Dubbel inloggen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
PTish
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 jul 2010, 16:03
Locatie: Asten-Heusden
Contacteer:

Dubbel inloggen

Bericht door PTish » 16 jul 2011, 12:08

  • Adres van je forum: http://www.bordspelmania.eu
    Event. modificaties op je forum: Te veel om op te noemen. Maar geen van allen heeft een invloed op het inloggen volgens mij
    Wanneer ontstond het probleem? Al geruime tijd
    phpBB versie: 3.0.8


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Een aantal gebruikers klagen bij mij dat ze meerdere malen moeten inloggen op het forum. Het gaat echter om een klein handje vol gebruikers met verschillende browsers en verschillende besturingssystemen. Tot op heden heb ik de vinger nog niet op de zere plek kunnen leggen. Wellicht dat iemand van jullie een idee heeft?

Dit zijn de cookie instellingen:
domein: .bordspelmania.eu
naam: phpbb3_iefeu
pad: /
secure: nee

Enkele reacties van gebruikers:
Als ik via Firefox wil inloggen op het forum, moet ik altijd twee keer inloggen. Eerst op de frontpage in de kolom aan de linker kant. Daarna krijg ik een nieuw scherm te zien met nog een inlogveld. Via Chrome heb ik daar geen last van, dus het lijkt een Firefox probleem te zijn.
Zelfde probleem hier. Vroeger nooit, nu altijd.
Gebruik versie 4.0.1. Probleem was er bij mij al voor 4.0.1 dus ligt niet aan bepaalde versie maar zeer waarschijnlijk aan een instelling.
Ik heb het probleem ook zowel in IE 8 als Google Chroom

Als ik op de portaalsite inlog, moet steevast ook opnieuw inloggen.

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft dat ik thuis al 'ingelogd blijven" sta aangemeld en dan via een andere pc (werk) inlog.
Ik heb de voorbij week 2 maal het probleem gehad dat ik me inlogde, dat ik een (lang) bericht schreef en op het moment dat ik het wil posten, ik het scherm kreeg waarin me gevraagd wordt in te loggen en ben ik heel mijn tekst kwijt.

Frustrerend dus

Ik heb dit probleem volgens mij enkel op mijn Apple iMac (Safari) en niet op mijn windows laptop en het waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat ik me op de apple bijna telkens opnieuw moet inloggen als ik naar BSM ga. Het telkens opnieuw inloggen probleem heb ik bijv niet bij BGG of Gmail. Heeft iemand een idee of ik iets moet aanpassen aan mijn browser settings of dat dit een BSM specifiek probleem is?
Ik heb het net weer gehad. Ik haal mijn apple uit slaapstand en moet alweer inloggen. Ik schrijf een reactie op je bericht en als ik bevestig druk moet ik alweer inloggen en is daardoor mijn antwoord op je bericht weg en moet ik het weer opnieuw schrijven. Toch wel frustererend. Ik heb dit probleem enkel op mijn apple. Niet op mijn windows laptop of android mobile.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Dubbel inloggen

Bericht door Ger » 16 jul 2011, 12:14

Ik zie een aantal keer terugkomen dat mensen zowel op de portal als op het forum moeten inloggen. Kan het misschien zijn dat je portal niet geheel up to date is? Een andere mogelijkheid is dat je stijl niet geheel up to date is (of misschien die van het forum alleen niet). Uit mijn hoofd is in versie 3.0.7 of 3.0.8 een aanpassing aan de stijl geweest die met het inlogscherm te maken heeft (verborgen velden met inlog tokens). Dat zou ik in ieder geval even goed nakijken.

PTish
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 jul 2010, 16:03
Locatie: Asten-Heusden
Contacteer:

Re: Dubbel inloggen

Bericht door PTish » 16 jul 2011, 12:23

Dank voor je reactie.

Ik heb enige tijd geleden mijn inlogformulieren naast die van 3.0.8 gelegd. Deze heb ik toen gelijk met elkaar getrokken indien dat niet zo was. Het portaal is verder up 2 date. Ik heb het inlogformulier van het portaal zo aangepast, dat deze overeen kwam met de andere inlog formulieren. Vanaf dat moment leken de problemen even weg, maar kwamen na enkele dagen weer terug. Wellicht was dit dus gewoon toe val?

Ik heb vanmorgen nog even mijn inlog formulieren naast 3.0.9. gelegd. Aangezien ik lokaal het forum aan het updaten ben. De formulieren kwamen netjes over een. Dus de formulieren die nu online staan, zijn ook zeker up 2 date.

Feit is dat ik het probleem zelf niet heb en daardoor dus eigenlijk niet kan testen of onderzoeken. Het gaat ook maar om een 5 tal gebruikers die melding hier van maken terwijl er ruim 100 actief zijn.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Dubbel inloggen

Bericht door Ger » 16 jul 2011, 16:20

In dat geval ligt het misschien aan hun cookies. Je kunt eens vragen of ze op de link "Verwijder alle forumcookies" willen klikken. Dat zal ze uitloggen, maar zorgt er in principe voor dat ze met een schone lei beginnen wat jouw forum betreft.

Als dat niet helpt, dan zijn er misschien bepaalde veiligheidsinstellingen aan hun kant die te hoog staan waardoor de cookies niet opgeslagen worden. Dat kan bij de browser zijn, maar ook bijvoorbeeld bij de firewall.

Gesloten