Gedeeltelijke database overzetten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
FatBoy
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 sep 2010, 10:17

Gedeeltelijke database overzetten

Bericht door FatBoy » 22 feb 2012, 22:10

  • Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:Portal XL 5.0
    Wanneer ontstond het probleem?Nog niet
    phpBB versie:3.0.10


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Hallo,

Ben bezig om een nieuw forum op te zetten met portalpagina (Portal XL 5.0), alles verloopt/werkt in zoverre prima.

Nu wil ik uit een oud forum alleen de gebruikers(incl. inloggevens, avatars etc.) en alle onderwerpen/reactie's overzetten.

Is dit mogelijk? en zo ja welke mappen moet ik dan uit de oude naar het nieuwe forum overzetten?

Groet,

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Gedeeltelijke database overzetten

Bericht door Pola » 23 feb 2012, 00:18

FatBoy schreef:Nu wil ik uit een oud forum alleen de gebruikers(incl. inloggevens, avatars etc.) en alle onderwerpen/reactie's overzetten.
Kun je uitleggen wat je niet wilt overzetten en waarom niet?

Je forum bestaat uit twee delen, de files op je server én een database.
In de database staan alle gegevens met betrekking tot gebruikers, forums, berichten, groepen, bans, permissies, rangen, privéberichten.
De files op de server bestaan enerzijds uit de forum software en de eventueel toegevoegde talen en stijlen, maar eveneens komen daar de geuploade avatar afbeeldingen terecht, de geuploade smilies, de geuploade bijlagen en de rang afbeeldingen.

De database moet je eigenlijk altijd in zijn geheel exporteren en importeren. Veel gegevens hangen aan elkaar vast en het gaat mis als je maar een deel van de gegevens overzet.

Vandaar dus mijn vraag, wat wil je precies niet overzetten en wat is de reden daarvoor? Als je dat kunt uitleggen, kunnen wij je vertellen wat de mogelijkheden zijn.
HGN op phpbb.com

FatBoy
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 sep 2010, 10:17

Re: Gedeeltelijke database overzetten

Bericht door FatBoy » 23 feb 2012, 19:31

Pola schrijft:
Vandaar dus mijn vraag, wat wil je precies niet overzetten en wat is de reden daarvoor? Als je dat kunt uitleggen, kunnen wij je vertellen wat de mogelijkheden zijn.
Zoals ik al schreef heb ik een geheel "schoon" phpBB forum en Portal XL 5.0 op de server gezet, ik heb daarna geprobeerd om het oude forum over te zetten naar de nieuwe (via PhpAdmin), als ik dit deed kreeg ik allerlei foutmeldingen, ik had het idee dat dit te maken had met met de Style vandaar dat ik de vraag stelde om een gedeeltelijke database over te zetten. :oops:

Zal de vraag anders stellen: "Kan ik het oude forum over zetten naar de nieuwe" en zo ja, hoe doe ik dat!

ps. ben al wat topics hier tegen gekomen betreft het over zetten van databases, en sommige adviezen die aangedragen werden heb ik geprobeerd en dus zonder succes!

Alvast bedankt,
Martin

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: Gedeeltelijke database overzetten

Bericht door Pola » 24 feb 2012, 00:51

In de wiki in Documentatie op phpbb.nl staat een artikel over het verhuizen van een forum: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Forum_verhuizen.
In het artikel staat o.a. dat een database niet altijd in één keer te importeren is, door beperkingen op de duur van een database bewerking die door de host ingesteld kunnen zijn. Het artikel verwijst naar SQL Dump File Splitter. Zelf heb ik goede ervaring met BigDump. Op phpbb.com staat een handleiding voor het gebruik van BigDump: Knowledge Base - Using Bigdump to restore large database dumps.

Het kan zijn dat je fouten ontstaan doordat de database niet in zijn geheel geladen is. Het kan ook zijn dat de fouten optreden doordat er op je forum mods zijn geinstalleerd die wijzigingen hebben aangebracht in de database. Doordat je geen foutmeldingen geplaatst hebt, weet ik niet welk probleem er optreed.

Als je de database wilt ontdoen van alle wijzigingen die aangebracht zijn door de installatie van mods, dan kun je de Support Toolkit gebruiken. Deze is te downloaden op phpbb.com: http://www.phpbb.com/support/stk/. In de Support Toolkit zit een tool, Database Cleaner die de structuur van de database hersteld naar de originele standaard structuur. Je kunt zelf kiezen of je deze Database Cleaner op je oude of op je nieuwe forum wilt draaien. (Op je nieuwe forum, zul je eerst de database moeten importeren.) Zorg wel altijd dat je voordat je de database cleaner gebruikt, dat je een back-up van de database hebt.

Is iets niet duidelijk of heb je nog vragen, laat het dan weten.
HGN op phpbb.com

FatBoy
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 sep 2010, 10:17

Re: Gedeeltelijke database overzetten

Bericht door FatBoy » 28 feb 2012, 11:31

@Pola:

Heb de 2 volgende opties geprobeerd en krijg de volgende error meldingen:

1) Met Bigdump BigDump Screenshot

2) Met PhpMyAdmin PhpMyAdmin Screenshot

Enig idee wat er verkeerd gaat?

Groet,

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Gedeeltelijke database overzetten

Bericht door Kevin » 28 feb 2012, 18:24

De melding van phpmyadmin zegt dat de tabel die je wil importeren al bestaat, voor je gaat importeren moet je DB geen enkele phpBB tabel bevatten. Dit geld ook voor bigdump als het de eerste keer niet gelukt is, eerst tabellen weer verwijderen voor je het importeren start.

De fout in bigdump kun je mogelijk oplossen door enkele waarden in het bestand bigdump.php te verhogen.

Bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

define ('MAX_QUERY_LINES'
Die zul je moeten verhogen.
Welke ik ook wel is heb moeten verhogen bij een dump is

Code: Selecteer alles

$linespersession  =
Let er ook op dat de taal staat op "utf8"

Code: Selecteer alles

$db_connection_charset = 'utf8';
Hopelijk kun je hiermee wel de dump importeren.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

FatBoy
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 sep 2010, 10:17

Re: Gedeeltelijke database overzetten

Bericht door FatBoy » 06 mar 2012, 13:33

Na een dikke week stoeien, puzzelen en veel koffie is het eindelijk gelukt. Heb het oude forum kunnen overzetten (via PhpMyAdmin) naar het nieuwe forum.

Ben nog wel een aantal "dingetjes" tegengekomen maar die vragen zal ik wel in een nieuw onderwerp plaatsen/stellen.

Een ieder bedankt voor de adviezen!

Groet,
Martin

Gesloten