extra controle op activiteit van leden

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Danny19740706
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 jun 2010, 18:46

extra controle op activiteit van leden

Bericht door Danny19740706 » 23 dec 2011, 14:03

  • Adres van je forum: http://18+ dus niet getoont
    Event. modificaties op je forum: veel
    Wanneer ontstond het probleem? geen probleem
    phpBB versie:309


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? veel
    Wat is het probleem?
geen probleem

Hallo allemaal.
ik heb een vraagje.
ik heb op mn forum diverse groepen,
waarvan de bealngrijkste nu zijn, geregistreerd gebruiker en goedgekeurd lid.
nu wil ik iets maken/hebben waarmee kan worden gekeken per lid wanneer die het laatste is ingelogt geweest is, en wanneer deze langer dan een bepaald aantal dagen is geweest dat het lid automatisch word terug gezet naar geregistreerde gebruikers en dat diegene dan ook automatisch uit de goedgekeurde leden groep word verwijderd.

Ik zoek het volgende:
1.hoe lees ik de database uit van phpbb309 op gebruiker,laatst ingelog en laatste plaatsing.
2. hoe controleer ik de tijd tussen de dag van laaste ingelogd en laatst geplaats, en controleer ik of deze langer geleden zijn dan een bepaald aantal dagen of juist niet.
3. hoe geef ik aan dat wanneer er meer dagen zijn verstreken dan vooraf ingesteld dat het lid in kwestie uit de bovengenoemde groep verwijderd moet worden.( en indien lid van meerdere groepen ook daaruit verwijderd word zodat het lid enkel alleen nog een geregistreerde gebruiker is.
4. niet noodzakelijk, maar wel mooi, hoe zorg ik ervoor dat wanneer bovenstaande ebeurd, dus dat een lid word teruggezet, dat deze en een admin een bericht krijgt.

zo dat was even een hele lijst.
Ik wil dit graag zelf leren, echter leren uit boeken gaat me nkiet goed af, dus graag in abn uitleggen, of voorbeelden die ik eventueel kan aanpassen.


waarom dit?
het forum dat ik run is uitgegroeid tot eenredelijk leuk 18+ forum, alleen willen we wel trachten alleen actieve leden (goedgekeurde leden) op het hele forum te laten, inactieve leden ( de geregistreerde leden)
enkel op enekel forums toegang te geven.
alvast bedankt

Libby
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 nov 2011, 21:57

Re: extra controle op activiteit van leden

Bericht door Libby » 31 dec 2011, 11:19

Ik weet niet op dit kan omdat je volgens mij als je je registreerd automatisch in de groep geregistreerde gebruikers komt, iedereen, ongeacht de functie die de leden hebben zeg maar. Volgens mij staan de beheerder(s) en moderator(s) daar ook in, naast hun eigen groep. De permissies uit hun eigen standaard groepen zijn dan wel van toepassing (tenzij je dezelfde permissie uit een andere groep waarin ze ook voorkomen op nooit zet, die overschrijft iedere ja). Dus in zekere zin kan je de leden dan niet terugzetten naar de geregistreerde gebruikers want daar staan ze al en blijven ze ook staan.

Je kan wel bij Groepsbeheer groepen standaard maken voor leden. Beheerderspaneel --> tabblad Gebruikers en groepen --> groepsbeheer. Maar of je dit automatisch kan instellen weet ik niet. Kans bestaat dat je dat per lid handmatig moet moderaten en dat je dan net het heen en weer hebt. Dan zou je steeds per lid de standaard groepen moeten wisselen tussen geregistreerde gebruikers en goedgekeurde leden.

Misschien kan je ook standaard (maar verschillende) permissierollen maken en toekennen aan deze twee groepen.

Een ander idee: rangen instellen. Dit kan je voor jezelf en de moderator(s) op het forum dan gebruiken als een soort reminder. Alleen de ingestelde rangen zijn natuurlijk voor iedereen zichtbaar op het forum dus dan zou het mooi zijn als de ingevoerde rangen op het forum een duidelijke betekenis hebben maar voor jou nog een extra (dus dubbele) betekenis die niet duidelijk is voor de leden.

Misschien kan het met een mod, waaarschijnlijk niet deze maar biedt wel potentie om iets mee te kunnen.
User Reminder.

Lezen: phpBB3 Modificaties FAQ

Misschien vergis ik me, dat zou mooi voor je zijn, en kan het wel. Iemand?

Gesloten