Instelling email YourHosting & phpBB3

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
TomGruintjes

Instelling email YourHosting & phpBB3

Bericht door TomGruintjes » 25 jan 2012, 22:11

• Adres van je forum: http://www.stichtingvliegramptripoli.nl
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? na installatie
    phpBB versie: 3.10
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
Ik probeer de emailer van phpBB op Yourhosting aan de praat te krijgen. Ik begrijp van helpdesk dat ik gewoon localhost kan instellen (nadat ik heel lang geprobeerd had GMAIL in te stellen, tevergeefs).

Settings in ACP:

Code: Selecteer alles

Host localhost:25
Method PLAIN
rest velden leeg
Met mass mailer komt er een succesmelding (dus email sent), maar de mails komen niet aan. Ik vermoed iets mis met de settings in combinatie met de localhost.

Is er iemand met YourHosting als hoster en phpBB3.10 die wellicht kan aangeven wat ik fout doe?

Groet

Tom Gruintjes

--

Hoi
Nevermind mijn vraag. Een uur later kwamen de mails alsnog binnen....
Groet
Tom

--

Dag allemaal,

Op een of andere manier gaat het niet goed. Is er iemand die ook phpBB3 draait op Starthosting waarmee ik even kan corresponderen via dit forum of anders? De oplossing van mijn probleem komt natuurlijk op het forum terecht.

Groet

Tom Gruintjes

edit: vraagteken vergeten.

--

Tja

En wederom lijkt de oplossing zich weer aan te dienen: door de instelling te wijzigen naar localmailer (dus geen SMTP gegevens expliciet opgeven, itt wat ik in mijn eerste post zet), werkt het wel en heel snel...

Heb trouwens ook email package size naar 0 veranderd.

Groet

Tom

Ger
Contacteer:

Re: Instelling email YourHosting & phpBB3

Bericht door Ger » 05 feb 2012, 17:32

Beste Tom,

Wil je aub niet binnen 24 uur op jezelf reageren, maar in dat geval je laatste bericht bewerken? Dat houdt de boel even wat overzichtelijker. Zie ook #3.5. Ik heb je berichten nu samengevoegd.

Gesloten