Jouw phpBB installatie is niet up-to-date

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
maan2

Jouw phpBB installatie is niet up-to-date

Bericht door maan2 » 29 jul 2011, 10:14

Toen 3.09 uitkwam ben ik deze direct op een nieuwe site en database gaan installeren.
Dus de volledige versie hier bij downloads gedownload en geinstalleerd.
Na installatie zegt het systeem doodleuk: Jouw phpBB installatie is niet up-to-date ( 3.09 / 42
Ik denk dus er is iets foutgegaan bij uploaden van het pakket dus nog eens gedaan maar zelfde melding.
Toen dacht ik : ik installeer 3.08 en daarna de update erover maar melding blijft bestaan.

Via een link in die regel ben ik bij phpbb.com terechtgekomen daar suggereerde iemand dat de installatie niet goed is afgerond in de db dus die tip ook maar gevolgd maar zonder resultaat

Omdat ik hier verder niemand zie hierover verbaas ik me en stel hier uiteindelijk dan maar de vraag of iemand weet wat er loos kan zijn?

gr.

tekst van phpbb.com:
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &start=105
Cosmopolitan wrote:Hello my phpBB friends

This is not a support question but just a curiosity.
I just updated one of my boards from 3.08 to 3.09 and a strange thing happened.
In my ACP=>General it's written that my board version is 3.09 but in ACP=> System it says:

Your phpBB installation is not up to date.Below is a link to the release announcement, which contains more information as well as instructions on updating. - Re-Check version

Would you please explain this inequality to me?

Thanks for hard work

yes, this is a support question. however, to save time and space, you did not finish the update.

upload the install folder back to the server. then go to :
yourdomian.com/yourphpbb/install/database_update.php

then delete the install folder again.

Ger
Contacteer:

Re: Jouw phpBB installatie is niet up-to-date

Bericht door Ger » 29 jul 2011, 10:23

Je hebt database_update.php dus gedraaid? (even dubbelchecken, want dat is belangrijk voor mijn vervolg)
Wil je dan eens in de database kijken in de tabel phpbb_config wat er als waarde staat bij version.

maan2

Bericht door maan2 » 29 jul 2011, 10:38

Hoi Ger,

In de db zelf bij de door jou genoemde regel kan ikzelf niks vinden maar op het voorblad van mijn db pagina zie ik wel dit staan maar begrijp niet helemaal wat ze bedoelen :

* Extra opties om met tabellen te werken, die gelinkt zijn, zijn uitgeschakeld. Om te weten te komen waarom klik hier.

* Uw PHP MySQL bibliotheek versie 5.0.51a verschilt van uw MySQL-server versie 5.1.55. Dit kan onvoorspelbaar gedrag veroorzaken.

ter aanvulling :
dit nog leeg forum staat dus op een geheel nieuwe provider (MHP.nl) en is dus nog leeg

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 29 jul 2011, 10:41

maan2 schreef:In de db zelf bij de door jou genoemde regel kan ikzelf niks vinden
Huh? Bedoel je dat die hele regel version niet in je config-tabel staat?
maan2 schreef: maar op het voorblad van mijn db pagina zie ik wel dit staan maar begrijp niet helemaal wat ze bedoelen :

* Extra opties om met tabellen te werken, die gelinkt zijn, zijn uitgeschakeld. Om te weten te komen waarom klik hier.

* Uw PHP MySQL bibliotheek versie 5.0.51a verschilt van uw MySQL-server versie 5.1.55. Dit kan onvoorspelbaar gedrag veroorzaken.
Dat is op dit moment niet zo relevant, al is het wel verstandig dit even door te geven aan je host.

maan2

Bericht door maan2 » 29 jul 2011, 10:49

Ger schreef:
maan2 schreef:In de db zelf bij de door jou genoemde regel kan ikzelf niks vinden Huh? Bedoel je dat die hele regel version niet in je config-tabel staat?
euh, blijken er meerdere paginas te zijn dus toen ik doorbladerde zag ik dit : dbms_version
5.1.55-community 0

er lijkt dus een verschil in db vers te zijn zoals die eerdere regel al meld

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 29 jul 2011, 10:55

Dat is iets heel anders.
Selecteer binnen phpmyadmin de database van jouw forum. Hoe die heet kun je eventueel nakijken in het bestand ./config.php. Als je die database geopend hebt, scroll je naar de tabel phpbb_config. Eventueel kan het stukje phpbb_ er anders uitzien als je in het bestand config.php een andere prefix hebt opgegeven.
Binnen de tabel phpbb_config zoek je nu naar de regel version en dan vertel je me wat je daar voor waarde achter ziet staan.

maan2

Bericht door maan2 » 29 jul 2011, 11:07

ik was weer te snel geweest, er blijken nóg meer paginas te zijn en daar staat jou gevraagde info tussen:
version 3.0.9

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 29 jul 2011, 12:23

Dat is in principe goed, en dat had ik eigenlijk niet verwacht. Ik vraag me dan af waar die 42 vandaan komt.

Vraagje: waar heb je ooit phpBB voor het eerst gedownload toen je het voor het eerst installeerde?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 29 jul 2011, 12:48

Als je de cache purged dan klopt het waarschijnlijk wel weer :)

maan2

Bericht door maan2 » 29 jul 2011, 13:00

Alle software komt van deze site af, de site is nieuw en het forum sinds 2 dagen dus ook en de db dus ook.
Zit nu met mijn forum op One.com maar omdat ze daar maar 1 db bij het pakket hebben zitten en ik eens wat problemen in de forums onderling kreeg toen ik 2 forums op 1 db deed ( wel met een eigen voorvoegsel, dus enen phpbb_ en de andere forum2_ ) besloot ik eens bij mhp.nl te gaan klooien want die geven 10 db's mee in het pakket maar daar heb ik dus deze rare probs nu.

@ Paul,
purge gedoe gedaan ( buffer legen neem ik aan ), maar melding nog steeds aanwezig.

haha, durf nu bijna niet aan men originele forum te beginnen...ik wacht rustig af, misschien dat ik eens de engelse uitvoering eens opset kijken wat die doet

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 29 jul 2011, 13:17

Dat kan inderdaad ook nog wel: ga eens via de FTP naar de map ./cache en verwijder daar alle bestanden BEHALVE .htaccess en index.html.

maan2

Bericht door maan2 » 29 jul 2011, 13:41

Ook dit geen resultaat en blijft vers. 42 aangeven, ik vind het wel vreemd op een compleet nieuw forum en host en kan me niet voorstellen dat het aan phpbb ligt maar aan de host ook niet anders waren er waarschijnlijk wel meer met dit soort problemen....
Zal vandaag of morgen eens alles weer eraf donderen en opnieuw doen, zoveel werk is het niet, zal toch een keer goed gaan...

maan2

Bericht door maan2 » 30 jul 2011, 19:37

Vandaag dus een nieuwe 3.09 installatie gedaan op zowel one.com als op mhp.nl.

Op One.com is het bericht na installatie zoals het hoort, geen mededelingen dus.
Op mhp.nl krijg ik de melding dat de 3.09 installatie niet up to date is en dus geupdate moet worden.

Het update verschil komt dus bij mhp.nl vandaan, daar moet er " iets" anders zijn dan bij One.com.

Iemand enig idee?
Ook zal ik maandag eens aan hen gaan vragen wat mogelijkerwijs anders is dat men forum daar niet "goed" werkt.

gr.

heinrich

Bericht door heinrich » 16 jan 2012, 20:41

Ik heb precies dezelfde error .. al vanaf 3.07pl .. Host is ook MHP trouwens .
Na updates 3.08 , 3.09 en 3.010 geeft ie steeds aan Your phpBB installation is not up to date.
Current version
3.0.10
Latest version
43

STK werkt sinds forum die error aangeeft ook niet trouwens ..in alle drie de versies niet en met alle drie de STK upgrades .. schiet mij maar lek ..ben al heel lang bezig de oorzaak te vinden en kwam nu via google op deze thread alhier. MHP gerelateerd??

Version number in database tabel geeft keurig 3.0.10 aan ....
installs komen direct van 't engelse phpbb forum..de originele bron dus .

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 16 jan 2012, 21:58

Is het forum geheel zelf geïnstalleerd, of via een service als Installatron?

heinrich

Bericht door heinrich » 17 jan 2012, 18:34

zelf geinstalleerd Ger ..(in mijn geval)

heinrich

Bericht door heinrich » 17 jan 2012, 23:14

Hieronder zie je ook wat er gebeurt als ik de nieuwe STK wil aanroepen met */stk/index.php:
General Error
Your Support Toolkit installation appears to be out of date. The latest available version is 42, while the version your have installed is 1.0.4.

Due to the large impact of this tool on your phpBB installation, it has been disabled until an update is performed. We strongly recommend keeping all software running on your server up to date. For more information regarding the latest update, please see the release topic.

If you see this notice after an update of the Support Toolkit, click here to clear the version check cache.
De geinstalleerde versie STK is 1.05 ! Cache clearing zoals de melding ook voorstelt heeft geen effect .
STK map van Versie 104 is verwijdert voor install ..Je ziet ook hier dat melding aangeeft dat versie 42??? de meest recente is .. :shock: 1,04 deed hetzelfde en daar voor 1.03 idem .. rare 42 gaat dus niet weg bij updating phppakket en niet bij updaten STK. .

heinrich

Bericht door heinrich » 02 feb 2012, 08:11

-=[ Bump?]=-

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 02 feb 2012, 15:44

heinrich schreef:-=[ Bump?]=-
Is Umil (1.0.4) aanwezig op je server?
HGN op phpbb.com

heinrich

Bericht door heinrich » 04 feb 2012, 03:44

Dank je Pola :)
uiteraard ..sideeffect van dat gekke versie 42 is ook dat PHPBB continue aangeeft dat UMIL 1.0.4 veroudert is .. wat niet zo is in werkelijkheid . Waar het foutje ook zit ..het zit diep ! Heb al in database queries uitgevoert op '42' zonder resultaat ..

Heb zelf het vermoeden dat het ergens word opgeslagen / uitgelezen uit de 'store' directory?

Mijn forum draait al anderhalf jaar met deze error , heb er wel mee leren leven inmiddels . Trouwens wel een zwaar gemodificieerd forum ..maar de error is ouder als alle modificaties zijn (die allemaal ook zijn bij -ge-update door de tijd heen)
Enige wat ik echt niet draaiend krijg is de STK die direct blokkeert op die gekke 'not up to date ' melding .. Zou er toch wel graag vanaf willen geraken :mrgreen:
De Dame die thread begon zit trouwens op dezelfde host , MHP

Gesloten