update van mijn forum wie kan me helpen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
tamara1976

update van mijn forum wie kan me helpen

Bericht door tamara1976 » 25 jan 2012, 23:24

• Adres van je forum: http://www.shihtzu-friends.nl/forum/index.php
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?ik heb dit forum overgenomen vorig jaar en wil graag up to date blijven nu ik er meer mee wil doen. ook de tijd aanpassen wil niet lukken
    phpBB versie:3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?tijd proberen
    Wat is het probleem?
weet niet hoe ik het moet doen het upodate van de phpbb versie.

hopelijk ka hier iemand mij helpen???

PhilipvD

Re: update van mijn forum wie kan me helpen

Bericht door PhilipvD » 26 jan 2012, 10:53

Welkom op phpBB.nl. :)

Start eens met het lezen van dit wiki-artikel. Maak altijd eerst een backup van je forum! Mocht er dan iets fout gaan dan kan je terugvallen op je backup.

Mocht je vragen hebben dan kan je die hier stellen.

tamara1976

Bericht door tamara1976 » 26 jan 2012, 20:05

moet dus is phpbb op mijn pc hebben staan? hoe doe ik dat?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 28 jan 2012, 00:11

Allereerst, het forum bestaat grofweg uit twee onderdelen, het bestandssysteem (de software van phpBB) en de database. Gebruikers, onderwerpen, berichten, permissies, instellingen, enz. worden opgeslagen in de database.

Het verstandigste is om altijd te werken vanaf de bestanden op je computer. Uploaden en downloaden van de bestanden naar en van de server kun je doen met een FTP programma zoals Filezilla.
Doordat je de bestanden (ook) op je computer hebt staan, heb je een back-up, die je in geval van problemen met de bestanden op de server altijd weer terug kunt zetten.

Aangezien in de database alle berichten, gebruikers, enz. staan, is het verstandig om de database met enige regelmaat te exporteren en op te slaan op je computer. Ook hiervoor geldt dat mochten er problemen optreden met de database op de server, dan heb je de mogelijkheid om de database terug te plaatsen. Natuurlijk ben je dan wel alles kwijt tussen het moment waarop de database export gemaakt is en het moment waarop het fout ging met de database.
Vaak maakt de host ook back-ups, dus mocht de fout bij hun liggen, dan zorgen zij er in de regel voor dat de laatste back-up teruggezet wordt.

Heb je Filezilla om bestanden tussen je computer en de server te transporteren?
HGN op phpbb.com

tamara1976

Bericht door tamara1976 » 28 jan 2012, 12:49

nee ik heb hem net gedownload maar alles is engels en daar ben ik niet zogoed in maar ga het wel proberen

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 28 jan 2012, 21:50

Bij het installeren van Filezilla, kun je ook Nederlands installeren.
HGN op phpbb.com

Gesloten