Toevoeging aan profiel

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Johanpg
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 mar 2012, 00:10

Toevoeging aan profiel

Bericht door Johanpg » 10 apr 2012, 12:59

Ik zit al een tijdje over iets te denken, maar ik denk dat het erg moeilijk is en twijfel of het mij wel gaat lukken. Wie niet waagt wie niet wint dus ik vraag het hier even.

Ik heb een forum over vogels zoals misschien wel bekend bij sommigen. Wat ik graag zou willen is dat gebruikers in hun profiel kunnen invullen welke vogels ze houden. Het liefst dat ze gewoon uit een lijst kunnen kiezen.

Het mooiste zou zijn als andere leden dan ook per vogelsoort kunnen zoeken en zo kunnen achterhalen wie deze vogels houdt, maar dat is iets voor daarna.

Johanpg
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 mar 2012, 00:10

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Johanpg » 15 apr 2012, 14:37

Is het zo ingewikkeld dat niemand weet hoe het moet, of kan dit gewoon niet?

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door marian0810 » 15 apr 2012, 15:38

Volgens mij moet dat heel makkelijk met een custom profile field gaan. Je maakt dan een dropdown menuutje met vogels waar ze uit kunnen kiezen.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Pola » 15 apr 2012, 22:20

Johanpg schreef:Wat ik graag zou willen is dat gebruikers in hun profiel kunnen invullen welke vogels ze houden. Het liefst dat ze gewoon uit een lijst kunnen kiezen.

Het mooiste zou zijn als andere leden dan ook per vogelsoort kunnen zoeken en zo kunnen achterhalen wie deze vogels houdt, maar dat is iets voor daarna.
Het lastige is dat - als ik het goed lees - gebruikers meerdere vogels zouden moeten kunnen kiezen. Dat zou betekenen dat er voor elke vogel een aangepast profielveld aanwezig zou moeten zijn. Als je dus wilt dat gebruikers 5 vogels kunnen kiezen, heb je 5 aangepaste profielvelden nodig met allemaal dezelfde keuze dropdown.
Daarbij is het dan de verantwoordelijkheid van de administrator om de lijst met vogels compleet te maken. Buiten de velden uit de dropdown kunnen gebruikers dan geen andere vogels invullen.

Het volgende probleem zou zijn het zoeken naar vogelsoorten. Daarvoor zou (volgens mij) in elk geval een MOD nodig zijn.


Misschien kun je met een heel andere benadering/aanpak ongeveer het zelfde resultaat bereiken.

Je kunt per vogelsoort een open groep maken. "Open groep" betekent dat gebruikers zonder enige tussenkomst zelf via het gebruikerspaneel lid kunnen worden van zo'n groep. Je hoeft verder geen andere instellingen te doen voor deze groepen.
Elke gebruiker kan dan in zijn gebruikerspaneel al deze open groepen (vogelsoorten) bekijken en door op de groepnaam te klikken, zien wie er allemaal in die groep zitten.
Eventueel zou je in de toekomst - als dat handig zou zijn - die groepen ook nog kunnen gebruiken om speciale permissies te geven. Bijvoorbeeld dat er een speciaal forum is voor een bepaalde vogelsoort waarin alleen de leden van die vogelsoortgroep berichten kunnen plaatsen.

Als je nog vragen hebt, of meer uitleg wilt hoe dit te doen, laat het dan weten!
HGN op phpbb.com

Johanpg
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 mar 2012, 00:10

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Johanpg » 16 apr 2012, 20:30

Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp, maar de benadering die jij noemt klinkt handig. Als je wat meer uitleg kunt geven hoe ik dit aan moet pakken zou dat erg fijn zijn.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Pola » 16 apr 2012, 21:20

In het beheerderspaneel kun je groepen maken:

Beheerderspaneel - Groepsbeheer - Boven de Voorgedefinieerde groepen aan de rechterkant kun je een "Nieuwe groep maken:" door een naam in te voeren en op Bevestig te klikken - Vervolgens kies je bij Groepsdetails voor het "Groepstype:" Open en klikt op Bevestig onderaan de pagina.

Dit herhaal je voor de vogelsoorten die je wilt aanmaken. Om het eerst zelf uit te proberen, kun je beginnen met twee of drie groepen te maken.

Dat is eigenlijk alles wat je als beheerder moet doen. Je moet alleen de leden duidelijk maken (als je alle groepen hebt aangemaakt), dat ze zich kunnen aanmelden bij de vogelsoort groepen waarvan ze de vogels hebben.

==========

Je leden (en jijzelf natuurlijk) kunnen zich als volgt aanmelden voor die groepen:

Gebruikerspaneel - Tabje Gebruikersgroepen - Onder "Niet-lidmaatschappen" kan een groep geselecteerd worden - Dan onderaan de pagina "Aansluiten bij geselecteerde(n)" en Bevestig.

Op dezelfde manier kunnen ze zich bij meerdere groepen aanmelden. Afmelden gaat op soortgelijke wijze. Dan moet je bij Lidmaatschappen een groep selecteren, kiezen voor "Afmelden geselecteerd" en Bevestig.

Als je wilt zien wie er allemaal lid zijn van een groep, kun je op de groepnamen klikken.
Ook in het gebruikersprofiel van andere gebruikers kun je bij "Groepen:" zien van welke groepen ze allemaal lid zijn.
HGN op phpbb.com

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door marian0810 » 16 apr 2012, 21:27

Toevallig heeft op phpbb.com iemand een MOD Request gedaan voor iets soortgelijks. Ik zou het topic in de gaten houden, misschien komt er wat uit.

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2154595

Johanpg
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 mar 2012, 00:10

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Johanpg » 18 apr 2012, 18:37

Pola, wat je zegt is duidelijk en erg handig. Echter is het ondoenbaar om dit voor alle vogelsoorten te doen. Ik heb wel iets bedacht, even uitvogelen of het werkt. Er zijn namelijk rangen aan te koppelen.
Ik maak groepen van bepaalde vogels die overeenkomen. Als je lid bent krijg je dit bij je profiel staan. Mensen zien dan meteen dat diegene bijvoorbeeld kanaries kweekt.

Wat ik dan nog graag wil is wel een invoervak extra in je profiel (zoals je ook je MSN adres, woonplaats enz. in kunt vullen), waar ze dan zelf de kanariesoorten waar ze mee kweken in kunnen vullen (gewoon een open veld).

Kan dat? Hoe krijg ik zo'n extra invoervak?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Ger » 19 apr 2012, 10:39

Zie het kopje aangepaste profielvelden in deze pagina van de handleiding: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Ge ... management

Johanpg
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 mar 2012, 00:10

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Johanpg » 22 apr 2012, 19:41

Oke, ik heb diverse groepen aangemaakt. Zoiets heb ik wel eens op een forum gezien, dat gebruikers van een bepaalde groep dan onder hun avatar een bepaald plaatje kregen bijvoorbeeld. (Dus naast je gewone rang van het aantal posts dat je hebt nog een of meerdere rangen o.i.d. afhankelijk van de groepen waar je lid van bent)..
Ik heb al het een en ander geprobeerd maar het is me nog niet gelukt (als het al mogelijk is).

Kan iemand vertellen of dit mogelijk is, en zo ja, hoe?

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door marian0810 » 22 apr 2012, 22:02

Ik denk dat deze mod je daarbij kan helpen: http://www.phpbb.com/customise/db/mod/s ... nk_images/

Johanpg
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 mar 2012, 00:10

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Johanpg » 23 apr 2012, 13:49

Ik heb de MOD geïnstalleerd volgens mij, handmatig.

Heb echter geen flauw idee wat ik nu verder moet doen om het werkend te krijgen. Heb de groepen al avatars gegeven, dit werkte niet (dat de afbeelding dan onder je eigen avatar en huidige rank komt te staan zeg maar).
Heb ook speciale ranken aangemaakt voor iedere groep en die er aan gekoppeld, maar ook dat werkt niet.

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Pola » 23 apr 2012, 22:35

Johanpg schreef:Ik heb de MOD geïnstalleerd volgens mij, handmatig.
Kun je uitleggen wat je precies gedaan hebt, want ik zie in ieder geval niet de wijzigingen die in de templates (HTML) gemaakt zouden moeten worden.
HGN op phpbb.com

Johanpg
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 mar 2012, 00:10

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Johanpg » 24 apr 2012, 14:59

Ik heb de stappen gevolgd zoals ze in Install.xml staan, dus regels toegevoegd voor en na bepaalde andere regels in de betreffende .php en .html bestanden. Gisteravond heb ik de originele bestanden weer geplaatst, omdat het anders misschien problemen gaf, maar de gewijzigde bestanden heb ik nu weer geupload dus misschien kun je nu wel wat zien (hoe je dit ook mag doen).

Ik heb ze enkel nog op ProSilver toegepast welke ik dan even gebruik om mee te testen.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Ger » 24 apr 2012, 15:15

Heb je de template (en indien van toepassing het thema) ook vernieuwd in het beheerderspaneel (tabblad stijlen onder stijl onderdelen)?

Johanpg
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 mar 2012, 00:10

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Johanpg » 24 apr 2012, 15:35

Zowel de template als thema en afbeeldingset (voor de zekerheid).

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Pola » 25 apr 2012, 00:11

De wijzigingen zijn - zoals je ook aangeeft - wel doorgevoerd in de standaard prosilver stijl, maar niet in IDLaunch_Fresh.
Heb je overgeschakeld naar prosilver om te controleren of de extra rang dan wel zichtbaar is. Ik neem aan dat je ook de php bestanden hebt aangepast..
HGN op phpbb.com

Johanpg
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 mar 2012, 00:10

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Johanpg » 26 apr 2012, 12:07

Opnieuw geprobeerd. Ik merk nu wel een verschil, maar nog niet helemaal zoals ik het wens. Wat je nu ziet is dat mijn beheerders rang, die altijd al zichtbaar was, nog steeds zichtbaar is. Ook is de gewone rang die iedere andere member ook heeft (gebaseerd op het aantal posts), nu zichtbaar geworden.

Ik heb dus verschillende gebruikersgroepen aangemaakt (bijvoorbeeld kanaries, parkieten, cultuurvogels enz.).
Ik heb mezelf bij bijvoorbeeld kanaries en parkieten aangemeld en aan deze groepen heb ik een rang gekoppeld (dus de speciale rang kanaries en de speciale rang parkieten). Deze hebben ook een eigen afbeelding gekregen.

Dit is echter niet zichtbaar.

Zoals het nu is:
Afbeelding

Zoals ik het ongeveer zou willen (zoals het er bijvoorbeeld uit zou zien als ik aangemeld ben bij drie gebruikersgroepen ):

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door Pola » 27 apr 2012, 00:16

Met de MOD die je geinstalleerd hebt, kun je de speciale rang van de groep die als Standaard groep staat ingesteld tonen in je profiel en daarbij de normale rang. Dat komt dus overeen met het gedrag zoals je het beschrijft.

Een wijziging waarbij een rang afbeelding voor alle groepen waarvan iemand lid is, wordt getoond ben ik nog niet tegen gekomen. Dat is waarschijnlijk ook wel een lastige wijziging omdat je geen idee hebt van hoeveel groepen iemand lid is (dat kunnen er heel veel zijn) en hoe groot de afbeeldingen zijn die als "rang" ingesteld worden.
HGN op phpbb.com

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Toevoeging aan profiel

Bericht door marian0810 » 27 apr 2012, 08:49

Oooo dat is nog weer anders dan je eerst schreef, of ik heb het verkeerd begrepen. Daar is ooit wel een mod voor geweest maar die wordt inmiddels allang niet meer ondersteund dus je neemt wel een risico, ik zou hem in elk geval eerst op een testforum uitproberen.

http://www.phpbb.com/customise/db/mod/group_rank_icons/

Persoonlijk zou ik dan toch liever gaan voor meerdere profielvelden denk ik.

Gesloten