Stijl installeren en aanpassen op logo ...
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Stijl installeren en aanpassen op logo ...
Huidige phpBB versie: 3.0.10
Adres van je forum: http://vinylmusicmaniacs.org/
Servicetaak: Graag een Like button installeren op me forum ... En als het kan subsilver2 style ?
link naar modificatie (indien van toepassing):
Link naar het support topic over deze aanvraag: viewtopic.php?t=
Graag wil ik op me forum een Like Button en zou graag me forum willen zien met een Subsilver 2 versie stijl ....
Ben er ook berijd om er een vergoeding voor te geven.
Adres van je forum: http://vinylmusicmaniacs.org/
Servicetaak: Graag een Like button installeren op me forum ... En als het kan subsilver2 style ?
link naar modificatie (indien van toepassing):
Link naar het support topic over deze aanvraag: viewtopic.php?t=
Graag wil ik op me forum een Like Button en zou graag me forum willen zien met een Subsilver 2 versie stijl ....
Ben er ook berijd om er een vergoeding voor te geven.
Laatst gewijzigd door Panaman51 op 25 mei 2012, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Like button Facebook
Beste Panaman51,
Mag ik vragen waarom je het zelf nog niet geprobeerd hebt? Pola verwijst in jouw topic naar een topic met precies de zelfde vraag/wens. Het is in principe niet heel erg ingewikkeld, we kunnen je desnoods met support helpen om de juiste locatie te zoeken voor je like button.
Begrijp ook dat je een andere stijl wilt... heb je die al uitgezocht? Het toevoegen van een nieuwe stijl is vrij eenvoudig: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Ni ... nstalleren
Uiteraard willen we je graag helpen, maar we willen ook dat je er zelf iets van leert!
Mag ik vragen waarom je het zelf nog niet geprobeerd hebt? Pola verwijst in jouw topic naar een topic met precies de zelfde vraag/wens. Het is in principe niet heel erg ingewikkeld, we kunnen je desnoods met support helpen om de juiste locatie te zoeken voor je like button.
Begrijp ook dat je een andere stijl wilt... heb je die al uitgezocht? Het toevoegen van een nieuwe stijl is vrij eenvoudig: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Ni ... nstalleren
Uiteraard willen we je graag helpen, maar we willen ook dat je er zelf iets van leert!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Ja dat was niet zo bedoeld sorry ...
Ga is dan eerst zelf aan de slag met installeren met stijl dat moet inderdaad niet al te moeilijk zijn nu ik het zo heb gelezen moet alleen wel even de ftp gegevens vragen bij het bedrijf die me forum op het net heb gezet, die heb ik helaas niet weet ook niet waarom?
Alleen van dat installeren van zo like button lijk me wel lastig denk niet dat mij ding is om dat te doen ....
Maar nu eerst van de week een nieuwe stijl installeren mocht het nou niet lukken kan dan iemand mij helpen? en kan ik dat dan hier vragen in deze topic of moet ik een nieuwe topic er voor aan maken?
Nogmaals ik wil het zeker zelf eerst proberen....

Alleen van dat installeren van zo like button lijk me wel lastig denk niet dat mij ding is om dat te doen ....

Maar nu eerst van de week een nieuwe stijl installeren mocht het nou niet lukken kan dan iemand mij helpen? en kan ik dat dan hier vragen in deze topic of moet ik een nieuwe topic er voor aan maken?
Nogmaals ik wil het zeker zelf eerst proberen....
Geen probleem Panaman51, ik was alleen even benieuwd waarom dit je niet zou lukken... zoals ik al zei is het in principe vrij eenvoudig. Als jij aangeeft welke stijl je gebruikt en waar je de like button wilt hebben dan kunnen wij je tot in detail uitleggen hoe je dat moet toevoegen! Mocht het je dan echt niet lukken dan kunnen we je alsnog gewoon helpen en het voor je in orde maken.
Dit forumonderdeel is geen support forum, ik kan het voor je verplaatsen naar support als je dat wilt? Als het je dan toch niet lukt kun je de volgende keer hier een nieuw topic aanmaken. Maar ik denk dat het met support zeker zal lukken
Dit forumonderdeel is geen support forum, ik kan het voor je verplaatsen naar support als je dat wilt? Als het je dan toch niet lukt kun je de volgende keer hier een nieuw topic aanmaken. Maar ik denk dat het met support zeker zal lukken

Ik ga dit weekend even aan de slag ermee ik heb alle ftp gegevens binnen dus wou als eerste een mooie stijl gaan uploaden als me iemand er mee wilt helpen van het weekend ik wou ook graag meteen me logo er bij plakken .....
David als deze topic naar support wilt verplaatsen dan kan ik daar gewoon verder vragen als ik er niet uit kom .... Alvast bedankt!!!
Hopen dat het gaat werken ...
.. 
David als deze topic naar support wilt verplaatsen dan kan ik daar gewoon verder vragen als ik er niet uit kom .... Alvast bedankt!!!
Hopen dat het gaat werken ...

Bij deze is je topic verplaatst
Mocht je er niet uitkomen dan zullen we je uiteraard proberen te sturen. Succes alvast!!

Wil je dan voor elk apart onderwerp een topic openen met een bijpassende titel?Panaman51 schreef:dus wou als eerste een mooie stijl gaan uploaden als me iemand er mee wilt helpen van het weekend ik wou ook graag meteen me logo er bij plakken .....
Het toevoegen van een nieuwe stijl is in feite een heel eenvoudige bewerking. Je moet alleen zorgen dat je een stijl kiest die past bij de versie van je forum (3.0.10) en je moet er voor zorgen dat je een afbeeldingset (/styles/<stijlnaam>/imageset/<language>/) hebt voor de ta(a)l(en) die je in gebruik hebt op je forum.
Daarna is het slechts een kwestie van uploaden en via het beheerderspaneel van je forum installeren.
HGN op phpbb.com
Dat is goed Pola ik kan alleen deze topic geloof ik niet meer van naam veranderen ....
Als het mag in deze topic zou ik graag nog wat uitleg willen krijgen over het uploaden van een stijl, want ik heb hier http://www.phpbb3styles.net/db/style/subsilver2 bijvoorbeeld subsilver 2 die ik wil gebruiken + dat ik me logo kan uploaden .. Alleen als ik hier op uit kom http://www.colorizeit.com/styles/phpbb- ... ilver.html om me logo te uploaden http://www.colorizeit.com/colorizeit.html dus hier wat werkt alleen dan kom ik op de volgende pagina terecht wat ik voor de rest niet meer begrijp ...?
Ik kan dan kiezen >>> Colorize My Files Apply this color scheme to your own files.
En Save / Load Save or load a color scheme.

Als het mag in deze topic zou ik graag nog wat uitleg willen krijgen over het uploaden van een stijl, want ik heb hier http://www.phpbb3styles.net/db/style/subsilver2 bijvoorbeeld subsilver 2 die ik wil gebruiken + dat ik me logo kan uploaden .. Alleen als ik hier op uit kom http://www.colorizeit.com/styles/phpbb- ... ilver.html om me logo te uploaden http://www.colorizeit.com/colorizeit.html dus hier wat werkt alleen dan kom ik op de volgende pagina terecht wat ik voor de rest niet meer begrijp ...?
Ik kan dan kiezen >>> Colorize My Files Apply this color scheme to your own files.
En Save / Load Save or load a color scheme.
Beste,
Je kan de naam van je topic alleen wijzigingen door je eerste bericht aan te passen
Goed je wilt dus een stijl uploaden, dat gaat het makkelijkst via FTP, bijvoorbeeld FilleZilla die kun je gratis downloaden en gebruiken. Als het goed is heb je van je host inlog gegevens gekregen, dat zei je tenminste in je vorige bericht. Als je FilleZilla hebt geïnstalleerd en geopend, moet je boven aan je FTP gegevens invullen, als het goed is maakt deze dan meteen connectie.
Je moet dan in de map
Ik heb eerst een vraagje voor je, staat Subsilver2 nog niet op je server. Het is namelijk een standaard phpBB stijl en het hoort in principe bij je pakket
Mocht je hem niet hebben dan kun je hem als nog downloaden, uitpakken en uploaden.
Je geeft aan je logo te willen veranderen! Colorrizeit heb je daar in principe niet voor nodig, die tool heb je alleen nodig als je kleuren wilt veranderen van een huidige stijl. Dus wat wil je precies doen?
Pak het wiki artikel er ook even bij die ik je had gestuurd wellicht haal je daar ook nog wat informatie uit. Als er dan nog punten onduidelijk zijn kunnen we er hier nog specifiek op ingaan en uitleg geven!
Je kan de naam van je topic alleen wijzigingen door je eerste bericht aan te passen

Goed je wilt dus een stijl uploaden, dat gaat het makkelijkst via FTP, bijvoorbeeld FilleZilla die kun je gratis downloaden en gebruiken. Als het goed is heb je van je host inlog gegevens gekregen, dat zei je tenminste in je vorige bericht. Als je FilleZilla hebt geïnstalleerd en geopend, moet je boven aan je FTP gegevens invullen, als het goed is maakt deze dan meteen connectie.
Je moet dan in de map
of public_html
zijn, aldaar zou je de bestanden van je forum moeten vinden, je moet dan zoeken naar de map styles
dat is namelijk de locatie waar jij je stijl naar moet uploaden.Ik heb eerst een vraagje voor je, staat Subsilver2 nog niet op je server. Het is namelijk een standaard phpBB stijl en het hoort in principe bij je pakket

Je geeft aan je logo te willen veranderen! Colorrizeit heb je daar in principe niet voor nodig, die tool heb je alleen nodig als je kleuren wilt veranderen van een huidige stijl. Dus wat wil je precies doen?
Pak het wiki artikel er ook even bij die ik je had gestuurd wellicht haal je daar ook nog wat informatie uit. Als er dan nog punten onduidelijk zijn kunnen we er hier nog specifiek op ingaan en uitleg geven!
Ja dat ftp gebeuren dat begrijp ik wel allemaal in ieder geval bedankt het gaat mij meer om dat ik een logo voornamelijk met zwart en wit en wat geel erin, dus zou ik dan graag ook weer in me stijl terug willen zien en het klopt inderdaad wat je zegt subsilver 2 heb ik inderdaad al op me forum staan hij staat er al netjes op http://vinylmusicmaniacs.org/ ...
Dit is trouwens het plaatje wat ik wil gaan gebruiken staat nou ook op facebook group http://www.facebook.com/groups/EverythingAboutRecords/ ....
Heb meteen de topic een andere naam gegeven ...

Dit is trouwens het plaatje wat ik wil gaan gebruiken staat nou ook op facebook group http://www.facebook.com/groups/EverythingAboutRecords/ ....
Heb meteen de topic een andere naam gegeven ...

Re: Stijl installeren en aanpassen op logo ...
Ik heb het meteen even voor je getest hoe het eruit komt te zien, zo had ik de tijd alles eventjes aan te passen tot ik het er mooi uit vond te zien.
Open: styles/subsilver2/template/overall_header.html
Zoek en verwijder:
Hiermee verwijder je de titel en de omschrijving van je forum. Je hebt nu een logo met titel dus nog eens een extra titel in beeld lijkt mij een beetje onlogische.
Nu de volgende stap;
Zoek:
Vervangen met:
Hier zorgen we ervoor dat het logo gecentreerd wordt, dus in het midden komt te staan. Standaard is deze rechts uitgelijnd.
Open: styles/subsilver2/imageset/imageset.cfg
Zoek:
Deze lijn stuur je logo:
In de lijn:
Veranderd
Zoek:
Vervangen met:
Wijzig bij voorkeur je bestanden met notepad++ Vergeet na al deze wijzigingen je template map en je imageset map niet te vernieuwen via je beheerderspaneel TAB: stijlen. Ik hoop dat je er met deze uitleg uitkomt anders geef je maar een gil 
Open: styles/subsilver2/template/overall_header.html
Zoek en verwijder:
Code: Selecteer alles
<td width="100%" align="center"><h1>{SITENAME}</h1><span class="gen">{SITE_DESCRIPTION}</span></td>
Nu de volgende stap;
Zoek:
<td><a href="{U_INDEX}">{SITE_LOGO_IMG}</a></td>
<div style="text-align: center;"><a href="{U_INDEX}">{SITE_LOGO_IMG}</a></div>
Open: styles/subsilver2/imageset/imageset.cfg
Zoek:
img_site_logo = site_logo.gif*94*170
site_logo.gif
Hiermee wordt gestuurd wel logo er wordt gebruikt94
Hiermee wordt de lengte me gestuurd170
Hiermee wordt de breedte gestuurd
site_logo
.In de lijn:
site_logo.gif
dus naar site_logo.jpg
, maar dan zijn we er nog niet je moet de afmetingen nog aanpassen. De maximale breedte van je logo is 960, de maximale lengte is 720. Ik persoonlijk denk niet dat we de lente 720 moeten gebruiken. Ik heb het getest op een lengte van 170 en dat ziet er volgens mij best goed uit. Om een lang verhaal kort te maken...Zoek:
img_site_logo = logo_test.jpg*170*800

Panaman51, graag de volgende keer niet dubbelposten, maar in plaats daarvan je laatste bericht bewerken.
Bedankt!
Ik heb je berichten nu samengevoegd.
Bedankt!

Zal ik doen PhilipvD ik hou het bij 1 bericht .....
Ik heb begrepen dat je met notepad++ styles/subsilver2/template/overall_header.html kan bewerken alleen ik heb geen pc maar een mac weet iemand misschien hier een gratis programma hier voor?
Ik heb begrepen dat je met notepad++ styles/subsilver2/template/overall_header.html kan bewerken alleen ik heb geen pc maar een mac weet iemand misschien hier een gratis programma hier voor?
Hier vind je links naar een aantal MAC text editors geschikt voor het gebruik bij het wijzigen van phpBB bestanden.
HGN op phpbb.com
Help er is iets fout gegaan ik weet niet wat maar ik kreeg de volgende melding :
PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 3290: file(./../styles/subsilver2/imageset/imageset.cfg): failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 3293: Invalid argument supplied for foreach()
Wat heb ik verkeerd gedaan snap er geen bal meer van pffff. Warm hier ....
PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 3290: file(./../styles/subsilver2/imageset/imageset.cfg): failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 3293: Invalid argument supplied for foreach()
Wat heb ik verkeerd gedaan snap er geen bal meer van pffff. Warm hier ....

Durf het niet met zekerheid te zeggen, foutmeldingen is nog een beetje me zwakke kant. Maar volgens mij betekend deze melding dat styles/subsilver2/imageset/imageset.cfg niet meer op je server staat, kan het zijn dat je hem persongeluk hebt verwijderd en hij nu niet meer op je server staat?
Het is al opgelost was vergeten om het als cfg bestand op te slaan ....
Ik heb nu alles gedaan zoals werd aangeven alleen staat me logo nu nog steeds links en niet in het midden en me omschrijving van me forum staat er nog steeds ....
Ik heb nu alles gedaan zoals werd aangeven alleen staat me logo nu nog steeds links en niet in het midden en me omschrijving van me forum staat er nog steeds ....
Heb jij je template map ook vernieuwd via beheerderspaneel, TAB: Stijlen?
Ja dat heb ik ook gedaan subsilver2 - Refresh en dat ging ook goed .. Dus wat het nou is?
Een stuk in het styles/subsilver2/template/overall_header.html >>
</script>
</head>
<body class="{S_CONTENT_DIRECTION}">
<a name="top"></a>
<div id="wrapheader">
<div id="logodesc">
<table width="100%" cellspacing="0">
<tr>
</tr>
</table>
</div>
<div id="menubar">
<tr>
<td class="genmed">
Een stuk in het styles/subsilver2/template/overall_header.html >>
</script>
</head>
<body class="{S_CONTENT_DIRECTION}">
<a name="top"></a>
<div id="wrapheader">
<div id="logodesc">
<tr>
</tr>
</table>
</div>
<div id="menubar">
<tr>
<td class="genmed">
Volgens mij staat hij nu wel goed, at was het probleem?