E-mail adressen prive, maar moet zichtbaar worden voor groep

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Stigter
Contacteer:

E-mail adressen prive, maar moet zichtbaar worden voor groep

Bericht door Stigter » 28 jan 2012, 10:18

• Adres van je forum: http://www.farmerforum.nl
    Event. modificaties op je forum:genoeg, echter nvt
    Wanneer ontstond het probleem?geen probleem, meer een vraag
    phpBB versie:3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?geen probleem, maar een vraag.
Om de privacy van onze leden te waarborgen staan de e-mailadressen van de leden in de foruminstellingen als prive. Dit houdt in dat alleen de beheerders de e-mailadressen kunnen zien.

Nu wil onze sponsor een leuke actie houden specifiek voor de leden, te controleren met gebruikersnaam en e-mailadres (contactadres dus) van het forum. Echter omdat de mail prive staat kunnen zij de mailadressen niet zien. Ik vind het te ver gaan om de sponsor beheerdersrechten te geven, hoe kan ik dit oplossen?
Afbeelding

Ger
Contacteer:

Re: E-mail adressen prive, maar moet zichtbaar worden voor g

Bericht door Ger » 28 jan 2012, 17:38

Is dit voor een eenmalige actie? Dan kun je denk ik het gemakkelijkste even een dump maken van de leden uit je database met de volgende query:
SELECT username, user_email FROM phpbb_users
LEFT JOIN phpbb_banlist ON (user_id = ban_userid)
WHERE user_type <> 2
AND user_type <> 1
AND ban_userid IS NULL;
Dit levert je een lijst op van alle actieve (en niet-verbannen) gebruikersnamen met bijbehorend emailadres. Het resultaat kun je o.a. opslaan als CSV bestand, wat je eenvoudig in bijvoorbeeld Excel kunt openen.

Stigter
Contacteer:

Bericht door Stigter » 28 jan 2012, 20:26

Waarschijnlijk een actie die regelmatig terugkom.

Ik zelf zat te denken om een groep aan te maken, die ik indeel als beheerders, maar waarbij ik de beheerdersrechten op alles nee zet..

Of is dat niet mogelijk?
Afbeelding

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 28 jan 2012, 21:56

Ik neem aan dat je je wel beseft dat de volgende tekst in je registratievoorwaarden staat:
Als gebruiker sta je ook toe dat jouw opgegeven informatie in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit zonder jouw toestemming aan derden doorgegeven, tenzij een rechter hierom vraagt.
HGN op phpbb.com

Stigter
Contacteer:

Bericht door Stigter » 28 jan 2012, 22:02

Het gaat alleen om een controlemiddel, niet om de mailadressen te gebruiken. De mailadresen zijn normaliter niet zichtbaar, wanneer leden bestellingen doen kunnen ze korting krijgen als het mailadres overeenkomt met het mailadres welke gebruikt is bij inschrijving op het forum.
Afbeelding

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 28 jan 2012, 22:26

Ik denk toch dat het strafbaar is als je de e-mailadressen doorgeeft aan een derde partij zonder expliciete toestemming van de leden.
Het is uiteraard helemaal aan jou wat je doet, maar ik wilde je er in ieder geval op wijzen. (Zie Wet bescherming persoonsgegevens.)
HGN op phpbb.com

Stigter
Contacteer:

Bericht door Stigter » 29 jan 2012, 13:11

De mailadressen worden niet verkocht en ook niet voor andere doeleinden gebruikt dan als controlemiddel om korting te geven. Ik wil dan ook de discussie over wel/niet wettelijk toegestaan even laten voor wat het is.

Is het uberhaupt mogelijk.
Afbeelding

Stigter
Contacteer:

Bericht door Stigter » 07 feb 2012, 18:01

Mag ik uit het stilzwijgen opmaken dat het niet mogelijk is?
Is er dan een mod die een profielveld onzichtbaar houdt voor leden, maar wel zichtbaar is voor een groep, zonder deze groep moderatorrechten te geven?
Afbeelding

Gesloten