Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met subfora

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door David » 25 aug 2012, 19:16

Ik zou voor het uploaden van bestanden een FTP programma gebruiken, bijvoorbeeld Filezilla. Dat zal een stuk beter werken ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door DanielFr » 25 aug 2012, 19:49

OHJA! Natuurlijk; haha, ik was helemaal vergeten dat dat ook via daar kon! :P

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door DanielFr » 25 aug 2012, 21:42

En als ik hem eenmaal geupload heb met FileZilla, hoe kom ik er dan precies "bij", zodat de Fix left & right uitgevoerd kan worden? :)

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 311
Lid geworden op: 15 okt 2009, 17:26
Locatie: Schagen
Contacteer:

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door Mendel » 25 aug 2012, 21:43


DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door DanielFr » 25 aug 2012, 22:11

Ahzo. ;)

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door DanielFr » 25 aug 2012, 22:22

Ik kom er niet in... :(
Ik doe precies hetzelfde als de andere keren dat ik al gebruikt heb gemaakt van FileZilla; toen werkte alles prima.

Heb nu al 3 keer geprobeerd, maar bij het inloggen / verbinding maken zegt hij steeds:

Fout: Verbinding verloren
Fout: Kan niet verbinden met server

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door DanielFr » 25 aug 2012, 22:44

Het is alweer gelukt! :D - Het lag blijkbaar aan de Poort die gebruikt werd.
Want toen ik nog eens de FTP-host link, gebruikersnaam en wachtwoord controleerde; bleken die allemaal in orde te zijn.
Maar om bij m'n DirectAdmin te komen, staat achter de FTP-link /:2222. - En FileZilla vulde die dus blijkbaar zelf automatisch in bij het hokje van "Poort". - Maar toen ik die 2222 weghaalde daar, lukte het wel!

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door DanielFr » 25 aug 2012, 22:55

Zo... en "klaar is kees". :P - Ik heb zojusit de Fix Left/Right ID's tool gebruikt en uitgevoerd, dus i kben hee lbenieuwd;

De subfora waar de problemen zaten staan helaas nog steeds niet op de juiste plek.

Maar moet ik dit nu gewoon zelf gaan doen?
- Dus even zelf alle categorieën, subfora (en "sub-subfora") opnieuw gaan aan maken, de oude verwijderen, de berichten verplaatsen, enz.: en dan maar zien en afwachten of ze nu wél normaal en op de juiste plek blijven staan, en niet zomaar van locatie wisselen, naar 'n ander hoofd-forum of -categorie verhuizen, of naar boven en onder verschuiven zonder dat ik er aan zit...? ;)

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door Pola » 26 aug 2012, 15:37

DanielFr schreef:De subfora waar de problemen zaten staan helaas nog steeds niet op de juiste plek.

Maar moet ik dit nu gewoon zelf gaan doen?
- Dus even zelf alle categorieën, subfora (en "sub-subfora") opnieuw gaan aan maken, de oude verwijderen, de berichten verplaatsen, enz.: en dan maar zien en afwachten of ze nu wél normaal en op de juiste plek blijven staan, en niet zomaar van locatie wisselen, naar 'n ander hoofd-forum of -categorie verhuizen, of naar boven en onder verschuiven zonder dat ik er aan zit...? ;)
Ja, de tool zorgt er - zeg maar - voor dat alle schakeltjes van de ketting weer met elkaar verbonden zijn. De tool zal niet persé alle forums weer op de juiste plek zetten omdat dat voor de tool niet te achterhalen is. Na de tool gedraaid te hebben, moet het weer mogelijk zijn om forums te verplaatsen, te verwijderen en aan te maken, waarbij ze op de juiste plek zichtbaar zullen zijn.
HGN op phpbb.com

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door DanielFr » 26 aug 2012, 23:18

En weer gaat het verdomme helemaal fout... Ik kan hier echt niet meer tegen. Sorry hoor mensen...

Ik heb gisteravond dus die Fix Left & Right ID's van de STK uitgevoerd; toen het forum in feite voor de nacht en vandaag de hele dag met rust gelaten.

Nu ben i k net weer heel voorzichtig en langzaam begonnen helemaal onderaan het Forum een geheel nieuwe categorie aan te maken, nieuwe subfora en sub-subfora toe te voegen. En ook gelijk handmatig nieuwe permissies ingesteld, dus niets gekopieerd of verplaatst vanuit de oude "probleem-subfora" (mocht daar het probleem zitten). - Maar weer gaat het helemaal de mist in.

In het Beheerderspaneel staat wel alles goed, prima, en normaal (tenminste; zover ik kan zien), en op de juiste manier zoals ik naar gehandeld heb.

Maar op het Forumoverzicht staan bepaalde hoofdsubfora, weer plotseling onder andere sub-subfora, verschuiven ze naar boven of beneden zonder dat ik dat gedaan heb, staan ze op eens onder een andere categorie, of in een andere volgorde, en er staan op diverse plaatsen zomaar (en dat merk ik dan ook in het BP) oude sub-subfora van hélemaal bovenaan het Forum ergens van auteurs onder Literatuur of Spanning/Thriller.

Blijkbaar is m'n Forum dus niet meer te redden... :(



Ik heb die Fix Left/Right net nog 3 keer uitgevoerd, maar dan zegt ie 2 keer:

"The tool has finished going through all of the left and right IDs and all rows are already correct so no changes were made."

"all rows are already correct" .... - Wat.... een.... ONZIN! :roll:

Bestaat er geen grote RESET-knop voor ons PHPBB-Forum? ;)


Sorry voor deze reactie, maar hopelijk begrijpen jullie vast wel dat het bij mij ondertussen echt de spuigaten uitloopt dit hele gedoe. :|



Ik ben overigens nu gewoon verder bezig met de honderden overige oude auteurs-subfora te verwijderen, en de topics te verplaatsen naar een tijdelijk nieuw subforum onderaan de Index.

Hopelijk levert dat iets van verbetering op, want misschien zijn deze constant dezelfde aanhoudende problemen toch nog als gevolg m.b.t. de 1100+ aantal subfora...


Het Forum is ook opeens weer hartstikke langzaam... Echt traag.

Ik klik op het Forumoverzicht op een subforum, en na ruim twee tot drie minuten "pagina laden" opent ie zich pas... :?
Laatst gewijzigd door marian0810 op 27 aug 2012, 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: 4 berichten samengevoegd - http://www.phpbb.nl/algemene_voorwaarden#3.5

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door DanielFr » 27 aug 2012, 20:38

Ik vind het jammer dat nu alles bij elkaar gevoegd staat, want nu lijkt het alsof ik sinds gisteravond even na 0.00 uur niks meer geplaatst heb, en er niks meer "gebeurd" is op m'n Forum. :|
- Ben gewoon bang dat daarom m'n berichten niet meer gelezen worden, en het topic helemaal naar onder, buiten het zicht, verschuift, omdat de nieuwste natuurlijk automatisch bovenaan staan.

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door marian0810 » 27 aug 2012, 20:50

En daarom mag je het ook bumpen na 24 uur. Binnen die tijd is het niet toegestaan, ik verzoek je dan ook nogmaals dringend om dat niet meer te doen.

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door DanielFr » 27 aug 2012, 20:56

Oh oké, sorry, dat wist ik helemaal niet; ik had die regels nog niet gelezen. - En volgens mij is het pas de eerste keer. - Maar ik zal er op letten dan! :)

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 772
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door AarClay » 03 sep 2012, 18:56

En nu ben ik benieuwd. Is de snelheid van het forum nu een stuk beter. Je lijkt nu behoorlijk in het aantal forums gesnoeid te hebben ;).

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door DanielFr » 28 sep 2012, 20:57

@AarClay; Wat aardig! Bedankt voor je interesse! :)

Ik heb inderdaad een ENORM aantal van de oude (auteurs-)subfora verwijderd, en ben teruggegaan van een ongelooflijk getal van: 1753 - naar nog maar...: 141 momenteel:

http://lectomunda.net/forumcount.php

Ik ben trouwens wel nog heel druk bezig alles weer netjes op de juiste plek te zetten (want het was me toch 'n vreselijk groot rotkarwei moet ik zeggen!), en na te denken over een nieuwe soort indeling met alle auteurs- & boekentopics, en het sorteren in de genre-subfora; wat het hopelijk even duidelijk en toch overzichtelijk is als voorheen. - Dus misschien komen er nog een paar bij die 141.

Maar dan de grote vraag over de snelheid van het Forum....: ik moet heel eerlijk bekennen dat dat helaas nog niet bijzonder veel verbeterd is... :(

Het is natuurlijk wel sneller als toen die problemen voor het eerst de kop opstaken, toen we nog met die ruim 1700 subfora zaten, maar optimaal werkt ie nog absoluut niet.

Het duurt op momenten nog steeds vrij lang om een subforum of topic te openen, en als je een bericht geschreven hebt en op Bevestig klikt, duurt 't ook wel eens 'n halve minuut voordat de pagina door-springt.

Wat zou ik daar dan nog aan kunnen doen....? Want nu zou het dus in feite onmogelijk meer aan die overtollige hoeveelheid subfora kunnen liggen.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door Pola » 28 sep 2012, 23:34

Het kan nogal lastig zijn om precies te achterhalen of en waarom een site langzaam reageert. Het kan liggen aan de internetverbinding van de gebruiker, aan de server (van de host), aan de website (forum programma), database, ...

Als je in het bestand /config.php zoekt naar

Code: Selecteer alles

// @define('DEBUG', true);
// @define('DEBUG_EXTRA', true);
en dat vervangt door

Code: Selecteer alles

@define('DEBUG', true);
@define('DEBUG_EXTRA', true);
dan zul je onderaan elke pagina van je forum informatie zien met betrekking tot de geladen pagina. Zie volgende afbeelding.
Afbeelding
Wanneer je op Explain klikt (alleen beschikbaar voor de beheerder) krijg je detail informatie over de queries die uitgevoerd zijn en de tijd die ze in beslag namen.

Je kunt ook een speed test uitvoeren op je website, waarbij je detail informatie krijgt met betrekking tot de snelheid van laden van je website: http://www.webpagetest.org/
HGN op phpbb.com

Gesloten