Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
nl1sms
Bericht
door nl1sms » 15 jul 2011, 13:56
- Adres van je forum: http://www.overmatigzweten.nl
Event. modificaties op je forum:geen
Wanneer ontstond het probleem?nvt
phpBB versie:3.09
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
Wat is het probleem?
Ik vroeg me af waar ik het paswoord van mijn sql database kan terug vinden.
In config.php staat wel een paswoord maar dat zijn alleen cijfers, is dat gecodeerd ofzo? Ik weet zeker dat mijn paswoord niet uit cijfers bestaat.
Kan iemand mij helpen want ik moet op zeer korte termijn over naar een andere server en dus de hele backup terug zetten inc. forumsoftware.
alvast bedankt
-
brandsrus
-
Contacteer:
Bericht
door brandsrus » 15 jul 2011, 13:57
Paswoord in config.php is niet gecodeerd

Dus dat moet je MySQL paswoord zijn anders kan het forum geen connectie maken met de database.

-
nl1sms
Bericht
door nl1sms » 15 jul 2011, 13:59
Hmmm kan me echt niet herinneren dat ik zes jaar geleden zo'n vaag paswoord heb verzonnen ?!?! maakt phpbb die zelf aan ofzo ? Hoe gaat dat in zijn werk. Dus het paswoord wat ik in config.php heb staan is echt het juiste paswoord voor de database begrijp ik ? Heel vreemd ik weet bijna 100% zeker dat ik niet dat paswoord heb gekozen tenzij phpbb deze zelf voor me heeft gegenereerd ooit....... thanx anyways !

-
brandsrus
-
Contacteer:
Bericht
door brandsrus » 15 jul 2011, 14:02
Phpbb genereert zelf geen paswoorden. Deze moet door jezelf worden gekozen tijdens de installatie.
Paswoord in config.php moet je juiste paswoord zijn. Zou anders niet weten

-
nl1sms
Bericht
door nl1sms » 15 jul 2011, 14:03
Thanx.... dan zal het wel ! ahhahaa vind het heel apart zou nooit voor zo'n paswoord kiezen. Maar dan weet ik genoeg!!! Thanx!
-
Kevin
-
Contacteer:
Bericht
door Kevin » 15 jul 2011, 17:22
Waarschijnlijk heb je het password van je host gekregen destijds en heb je zelf het wachtwoord voor je hostingpanel bedacht destijds. Mogelijk ligt daar de verwarring.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
phpBBservice.nl 
, Winnaar in de phpBB awards
2009,
2010 en
2012 met
AquaforA
-
nl1sms
Bericht
door nl1sms » 15 jul 2011, 18:43
Kevin schreef:Waarschijnlijk heb je het password van je host gekregen destijds en heb je zelf het wachtwoord voor je hostingpanel bedacht destijds. Mogelijk ligt daar de verwarring.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen
Nog een vraagje dan.... phpbb haalt het paswoord om verbinding te maken met de sql database uit de config.php bestand. Als ik nu alles backup (db en phpbb software) en ik ga naar een nieuwe hoster toe hoe zit het dan met het paswoord ? Moet die hetzelfde blijven ? ik neem aan dat er ergens in sql het paswoord moet staan ?!?!
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 15 jul 2011, 18:52
Als je wachtwoord veranderd omdat je een nieuw wachtwoord hebt of verhuisd. Dan kun je zelf handmatig je config.php aanpassen, of je maakt een nieuwe met de
config.php generator.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie?
vertalingen