Twitterfeed

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Veronique

Twitterfeed

Bericht door Veronique » 07 feb 2012, 09:34

Ik heb gister de feeds aangezet in de instellingen.
Afbeelding

Het forum is alleen zichtbaar voor leden, maar daarom heb ik HTTP Authenticatie toestaan: ingeschakeld, heb het account toegevoegd aan twitterfeed met http://beautifulsecrets.nl/feed.php?mode=topics en had eerst http://beautifulsecrets.nl/feed.php maar bij beiden krijg ik geen tweets te zien.

Weet iemand waar ik wat verkeerd ingesteld heb? Of waarom dit niet werkt?

groetjes Vero

David
Contacteer:

Re: Twitterfeed

Bericht door David » 07 feb 2012, 10:03

Hoelang heb je gewacht, het duurt wel een tijdje voor je topics worden opgepikt. En welke permissies hebben BOTS op je forum, die moeten namelijk wel permissie hebben om je topic op te pikken als nieuwe content!!

Ik weet het eerlijk gezegd niet zeker, maar volgens mij moet het forum ook voor gasten zichtbaar zijn. Maar daar twijfel ik nog even over!!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Veronique

Bericht door Veronique » 07 feb 2012, 10:23

Ik heb het gisteravond ingesteld en er zijn nieuwe topics bijgekomen maar vanmorgen was er nog niks te zien.

Bots hebben dezelfde rechten als gasten dus die zien inderdaad alleen de forumregels. Maar als ik naar de omschrijving kijk zou HTTP Authenticatie toestaan ingeschakeld er voor zijn dat leden de feeds wel kunnen lezen en gasten niet? Als ik via http://beautifulsecrets.nl/feed.php?mode=topics of http://beautifulsecrets.nl/feed.php kijk zie ik dus wel topics.

Alleen via twitter dus niet. Moeten bots dan toegang tot het hele forum hebben?

David
Contacteer:

Bericht door David » 07 feb 2012, 10:32

Ja bots moeten toegang hebben, die komen namelijk je forum indexeren en één van de bots; Google Feedfetcher komt ook langs en die pikt de nieuwe topic op. Hoe het dan precies verder gaat en/of werkt weet ik ook niet.

Anyway Bots moeten toegang hebben om je forum te lezen.

Veronique

Bericht door Veronique » 07 feb 2012, 12:22

Heb bots nu toegang gegeven om het forum te zien en de forums te lezen. Eens kijken of dit gaat werken. Tot nog toe twittert hij alleen nog maar de forumregels. Dus even afwachten. Anders is het wellicht zo dat het komt omdat gasten die topics niet mogen zien dat ze daarom ook niet getwitterd worden. Even afwachten maar.

David
Contacteer:

Bericht door David » 08 feb 2012, 19:49

Ik ben eigenlijk wel even nieuwsgierig werkt het inmiddels?

Veronique

Bericht door Veronique » 11 feb 2012, 14:22

Nope werkt nog niet. Dus denk dat gasten volledige toegang moeten hebben en dat het anders niet werkt.

David
Contacteer:

Bericht door David » 11 feb 2012, 14:29

Veronique schreef:Nope werkt nog niet. Dus denk dat gasten volledige toegang moeten hebben en dat het anders niet werkt.
De enige manier omdat even te testen is om een test forumonderdeel aan te maken, met de zelfde permissie als je andere forumonderdelen met enige verschil dat gasten dat onderdeel ook moeten zien. Maar daarin even een topic aan en kijk of het gedeeld wordt. Dat weet je echt helemaal zeker dat het daardoor komt ;)

Maar ben vrijwel zeker dat, dat de oorzaak is. Het heeft weinig zin content te delen via Twitter of Facebook als eigenlijk niemand het zo kan lezen.

Gesloten