Groep Nieuw geregistreerde gebruikers

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
witvisser
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 aug 2008, 13:09

Groep Nieuw geregistreerde gebruikers

Bericht door witvisser » 21 okt 2011, 15:27

Hallo,

Ik maak op mijn forum (3.0.9) al een tijdje gebruik van de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers".
De permissies van deze groep zijn zo ingesteld dat ze na 1 bericht automatisch naar de groep "Geregistreerde gebruikers" gaan, wat altijd perfect heeft gewerkt.

Sinds enkele dagen heb ik ook ingesteld dat het eerste bericht moet goedgekeurd worden door een moderator, en ook dat werkt perfect. De permissies voor de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers" heb ik immers sinds enkele dagen geplaatst op: Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring Nooit.

Het probleem: Na het goedkeuren door een moderator wordt het bericht inderdaad geplaatst, maar de gebruiker blijft nog steeds in de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers" staan en gaat niet meer automatisch naar de groep "Geregistreerde gebruikers".
Iemand een idee wat er fout loopt?

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Groep Nieuw geregistreerde gebruikers

Bericht door Kevin » 21 okt 2011, 17:13

Als je nooit instelt werkt het voor de andere groepen ook niet normaal gesproken omdat NOOIT alle ja's en nee's die voor andere groepen ingesteld is overschrijft. Mogelijk zit het probleem daarin.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

witvisser
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 aug 2008, 13:09

Re: Groep Nieuw geregistreerde gebruikers

Bericht door witvisser » 21 okt 2011, 18:18

Kevin bedankt voor je reactie, die NOOIT is enkel ingesteld bij de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers".
Na enkele testen heb ik gemerkt dat de gebruiker (nadat zijn 1e bericht is goedgekeurd) wel uit de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers" gaat naar de groep "Geregistreerde gebruikers", maar pas nadat de gebruiker uitlogt en nadien weer opnieuw inlogt... Is dit normaal?
Voorheen, voordat het bericht moest goedgekeurd worden ging de gebruiker onmiddellijk over naar de groep "Geregistreede gebruikers" na zijn 1e bericht. Hij moest daarvoor niet uitloggen en terug inloggen.

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Groep Nieuw geregistreerde gebruikers

Bericht door Kevin » 21 okt 2011, 19:41

Dat zou ik je niet kunnen vertellen, zo goed heb ik die functie nog niet bekeken.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

witvisser
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 aug 2008, 13:09

Re: Groep Nieuw geregistreerde gebruikers

Bericht door witvisser » 22 okt 2011, 14:25

Geen probleem Kevin, is er mss iemand die dit wel gebruikt en hierop een antwoord kan geven?
Na enkele testen heb ik gemerkt dat de gebruiker (nadat zijn 1e bericht is goedgekeurd) wel uit de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers" gaat naar de groep "Geregistreerde gebruikers", maar pas nadat de gebruiker uitlogt en nadien weer opnieuw inlogt... Is dit normaal?
Voorheen, voordat het bericht moest goedgekeurd worden ging de gebruiker onmiddellijk over naar de groep "Geregistreede gebruikers" na zijn 1e bericht. Hij moest daarvoor niet uitloggen en terug inloggen.
Alvast bedankt!

Gesloten