Backup is nog maar half af

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ellieo
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jul 2011, 12:30

Backup is nog maar half af

Bericht door ellieo » 07 apr 2012, 20:14

Ik gebruik het automatische backup script, wat Derky hier aanbeveelt.
Ik dacht dat alles goed liep, de backups liepen mooi elke nacht binnen in m'n gmail.
Totdat ik eens zo'n bestand opende, en het blijkt dat hij niet volledig is. Vanaf
Na de posts staan er alleen nog maar soortgelijke regels in het bestand:
-- --------------------------------------------------------
--
-- Tabelinhoud voor tabel phpbb_privmsgs
--
--
-- Data voor tabel phpbb_privmsgs
--
-- --------------------------------------------------------
--
-- Tabelinhoud voor tabel phpbb_privmsgs_folder
--
--
-- Data voor tabel phpbb_privmsgs_folder
enz enz
Nadere bestudering van de cron log mails laat heel veel foutmeldingen zien :
Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in [...]backup.php on line 408

Warning: mysql_num_fields(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in [...]backup.php on line 499

Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in [...]backup.php on line 501.

Dit is op een zeker moment begonnen (eind december vorig jaar), de backup van de dag ervoor was nog 13 MB groot, de volgende dag slechts 8 MB.

Kan de oorzaak zijn dat de DB te groot is? Of dat het geheel te lang duurt? Ik dacht dat dit script daar juist wel tegen kon. (heb deze instellingen erin staan: et_time_limit(0); // No php script timeout to prevent timeouts on large databases
ini_set("max_execution_time","false"); // No php script timeout to prevent timeouts on large databases
ignore_user_abort(true); // Prevent the browser interrupting the script

Of zouden er fouten in de db kunnen zitten?
Wie weet hoe ik dit kan oplossen? want nu heb ik een backup waarin bv wel de posts worden gebackupt, maar niet de topics of de private messages enz.

ellieo
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jul 2011, 12:30

Re: Backup is nog maar half af

Bericht door ellieo » 07 apr 2012, 20:15

sorry ik geloof dat ik het in het verkeerde onderwerp geplaatst heb, zou het verplaatst kunnen worden naar support aub? Zag bovenstaande regel pas toen ik op bevestig klikte. :oops:

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Backup is nog maar half af

Bericht door marian0810 » 07 apr 2012, 20:53

Jazeker kan dat :)

ellieo
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jul 2011, 12:30

Re: Backup is nog maar half af

Bericht door ellieo » 07 apr 2012, 21:00

Dank je, hopelijk komt een antwoord net zo snel :)
Nu maak ik maar regelmatig een backup met de hand, maar het is wachten op het moment dat het mis gaat, en ik die net niet gemaakt heb.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Backup is nog maar half af

Bericht door Paul » 07 apr 2012, 21:01

Er wordt een query niet goed uitgevoerd, maar zonder betere foutafhandeling is niet te zeggen wat er precies aan de hand is.

ellieo
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jul 2011, 12:30

Re: Backup is nog maar half af

Bericht door ellieo » 07 apr 2012, 21:13

Het vreemde is dat dezelfde query meermalen wel goed wordt uitgevoerd. En daarna niet meer. (binnen één backup)

Gesloten