Verdwenen forum terugplaatsen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Bemvindos

Verdwenen forum terugplaatsen

Bericht door Bemvindos » 17 jan 2012, 11:44

• Adres van je forum: http://www.bemvindos.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:-
    Wanneer ontstond het probleem? 16 jan. 2012
    phpBB versie: 3.0.9

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja
    Wat is het probleem?
Ik heb net als velen de laatste tijd last van spam. Op dit forum kwam ik een mod tegen om dit op te lossen met een V&A aanmelding. Deze heb ik gisteren proberen te installeren. Tijdens het configureren heb ik kennelijk helaas iets vreselijk mis gedaan. Ik heb in plaats van het het verwijderen van een bestandje heb ik kennelijk de hele map /forum verwijderd. Ik gebruik overigens Cyberduck op mijn Mac voor FTP.
Herstelknop gaf geen reactie en hoe ik ook zoek, ik kan de bestanden niet meer vinden. Ik vemoed dat de databases nog geheel in orde zijn. Het is heel stom maar ik heb geen backup....ik kan mezelf wel voor de kop slaan.

Vraag is wat nu te doen? Forum software opnieuw installeren, is dat voldoende? Ik heb toch dat config.php bestand nodig lijkt me? Ben ik nu veel info kwijt? Zijn mijn 190 leden nu weg? En vooral wie kan me helpen?

marian0810
Contacteer:

Re: Verdwenen forum terugplaatsen

Bericht door marian0810 » 17 jan 2012, 13:21

Je leden en berichten staan in je database en daar is niks mee gebeurd. Je kunt gewoon een nieuwe versie van phpBB downloaden en de bestanden uploaden naar je /forum map. Je bent dan alleen wel eventuele MODs kwijt die je al geïnstalleerd had. En de nieuwste versie is 3.0.10 dus je moet even je database updaten, dat is zo gebeurd.

Je config.php kun je dan gewoon opnieuw maken, daar hoef je niks voor te installeren.

http://www.phpbb.com/kb/article/rebuild ... gphp-file/

Het komt erop neer dat je in de originele config.php je eigen database gegevens invult.

Bemvindos

Bericht door Bemvindos » 17 jan 2012, 13:31

Dank voor je reactie. Maar hoe update ik mijn database?

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 17 jan 2012, 13:34

Als je alle bestanden hebt geupload ga je naar http://www.bemvindos.nl/forum/install en dan volg je de update instructies, dat wijst zich eigenlijk vanzelf.
Wel zorgen dat eerst je config.php in orde is.

Bemvindos

Bericht door Bemvindos » 17 jan 2012, 14:33

Ik krijg nu geen update instructies. Ik moet kiezen uit een bovenstaande tab maar er staat niets en er gebeurt niets.

Als ik naar het pad http://www.bemvindos.nl/forum ga staat er dat de installatiemap verwijderd moet worden. Dat levert geen resultaat op helaas.
Ik kan wel in het beheerpaneel. Daar staat dan dat mijn software niet up to date is en dat ik moet overstappen op versie 3.0.10. Dat heb ik dus net gedaan...database?

Update: ik heb het weer aan de gang. Het forum is toegankelijk. Er mist echter nog een ding: de afbeeldingen, de avatars etc.. Is er ook een manier om die terug te krijgen?

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 17 jan 2012, 16:25

Nee als je geen backup van die mappen had dan zal dat helaas niet zomaar gaan, dan zal alles opnieuw geupload moeten worden. Je zou misschien nog aan je host kunnen vragen of zij een backup hebben.

Is het nu wel 3.0.10?

Bemvindos

Bericht door Bemvindos » 17 jan 2012, 16:42

Ja. Ik heb de update gedownload en gedraaid. De update zei dat het al versie 3.0.10 was en daarmaa is het probleem nu ook verholpen. Raar, maar het werkt.

Als ik aan mijn host vraag of ze de mappen files en images voor me hebben, kan ik die dan gewoon uploaden en klaar?

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 17 jan 2012, 16:58

Ja als het dezelfde bestanden zijn wel. Dat is dan gauw genoeg gecontroleerd denk ik.
Ik zou wel eerst even checken of je voor die backup moet betalen, dat komt ook nog weleens voor.

Bemvindos

Bericht door Bemvindos » 24 jan 2012, 11:47

Alles is inmiddels weer in orde en staat weer waar het hoort.
Badankt voor de hulp.

Gesloten