Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
AlphaSphere
Bericht
door AlphaSphere » 07 mei 2012, 18:44
- Adres van je forum: http://pbxs.nl/forum
Event. modificaties op je forum: Geen
Wanneer ontstond het probleem: Tijdens het updaten
phpBB versie: 3.0.9
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Nee
Wat is het probleem?
Kan de laatste stap niet uitvoeren, alle pagina's komen als blanko wit pagina terug.
Tijdens de laatste stap van de update moest ik bijgewerkte bestanden downloaden > uitpakken > uploaden naar forum root. Dit heb ik dus gedaan. Daarna moest ik de bestanden nogmaal controleren door op een knop te drukken. De enige knop die ik kon vinden was "download" en "Verder gaan met updaten". Dus ik het op "Verder gaan met updaten" gedrukt maar ik krijg niets meer dan een blanko witte pagina voorgeschoteld. Het maakt niet uit waar ik naar toe ga, bij alle forum pagina's krijg ik nu een witte blanko pagina. pbxs.nl/forum/install opnieuw doen lukt dus ook niet. Help?
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 07 mei 2012, 18:53
Zou je de
Debug Mode eens willen aanzetten? Dat kan via de
config.php
zoek:
Code: Selecteer alles
// @define('DEBUG', true);
// @define('DEBUG_EXTRA', true);
Vervangen:
Dus eigenlijk gewoon de // weghalen, dan even opslaan en weer uploaden. Hopelijk krijgen we dan een foutmelding die ons verteld wat er aan de hand is. Gebruik bij voorkeur
notepad++ om bestanden te wijzigen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie?
vertalingen
-
AlphaSphere
Bericht
door AlphaSphere » 07 mei 2012, 19:08
Debug aangezet zoals gevraagd en bestand weer geupload. Krijg geen foutmelding te zien. Alle pagina's blijven op blanko...
EDIT: Ik heb espresso (Mac) gebruikt om het bij te werken. Dit zou geen probleem moeten zijn.
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 07 mei 2012, 19:20
Ik vermoed dat er iets mis is het één van de bestanden die je hebt moeten uploaden, een foutmelding zou makkelijk zijn om het probleem te lokaliseren, heb eigenlijk nog één optie en dat is
dit wiki artikel hierin staat een tip om
php_flag display_errors on
in je
.htaccess
te zetten, ik hoop dat je daarmee een melding krijgt die ons verder kan helpen.
vertalingen
-
AlphaSphere
Bericht
door AlphaSphere » 07 mei 2012, 19:32
extra regel toegevoegd aan .htaccess maar ik krijg nog steeds een blanko pagina te zien.
EDIT: Als ik in de webpanel van m'n hosting naar het error log kijk dan zie ik allemaal "File does not exist" staan maar de path die erbij staat heeft niet te maken met het forum.
-
AlphaSphere
Bericht
door AlphaSphere » 07 mei 2012, 20:26
David, bedankt voor je hulp.
Ik heb het volgende al gedaan en alles werkt weer.
*NOTE: Before proceeding backup all files and the database.*
Upload all new files from a download of the full version, EXCEPT for config.php, the /images and /files folders.
Go to yoursite.com/forumfolder/install/database_update.php
Let that run and then delete the install folder.
You now have a new up to date board containing all your users and posts but without any MODs that you might have had installed.
Uiteindelijk weet ik niet wat het probleem heeft veroorzaakt maar ik neem hier genoege mee.
Nogmaals bedankt.

-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 07 mei 2012, 20:33
Mooi dat het probleem is opgelost, neem aan dat je geen modificaties of aanpassingen had? Want met de methode die je hebt gebruikt zijn de wijzigingen van de MODS verloren gegaan, indien je geen MODS had/hebt dan is er in principe niks aan de hand. Succes met je forum

vertalingen