Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met subfora

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gebruikersavatar
Stigter
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 12:38
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door Stigter » 14 jun 2012, 16:26

Waarom stond jullie forum in quarantaine?

Er zijn genoeg goede hostingbedrijven die wel waar maken wat ze beloven. Ze zijn meestal wel wat duurder dan de hoster die je nu hebt. (ter vergelijking, ik betaal euro 15 per maand, op een shared server, versio biedt voor dat geld een virtuele server "expert medium" aan)
Afbeelding

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door DanielFr » 14 jun 2012, 20:41

@Juud; Bedankt voor dat te plaatsen; zelf was ik daar idd ook de hele tijd nog aan denken.


@Stigter; Omdat ik, volgens Versio, niet op tijd de registratie van m'n domeinnaam verlengd had... (Er is trouwens daar, in de tijd dat ik bij hun zit, al 2 keer iets fout gegaan met bestellingen & betalingen van zaken.)
Ik kan me herinneren dat ik dat wel gedaan had, en dat heb ik toen ook in meerdere verschillende mails aan de support-service van Versio duidelijk gemaakt, maar blijkbaar is er toen daar iets mee fout gegaan.... :|
Zover ik weet heb ik toen ook niet een maand / een paar weken / of zelfs een paar dagen, van te voren via mail 'n bericht, "waarschuwing", gekregen dát m'n domein-account binnenkort zou verlopen; dat heb ik ook altijd heel raar gevonden.
Ik wist in ieder geval bijna zeker dat het domein voor langer al geregistreerd stond, maar ik ben toen namelijk ook al eens 'n keer van hosting-account gewisseld (van klein naar middel), en ik beheer ook nog 'n paar andere sites; dus óf er is toen iets niet goed doorgekomen en uitgevoerd of ik heb me gewoon per ongeluk vergist in de domeinen; maar dat is toch zeer onwaarschijnlijk.


Als het iets duurder is, heb ik dat er zeker wel voor over als daarvan m'n sites weer normaal en sneller gaan functioneren.

Maarja... als Versio ongeveer hetzelfde aanbiedt volgens jou... Wat is dan beter...? :?
Want volgens mij gaat het ook weer vrij veel centen kosten om alles dan naar een andere Webhost te laten verhuizen, toch?
En dan moeten we daar natuurlijk ook weer een nieuw hosting-account/pakket aankopen, en dat van Versio vervalt dan gewoon, terwijl er wel al voor het komende jaar nog voor betaald is.


PS: En voor iemand écht even uitgebreid te laten kijken en onderzoeken naar die vreemde errors & foutmeldingen op ons forum; moet ik daarvoor een "officiële" aanvraag op het Service-prikbord hier doen..? :)

Gebruikersavatar
Stigter
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 12:38
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door Stigter » 15 jun 2012, 07:05

Ik zei niet dat versio gelijkwaardig was, echter gaf ik aan dat zij een vps aanbieden voor een prijs waar ik een hostingpakket voor heb.

Ik wil je wel even waarschuwen, overstappen naar een unmanaged vps is echt voor een gevorderde gebruiker welke reeds ervaring heeft in het beheren van een server.

Hoeveel bezoekers trek je per dag? Met deze grootte van het forum is het in mijn ogen niet nodig om over te stappen naar een vps.
Afbeelding

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door DanielFr » 15 jun 2012, 21:48

Oh oké, sorry dat had ik dan even verkeerd begrepen. :)

Dat wist ik niet; nee, ik ben een totale leek op dit gebied, dus hier schrik ik wel door af ja. - Dan laat maar zitten zou ik zeggen, eer ik daar ook weer een heleboel gedoe mee ervaren krijg.


Per dag...? Nou, dat zijn er toch echt niet zoveel... - Bedoel je dan de geregistreerde (dat zijn er misschien 10 à 15 die per dag actief zijn), of "gasten"... Want die kan ik moeilijk gaan tellen natuurlijk omdat ik niet iedere minuut online op 't forum zit. ;)

Gebruikersavatar
Stigter
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 12:38
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door Stigter » 16 jun 2012, 16:33

Met je site is niets mis mee, die kan ongestoord groter worden.
Ik zou op zoek gaan naar een andere host, eentje die wel ondersteuning biedt én waar voor zijn geld geeft.

Een domeinnaam verhuizen is niet zo moeilijk, meestal helpt de nieuwe host wel een handje, het forum verhuizen kunnen wij je wel helpen.
Afbeelding

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door DanielFr » 16 jun 2012, 17:27

Oké, super, gelukkig maar! :D

Ik heb net nog één laatste duidelijke mail naar Versio support gestuurd met de vraag uit t leg te geven en te helpen met de errors, en vreemde (sub)forum-problemen; ik wacht die reactie gewoon nog even rustig af, en als ik weer dezelfde kort-af onzin terug krijg, ga ik dan absoluut op zoek naar 'n andere, betere host!


Oké, dat zou geweldig zijn! :D ; enorm bedankt alvast!


Maar ik ben nog steeds even aan 't denken; als ik dus de site(s) over-verhuis naar 'n andere host, dan zijn natuurlijk nog niet ook direct automatisch alle problemen opgelost hè...? - Want dan moeten we daar weer meteen vanaf 't begin dus de support bij hún klanten-service gaan aanvragen, en kijken of zij ons hopelijk kunnen helpen, en de problemen kunnen vinden & oplossen... Dat is dan nog maar de vraag. :|

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door Kevin » 17 jun 2012, 06:46

Ik lees in dit topic niet echt problemen die niet met je host/webserver te maken hebben, naar alle waarschijnlijkheid draait je forum dan ineens een stuk beter.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door DanielFr » 17 jun 2012, 19:41

@Kevin; Zeker weten? :o - Ook al die rare dingen met alle subfora enzo? Dat ze opeens op allemaal vreemde, verschillende plaatsen staan waar ze helemaal niet thuishoren; en dat het subforum van de ene categorie bovenin 't forum doorlinkt naar 'n sub-subforum in 'n compleet andere categorie helemaal onderaan 't forum. -

(Kun je op de Index ook zien: http://www.lectomunda.net/ - Onderaan, boven de Schrijvershoek, staat het subforum "De Dumpplaats" voor oude topics en vastgelopen discussies e.d., en daaronder staan opeens de subfora verstopt van "Romans" en "Spanning & Thrillers" - en 2x "Auteurs en hun boeken"; die dus eigenlijk bovenin bij de andere genres onder "De bibliotheek"-categorie thuishoren. - Wij hebben ze dus nóóit daar ónder die "Dumpplaats" geschoven, en in 't Beheerderspaneel zijn ze ook helemaal niet zichtbaar te vinden daaronder...)

- Terwijl dat dus wél op het Forum-overzicht te zien is; maar in het Beheerderspaneel waar je 't forum opbouwt, is daar om de een of andere reden níks van te zien of te merken dat alles zo verkeerd door elkaar en in de war staat... :?
Dat vind ik echt ontzettend raar, en ik denk dan al gauw eerder dat het misschien gaat om een fout / error in de codes, 'n virus in het 'achtergrond'-systeem van de site zelf...

En nog een andere "error" die ik de laatste dagen tegenkom: Als je (via "Snel reageren") een bericht doet plaatsen, en dan op "Bevestig" klikt, (nadat het weer 5 minuten duurt voordat ie verder gaat), springt ie dus door naar de volgende pagina, maar i.p.v. dat je te zien krijgt: "Het bericht is succesvol geplaatst - Klik hier om door te gaan enz.", - krijg je een nieuwe, lege pagina te zien, wat je normaal krijgt als je in 'n topic op "Nieuw antwoord" klikt, (dus met alle smilies ernaast enzo), maar het bericht is dan weg, foetsie, verdwenen, en hij heeft 't bericht dus niet "gepakt" / daadwerkelijk ook géplaatst op het forum.... - Kun je dus gewoon weer opnieuw beginnen.


@Juud; Laat jij trouwens ook nog even van je horen, en weten hoe jij er over denkt? - Ook over de kosten die we dan natuurlijk weer samen moeten delen, als we deze keuze maken...

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door Kevin » 18 jun 2012, 13:28

het eerste probleem wat je noemt lijkt me een left en right ID probleem of te wel de structuur van je forum is half kapot. Dit is wel weer te repareren met een tool, waarschijnlijk heb je in het beheerderspaneel aan het schuiven geweest met forum waar berichten en onderwerpen in stonden dan gebeurt zoiets wel vaker.

2de probleem kan bij je host liggen maar het kan ook in de functie zitten dus in je forumbestanden ergens een klein foutje.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door Pola » 18 jun 2012, 22:13

Kevin schreef:het eerste probleem wat je noemt lijkt me een left en right ID probleem of te wel de structuur van je forum is half kapot. Dit is wel weer te repareren met een tool, waarschijnlijk heb je in het beheerderspaneel aan het schuiven geweest met forum waar berichten en onderwerpen in stonden dan gebeurt zoiets wel vaker.
De tool is te downloaden op phpbb.com: Support Toolkit.
Voordat je de "Fix Left/Right ID's" tool gebruikt, is het verstandig eerst een export van je database te maken.
HGN op phpbb.com

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door DanielFr » 19 jun 2012, 15:11

@Kevin; Oké! Dat klopt inderdaad; we (moeten) regelmatig met de sub-fora schuiven om ze op de juiste plek op volgorde, in de (alfabetische) lijst te krijgen... Ik had geen idee dat daar dergelijke problemen door konden ontstaan! :? Is toch eigenlijk ook niet normaal de bedoeling denk ik dan. :|

Dat tweede probleem dat is dus ook niet zeker daarvan of dat zal verdwijnen als we naar 'n nieuwe host verhuizen. Dan zouden we dat pas daarná kunnen bemerken of dat ook opgelost is, en zoniet kan dan toch hopelijk even iemand in die bestanden en codes gaan kijken. :)


@Pola; Bedankt voor de link! - Hoe kan ik die export van de database (back-up?) maken; gaat dat gewoon via het Beheerderspaneel?
En is daarmee 100% zeker dat ALLES (alle leden, bestanden, subfora, topics, berichten, afbeeldingen enz. enz.) volledig en veilig daarin is opgeslagen...? - Die absolute zekerheid wil ik wel heel graag hebben namelijk, voordat ik zoiets uitvoer waardoor misschien iets mis kan lopen... :D

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 772
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door AarClay » 19 jun 2012, 19:20

Jep, die exporteert ALLE database-data van een standaard phpBB-installatie. Behalve afbeeldingen. Deze staan op de webruimte, en moet je via FTP backuppen.
Laatst gewijzigd door AarClay op 10 jun 2013, 00:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door Pola » 19 jun 2012, 23:04

De beste methode om een back-up van je database is via je hosting panel met behulp van phpMyAdmin.
Er zijn beheerders die bij het exporteren via het phpBB beheerderspaneel geen volledige exports kunnen maken vanwege time outs.
HGN op phpbb.com

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door Paul » 20 jun 2012, 07:41

AarClay schreef:Jep, die exporteert ALLES van een standaard phpBB-installatie.
Dat is niet waar, hij export alleen de database, de geuploade bestanden staan daar niet in.

Avatars en files moet je kopieren vanaf je FTP, die staan in de map images/avatars en files/. In principe kan je het beste alle bestanden van je huidige forum gebruiken om hem online te zetten op je nieuwe host.

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 772
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door AarClay » 20 jun 2012, 11:11

Ja, dat snap ik. Maar het ging toch expliciet over de database ;)

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door Paul » 20 jun 2012, 12:18

AarClay schreef:Ja, dat snap ik. Maar het ging toch expliciet over de database ;)
Nee, er werd expliciet gevraagd of alles gebackuped wordt, en niet alleen de database:
DanielFr schreef: @Pola; Bedankt voor de link! - Hoe kan ik die export van de database (back-up?) maken; gaat dat gewoon via het Beheerderspaneel?
En is daarmee 100% zeker dat ALLES (alle leden, bestanden, subfora, topics, berichten, afbeeldingen enz. enz.) volledig en veilig daarin is opgeslagen...? - Die absolute zekerheid wil ik wel heel graag hebben namelijk, voordat ik zoiets uitvoer waardoor misschien iets mis kan lopen... :D

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 772
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door AarClay » 20 jun 2012, 15:24

De paden naar de afbeelding in ieder geval wel. ;)

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door DanielFr » 20 jun 2012, 16:37

Bedankt voor de reacties iedereen!

Maar hoe is nou dus de béste manier om inderdaad ALLES :D te back-uppen, zodat het volledig (met subfora, topics, berichten, leden, avatars, afbeeldingen, filmpjes, enz. enz.) veilig en wel opgeslagen staat op m'n computer voor 't geval er iets mis gaat...? - En dan zal denk ik toch iemand me even moeten helpen daarbij, want ik weet dus wel hoe ik via het Beheerderspaneel 'n back-up moet maken, maar dat is dus in feite niet meer dan één muisklik. ;)
paul schreef:In principe kan je het beste alle bestanden van je huidige forum gebruiken om hem online te zetten op je nieuwe host.

Dat wil ik inderdaad heel graag het allerliefste ja; dat alles , helemaal volledig en compleet en intact, weer ge-upload kan worden naar het nieuwe forum...

@AarClay; Je hebt het hierboven over de paden naar de afbeeldingen dat die dus in de back-up zitten (neem ik aan?); maar betekend dat dat de afbeeldingen ook daadwerkelijk te zíen zullen zijn op het forum; want daar gaat het uiteraard in ieder geval om. :)

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 772
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door AarClay » 20 jun 2012, 16:57

Die paden naar de afbeeldingen staan in de database, de daadwerkelijke afbeeldingen kan je vinden als je via FTP inlogt.

Ik zou zeggen: Probeer het eens om het uit te testen (op een test-versie van je site) ;). Dat is vaak de ideale weg als je het helemaal zeker wilt weten.

DanielFr
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2011, 14:50

Re: Diverse foutmeldingen, vreemde errors, zeer langzaam for

Bericht door DanielFr » 20 jun 2012, 17:32

Je bedoeld proberen uit te testen of de back-up goed & volledig is? :) - En hoe kom ik aan zo'n test-versie; moe ik dan 'n nieuw domein registreren en het daarop "installeren" (ik weet niet eens hoe dát moet!)...? :mrgreen:

Gesloten