlew » 29 jun 2012, 11:18

Heb nu met phpMyAdmin gedaan. Bij mijndomein ziet het er vervolgens zo uit:

exporteer:
Afbeelding

dan bewaard ie het dus als .sql bestand. Maar nu zegt ie dat er geen programma is om het bestand te openen (heb een macbook). Zie ik nou iets over het oog of...?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 29 jun 2012, 12:00

Je kunt een geexporteerde database desgewenst openen met een tekst editor.
Maar waarom precies wil je dat bestand openen?
HGN op phpbb.com

Gesloten