Google [Bot] = geregistreerde gebruiker

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
HeRiNo

Google [Bot] = geregistreerde gebruiker

Bericht door HeRiNo » 15 jan 2012, 11:15

• Adres van je forum: http://mIRC-vraagbaak.com
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?vandaag
    phpBB versie:3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
Hallo, ik loop weer tegen een probleempje aan, ik zag net dat 2 bots als Geregistreerde gebruikers staan maar zie nu alleen 1 nog en dat is Google [Bot] Als eerste heb ik via dit forum gezocht hoe spam tegen te gaan en dat aangepast dus dat zoou hopelijk beter moeten zijn. Nu wil ik die Google [Bot] verwijderen als geregistreerde gebruiker maar ik kan hem nergens vinden. Kunt U me helpen?

Groetjes, Herman.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Google [Bot] = geregistreerde gebruiker

Bericht door Paul » 15 jan 2012, 11:41

viewtopic.php?f=40&t=55696 kan je informatie vinden om spam tegen te gaan.

Google bot heeft niks met spam te maken, google bekijkt je site zodat hij in de zoekrezultaten komt, en phpBB herkent dat.

HeRiNo

Bericht door HeRiNo » 15 jan 2012, 12:12

Hoi Paul,

dat begrijp ik wat Google Bot doet maar hij stond als geregistreerde gebruiker....net weer weg en nu weer wel als geregistreerde gebruiker dus ik dacht dat die bot zich zelf geregistreert had en wou dat verwijderen maar kon die bot niet vinden als ggebruiker. Of is dat niets bijzonders als google bot en/of andere bots daar soms staan als geregistreerde gebruiker?

Groetjes, Herman.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 15 jan 2012, 12:51

Het zijn speciale gebruikers die ingebouwd zijn, je kan ze beheren via admin -> Systeem -> bots, maar ze hebben niets met spambots te maken.

HeRiNo

Bericht door HeRiNo » 15 jan 2012, 13:03

Hoi Paul,
dank voor je snelle reactie, dus ik begrijp dat het goed is zo. Dan laat ik het zo. Bedankt!

Groetjes, Herman.

Bienand

Bericht door Bienand » 09 mar 2012, 08:24

Ik ben ook maar een beginnende gebruiker en heb hier toch vragen over. Ik zie dat ze een speciale groep vormen "Bots" met goedgekeurde leden. Je kan de groep of een aantal van die leden verwijderen. Lukken zal dat wel, maar is het ook zinvol? Kunnen we controleren of die "bots" echt zijn of (boosaardige) namaak?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 09 mar 2012, 10:46

Let op, als je bots verwijderd uit de groep met bots, bereik je waarschijnlijk juist het tegenovergestelde van wat je wilt.
Bots zien namelijk nog iets minder dan gasten. Als je een bot verwijderd uit de bots groep, zal hij je forum blijven bezoeken, maar is dan een gast in plaats van een bot.

Je kunt de bots door middel van de bots groep specifieke permissies geven (bv. welke forums wel en welke niet te zien), onafhankelijk van de permissies voor gasten.

Wat zijn "(boosaardige) namaak" bots, en wat zouden die op of met het forum kunnen doen wat je zou willen voorkomen?
HGN op phpbb.com

Benman

Bericht door Benman » 26 sep 2012, 21:58

Let wel op en doe eens met [ Test de gebruikerspermissies ] op een bot eens rondneuzen op je forum. Zo kun je zien wat voor de bot zichtbaar is en wat niet.

Ik kwam er namelijk achter dat één forum dat besloten was voor een speciale groep op mijn forum tóch bekeken kon worden door de bots. Wanneer je nu in Google op een stuk tekst zoekt uit dat betreffende forum vind ik dus op Google de link naar dat forum met de tekst. --> En da's nie goed nie. :roll:
Nu ik dat aangepast heb kan ik alleen nog de google-cache checken. Nieuwe berichten worden vanaf nu dan wel niet meer geïndexeerd.

Dus let op met de standaard instellingen voor bots. :ugeek:

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 26 sep 2012, 22:14

Benman zou je alsjeblieft geen berichten van 6 maanden oud willen bumpen? Bedankt.

http://www.phpbb.nl/algemene_voorwaarden#3.5

Gesloten