Van $result naar output (MySql naar php)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
D-P PHP Netherlands

Van $result naar output (MySql naar php)

Bericht door D-P PHP Netherlands » 23 feb 2012, 12:35

Wanneer ontstond het probleem? bij het maken van de overgang vanuit het ophalen vanuit mn database naar de PHP.

Het probleem is het volgende:
- Ik heb al een koppeling gemaakt naar m'n database, dat is gelukt.
- Vervolgens heb ik met de volgende code:

Code: Selecteer alles

$query = 'SELECT naam AS naam, beschrijving AS beschrijving, root AS root, prijs AS prijs, status AS status FROM artikel;';
	$result = mysql_query($query);
...een query uitgevoerd naar mn database.
- Mijn bedoeling is om uiteindelijk een mooie lijst met producten te krijgen in de browser.
- Maar zover ben ik lang nog niet. Ik moet eerst zorgen dat ik op een of andere manier de waarden uit $result in een soort array te krijgen, zodat ik dat kan uitlezen, iets zoals dit:

Code: Selecteer alles

$totaal[naam][0]
Dan zou ik graag de naam van het eerste product krijgen. Ik weet niet of het kan, maar als er een andere manier is, is dat natuurlijk ook goed.

Please help me om van die $result een normale array te maken, zodat ik dit op één of andere manier kan gebruiken om die lijst te maken met producten. Dan graag ook de benadering uitleggen, dus hoe ik de verschillende waarden van de verschillende producten kan uitlezen uit die array.

Misschien een beetje veel gevraagd, maar ik ben er al lang mee bezig en het wil maar niet lukken. Dus als iemand mij kan helpen, zou dat heel fijn zijn.

Alvast bedankt!

Ger
Contacteer:

Re: Van $result naar output (MySql naar php)

Bericht door Ger » 23 feb 2012, 13:00

Wat heeft dit met phpBB te maken? We zijn geen algemeen PHP support forum, daarvoor ben je beter af bij sites als Computer!Totaal of Tweakers.

D-P PHP Netherlands

Bericht door D-P PHP Netherlands » 23 feb 2012, 13:03

Waar moet ik dit dan wel plaatsen?
sorry ik snap het al :p

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 23 feb 2012, 13:13

Bij deze dus op slot. :)

Gesloten