Statcounter aan het forum koppelen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
SatusNovus

Statcounter aan het forum koppelen

Bericht door SatusNovus » 07 mei 2012, 13:07

• Adres van je forum: http://beursig.nl
    Event. modificaties op je forum: N.v.t.
    Wanneer ontstond het probleem? N.v.t.
    phpBB versie: 3.0.10
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? N.v.t.
    Wat is het probleem?
Ik wil graag Statcounter koppelen aan mijn forum maar ik weet niet hoe dit moet. Ik weet wel dat ik in de footer de code van Statcounter moet plaatsen maar waar precies weet ik niet. Verder heb ik een website gemaakt met Wordpress en hierbij ging het koppelen van Statcounter simpel maar nu moet ik een code hebben om deze te plaatsen in de footer. Heeft iemand een idee waar die code op te halen is? Het belangrijkste vind ik eigenlijk om de hoeveelheid bezoekers te zien en om uitgaande links te kunnen zien (exit link activity). Alvast bedankt voor de hulp.

Ik heb nu een Statcountercode maar ik weet niet of dat de juiste is:

<!-- Start of StatCounter Code for Default Guide -->
....blablabla...
<!-- End of StatCounter Code for Default Guide -->

Klopt het dat ik dit tussen de twee regels hieronder moet plakken? De regels staan in de overall_footer.html

<!-- IF DEBUG_OUTPUT --><br />{DEBUG_OUTPUT}<!-- ENDIF -->
<!-- IF U_ACP --><br /><strong><a href="{U_ACP}">{L_ACP}</a></strong><!-- ENDIF -->

:oops: dat was inderdaad de oplossing :oops:

Ik zag hier een oud bericht maar wilde niet bumpen en net op het moment dat ik denk vast te lopen werkt het.

ps. Als dit topic overbodig is dan mag het gesloten worden...tenzij iemand opmerkt dat ik niet de juiste plek heb gekozen voor het plaatsen van de code in de footer.

marian0810
Contacteer:

Re: Statcounter aan het forum koppelen

Bericht door marian0810 » 07 mei 2012, 14:47

Zou je aub niet willen bumpen binnen 24 uur maar in plaats daarvan je bericht bewerken? Zie #3.5
Ik heb alledrie je berichten nu samengevoegd.

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 07 mei 2012, 17:56

Het was niet als bumpen bedoelt maar ik zal de volgende keer de berichten editten.

De Statcounter heeft het nu een paar uur gedaan en is plots weer verdwenen en ik kom het project niet meer in. Nogal vreemd want het werkte prima, ik ga dus op zoek naar een oplossing.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 07 mei 2012, 21:42

Zolang je de statcounter voor </body> in overall_footer.html zet, dan moet het goed zijn.
Ik ga er van uit dat je maar één stijl in gebruik hebt op je forum. Anders moet je het in elke stijl in overall_footer zetten.

In het statcounter script staat de volgende regel

Code: Selecteer alles

var sc_invisible=1; 
Is de statcounter wel zichtbaar als je dat verandert in

Code: Selecteer alles

var sc_invisible=0; 
HGN op phpbb.com

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 08 mei 2012, 09:49

Ik had Statcounter ook benaderd en het bleek dat er gistermiddag en het begin van de avond wat problemen waren waardoor gegevens e.d. niet up-to-date waren of niet werkten. Alles werkt nu weer prima :)

Gesloten