Link in nieuw venster openen (volgens de wiki) werkt niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
SatusNovus

Link in nieuw venster openen (volgens de wiki) werkt niet

Bericht door SatusNovus » 22 mei 2012, 21:16

• Adres van je forum: http://beursig.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: N.v.t.
    Wanneer ontstond het probleem? N.v.t.
    phpBB versie: 3.0.10
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Niet van invloed op dit probleem
    Wat is het probleem?
Uitleg in de wiki klopt niet(?) om koppelingen in een nieuw venster te openen. Ik heb de instructies via de volgende link geprobeerd:

http://wiki.phpbb.nl/3.x/Koppelingen_in_nieuw_venster

Bij de laatste stap loopt het bij mij niet goed want ik krijg dit in beeld: Command Returned
Zoals de tekst al aangeeft wordt de wijziging dus ongedaan gemaakt en kom ik niet verder, weet iemand wat ik moet doen om dit wel voor elkaar te krijgen?

Edit: misschien onverstandig maar ik heb geprobeerd om te kijken of het toch werkt zonder dat de laatste stap uitgevoerd kon worden. Het blijkt alleen te werken als een link is gemaakt d.m.v. URL

Pola
Contacteer:

Re: Link in nieuw venster openen (volgens de wiki) werkt nie

Bericht door Pola » 22 mei 2012, 22:05

SatusNovus schreef:Bij de laatste stap loopt het bij mij niet goed want ik krijg dit in beeld: Command Returned
Wanneer krijg je die melding te zien?
Hoe doe je je wijzigingen?
SatusNovus schreef:Zoals de tekst al aangeeft wordt de wijziging dus ongedaan gemaakt en kom ik niet verder, weet iemand wat ik moet doen om dit wel voor elkaar te krijgen?
Ik begrijp niet goed wat je hier bedoelt.
Kun je een voorbeeld op je forum geven waar een (nieuwe) link staat die niet werkt.

Twee kanttekeningen bij de beschreven procedure:
  1. Omdat je een template bestand aanpast, moet je in het beheerderspaneel de templates verversen of de de buffer legen (purge cache).
  2. De wijzigingen werken alleen voor nieuwe berichten. Niet voor eerder geplaatste berichten.
Ik heb zelf een zeer eenvoudig te installeren MOD gebruikt: http://www.phpbb.com/customise/db/mod/prime_links/. Voor deze mod hoeft slechts één wijziging in de code aangebracht te worden.
HGN op phpbb.com

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 22 mei 2012, 22:27

Ik voer wijzigingen door via 'files' via mijn DirectAdmin paneel. Als ik de laatste wijziging doorvoer en op save klik komt die tekst in beeld.
Ik begrijp niet goed wat je hier bedoelt.
Kun je een voorbeeld op je forum geven waar een (nieuwe) link staat die niet werkt.
Ik heb alles even terug gezet maar ik zie hieronder dat het dus niet werkt bij bestaande links. Cache, etc. leeg ik nadat ik een stijl of template heb vernieuwd.
Twee kanttekeningen bij de beschreven procedure:
  1. Omdat je een template bestand aanpast, moet je in het beheerderspaneel de templates verversen of de de buffer legen (purge cache).
  2. De wijzigingen werken alleen voor nieuwe berichten. Niet voor eerder geplaatste berichten.
Ik heb zelf een zeer eenvoudig te installeren MOD gebruikt: http://www.phpbb.com/customise/db/mod/prime_links/. Voor deze mod hoeft slechts één wijziging in de code aangebracht te worden.
Ik ga morgen de mod eens proberen, nu stop ik ermee want ik kreeg net bijna een hartaanval ;) ik had blijkbaar ergens een stukje codering verwijderd maar gelukkig had ik nog een recente backup. In ieder geval al bedankt.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 22 mei 2012, 23:29

SatusNovus schreef:
Ik voer wijzigingen door via 'files' via mijn DirectAdmin paneel. Als ik de laatste wijziging doorvoer en op save klik komt die tekst in beeld.
Dit wordt ten zeerste afgeraden. Dit kan problemen veroorzaken.

Dé manier om aanpassingen te maken is om de files te downloaden naar je PC met behulp van een goede FTP client zoals FileZilla.
Vervolgens op je PC de bestanden wijzigen met een tekst editor die in staat is op te slaan in het formaat UTF8 zonder BOM (Byte Order Mark). Een geschikte tekst editor is Notepad++ (Microsoft Notepad, Wordpad en Word zijn niet geschikt).
Tot slot kun je de aangepaste bestanden weer uploaden naar de server met de FTP client.
HGN op phpbb.com

Gesloten