Spam achtergebleven na verwijderen spammer

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Tonia

Spam achtergebleven na verwijderen spammer

Bericht door Tonia » 19 feb 2012, 14:02

• Adres van je forum: http://www.babbelforum.nl/
    Event. modificaties op je forum:Geen
    Wanneer ontstond het probleem?Na verwijderen van een spammer
    phpBB versie:3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
    Ik had een heleboel spam van 1 gebruiker, ik heb deze gebruiker verwijderd en toen kreeg ik een database error in een adminpanel pagina. Helaas heb ik deze niet genoteerd. Nu staat er spam op mijn forum wat ik niet weg kan halen, ik krijg namelijk op http://babbelforum.nl/viewforum.php?f=31 als ik iets wil verwijderen:
    Het opgevraagde onderwerp bestaat niet (meer) maar de link naar het onderwerp blijft wel aanwezig in de topic lijst.

2) Hoe kom ik voorgoed van spammers af?

Pola
Contacteer:

Re: Spam achtergebleven na verwijderen spammer

Bericht door Pola » 19 feb 2012, 14:31

Kun je proberen of je de topics als volgt kunt verwijderen:
  • Ga naar het forum met de spam berichten
  • Ga naar het Moderatorpaneel
  • Selecteer alle spamberichten
  • Kies de actie "Verwijder" en klik op Bevestig
Om te voorkomen dat spambots registreren, kun je het beste de Vraag & Antwoord Captcha gebruiken.

Instellen van V&A
  1. Beheerderspaneel > Spambotpreventie > Geïnstalleerde plug-ins: > klik op de dropdown box en kies V&A (het is dan "uitgegrijsd")
  2. Klik op de Configureren knop en daarna op Toevoegen.
  3. Voeg je vraag en antwoord toe (je moet een V&A instellen voor elke taal die geinstalleerd is op het forum) en klik op bevestig. (Voordat je op Bevestig klikt, kun je "Strikte controle" op Ja zetten, zodat er ook gecontroleerd wordt op juist gebruik van hoofdletters en kleine letters.)
  4. Klik "Terug naar de vorige pagina." en daarna op "« Terug" (rechts boven)
  5. Kies V&A in de dropdown (opnieuw!)
  6. Klik onderaan de pagina op "Bevestig".
  7. Klaar.
Kies een vraag waarvan het antwoord niet met Google te vinden is, bijvoorbeeld: "Geef het jaartal dat in de naam van het forum staat:".
HGN op phpbb.com

Gesloten