forumoverzicht alleen toegankelijk na inlog
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
forumoverzicht alleen toegankelijk na inlog
Mijn forum (aantal hoofdforums met subforums) is alleen toegankelijk voor leden. Hoe kan ik er voor zorgen dat het forumoverzicht niet zichtbaar is voor gasten?
Ik weet dat fora via forumrollen zijn af te schermen voor gasten. Maar ik zou het graag op het hoogste niveau willen afschermen, zodat dus ook niet zichtbaar is welke forums aanwezig zijn.
Ik weet dat fora via forumrollen zijn af te schermen voor gasten. Maar ik zou het graag op het hoogste niveau willen afschermen, zodat dus ook niet zichtbaar is welke forums aanwezig zijn.
Re: forumoverzicht alleen toegankelijk na inlog
- Ga naar je beheerderspaneel
- Klik op de tab: Permissies
- Klik dan aan de linkerkant op: Forumpermissies
- Selecteer nu de forums die gasten("gewone bezoekers") helemaal niet mogen zien!
- Selecteer de groep gasten en klik op wijzig permissies
- Klik bij al die forums op het linke "alles nooit" als je dat bij allemaal hebt gedaan klik je onderaan op Pas alle permissies toe.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
David,
Excuus voor de late reactie. Door omstandigheden nog niet weer aan dit probleem toegekomen. En ik had het vinkje om me op de hoogte te houden van nieuwe reacties per abuis niet aangezet, dus ik ging er vanuit dat nog geen reactie was.
Je oplossing was precies wat ik zocht!! Hartelijk dank
Nog een aanvullende vraag: is het ook mogelijk om voor gasten die dus geen forums kunnen zien een melding weer te geven?
Simson
Excuus voor de late reactie. Door omstandigheden nog niet weer aan dit probleem toegekomen. En ik had het vinkje om me op de hoogte te houden van nieuwe reacties per abuis niet aangezet, dus ik ging er vanuit dat nog geen reactie was.
Je oplossing was precies wat ik zocht!! Hartelijk dank
Nog een aanvullende vraag: is het ook mogelijk om voor gasten die dus geen forums kunnen zien een melding weer te geven?
Simson
Ja, dat is mogelijk.
Kun je aangegeven hoe/wat/waar je die melding voor niet-ingelogde bezoekers wilt weergeven (zo mogelijk vergezeld van een link naar je forum)?
Kun je aangegeven hoe/wat/waar je die melding voor niet-ingelogde bezoekers wilt weergeven (zo mogelijk vergezeld van een link naar je forum)?
HGN op phpbb.com
Pola, dank voor je reactie.
De bedoeling is om voor voor niet-ingelogde bezoekers een melding te plaatsen als:
Om van dit forum gebruik te kunnen maken dien je in te loggen.
Die melding dient te verschijnen zodra een niet ingelogde bezoeker het forum benaderd.
Waar is niet zo belangrijk, als het maar duidelijk zichtbaar is.
Nu staat er onder Toon onbeantwoorde berichten - Toon actieve onderwerpen de melding:
Er zijn geen forums beschikbaar
Deze zou ik graag willen vervangen door bovenstaande melding. Als vervangen niet mogelijk is is het toevoegen van die melding ook oke.
groeten Simson
De bedoeling is om voor voor niet-ingelogde bezoekers een melding te plaatsen als:
Om van dit forum gebruik te kunnen maken dien je in te loggen.
Die melding dient te verschijnen zodra een niet ingelogde bezoeker het forum benaderd.
Waar is niet zo belangrijk, als het maar duidelijk zichtbaar is.
Nu staat er onder Toon onbeantwoorde berichten - Toon actieve onderwerpen de melding:
Er zijn geen forums beschikbaar
Deze zou ik graag willen vervangen door bovenstaande melding. Als vervangen niet mogelijk is is het toevoegen van die melding ook oke.
groeten Simson
Er van uitgaande dat je ervoor zorgt dat er wel degelijk een forum aangemaakt is, kun je de standaard tekst "Er zijn geen forums beschikbaar" in het taalbestand aanpassen. Dat is de makkelijkste oplossing.
Open /language/nl/common.php
Zoek
Vervang door
Open /language/nl/common.php
Zoek
Code: Selecteer alles
'NO_FORUMS' => 'Er zijn geen forums beschikbaar.',
Code: Selecteer alles
'NO_FORUMS' => 'Om van dit forum gebruik te kunnen maken dien je in te loggen.',
HGN op phpbb.com
Pola, hartelijk dank, dat was de oplossing.