updaten ( gehackte )website mislukt ?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
DannyDG

updaten ( gehackte )website mislukt ?

Bericht door DannyDG » 26 apr 2012, 17:39

• Adres van je forum: http://www.porscheclubtielt.be
    Event. modificaties op je forum:/
    Wanneer ontstond het probleem?begin april of eind maart
    phpBB versie:3.08

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? gepoogd om up te daten via automatische update ...naar 3.10
    Wat is het probleem?
ik kan de installmap om de één of andere reden niet vinden en dus de update niet afronden .Ik heb nochtans alles eerst goed gelezen , maar blijkbaar doe ik iets verkeerd of ..?
LET OP : de website is GEHACKT ! Ik heb de website laten resetten ( via onze webhost Priorweb ) , maar de fouten blijven er op staan .. en als je inlogt krijg je MALWARE - alarm ..
Nu is het zo dat ik nog alleen inloggen als Admin , de leden kunnen niet meer inloggen ...!

Priorweb had aangeraden na de reset om een update door te voeren , zodat de beveiliging weer up to date zou zijn ...
Ik gebruik ook Filezilla , om de website te bewerken . Het is echter allemaal nogal nieuw voor mij , ik ben noodgedwongen Admin geworden na het faillissement van onze webmaster ...
Ik kijk uit naar jullie hulp !
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten Danny
PS ik hoop dat dit de juiste manier is om contact voor dit probleem , anders mag je het bericht verplaatsen naar de juiste locatie ...

Pola
Contacteer:

Re: updaten ( gehackte )website mislukt ?

Bericht door Pola » 27 apr 2012, 00:23

Voor zover ik het kan beoordelen zijn diverse bestanden op je server nog geinfecteerd met malware.

Ik geloof niet dat deze "hack" iets te maken heeft met de beveiliging van het forum, maar eerder met de beveiliging van de server door je provider. Het betreft ook niet speciaal de forumbestanden.
Mijns inziens zal je provider (of jijzelf) eerst moeten zorgen dat alle javascript malware verwijderd is, voordat je verder aan de slag gaat met je site.
HGN op phpbb.com

DannyDG

Bericht door DannyDG » 03 mei 2012, 16:25

Hoe kan ik die javascript malware verwijderen ? ik heb een back-up staan op mijn computer , daar kan ik scannen op malware enz. maar heeft niks gevonden ...
als ik werk via Filezilla , lukt het niet om te scannen ....

updaten van 3 08 naar 3 10 lukt nog steeds niet ...
foutmeldingen phpBB blijven bovenaan diverse pagina's staan ....
leden kunnen ondertussen niet meer inloggen ...FRUSTREREND !!!

ik kijk uit naar uw goed advies of hulp

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 03 mei 2012, 20:43

Sucuri Sitecheck geeft aan dat je malware infecties hebt.

Heb je al contact gehad met je provider? Ik denk dat zij de eerste partij zijn die benaderd moet worden om de site op te schonen, te adviseren en beter te beveiligen.
HGN op phpbb.com

DannyDG

Bericht door DannyDG » 03 mei 2012, 21:11

denk dat ik best nog eens contact opneem met de provider ...
zal er de informatie bijvoegen die ik net heb gekregen via die sitecheck , lijkt me ernstig genoeg !!
Hopelijk kunnen ze helpen ...
alvast bedankt , ik hou je op de hoogte !!

DannyDG

Bericht door DannyDG » 10 mei 2012, 20:00

hallo terug , provider zegt geen bestanden te willen verwijderen , op mijn computer als ik de site download krijg ik GEEN malware - of VIRUSalarm ...
Probleem UPDATE : gaat nog altijd niet !!!! om de één of andere reden ( ik doe wat ik denk te moeten doen : zipfile downloaden , unzippen , in map website , ) en dan NIKS !!! ALWEER !!!
ik heb nu ondertussen ontelbare pogingen ondernemen , lukt nooit !!
( of moet ik ergens de DEBUG afzetten zoals ik lees bij een ander probleem ???)

ik heb een ganse avond lang de foutcode's die de hacker er had bijgezet ,gewist , en daarna gepoogd de site teug te uploaden ....ik blijf dezelfde foutmeldingen zien , .....Hopeloos !!

Advies ?? Graag ! en alvast bedankt !!! want ik weet het even niet meer !
MVG Danny

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 10 mei 2012, 23:00

Wat ik eerder schreef geldt wat mij betreft nog steeds. Ik begrijp niets van de reactie van je provider.

Mijn eerste advies is om dit te melden in de phpbb.com incident tracker. Het advies dat op phpbb.com gegeven wordt is

Voordat je iets aanpast op je forum:
  1. Bewaar een copy van de bestanden op de server (bijvoorbeeld door een copy te maken op de server)
  2. Bewaar een copy (export) van de database
  3. Indien mogelijk bewaar de server access logs ten tijde van de hack. Mogelijk heeft de host hier beschikking over.
  4. Rapporteer in de incident tracker. Voeg de gegevens uit stap 1-3 toe of zorg dat het team die het incident onderzoekt ze ergens kan downloaden.
Ik weet niet met welke acties/adviezen dat team op phpbb.com komt. Afhankelijk daarvan kunnen we hier verder kijken wat te doen.
HGN op phpbb.com

Gesloten