Buttons kwijt: weer een stap verder!

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Paulus
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 apr 2011, 11:03

Buttons kwijt: weer een stap verder!

Bericht door Paulus » 24 mei 2011, 23:15

Ik vrees dat dit alweer te simpel is voor woorden, ik kan het tenminste nergens terugvinden.

Ik ben nog steeds aan het oefenen om mijn eerste forum op te bouwen.
Ik zal er wel overheen kijken, maar hoe stel ik in dat in het forumoverzicht de verschillende levels (fora en subfora) in één oogopslag genesteld onder elkaar zichtbaar zijn? Nu moet ik steeds op één klikken en zie dan pas het diepere niveau.

Nog dommer: ik heb zojuist in mijn eigen forum een bericht geplaatst en wil die als auteur bewerken, maar ik zie nergens een Bewerk-button staan. Moet daartoe een speciale permissie worden ingesteld die ik niet kan vinden?
Laatst gewijzigd door Paulus op 29 mei 2011, 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
chris121
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mar 2010, 16:24

Re: Weer simpele beginnersvragen...

Bericht door chris121 » 25 mei 2011, 12:54

voor je 1e vraag:
Je bedoeld dit?:
Afbeelding
Dat het subforum onder 'je eerste forum' zichtbaar is kan je installen bij:
beheerderspaneel :arrow: tabblad forums :arrow: dan forumbeheer :arrow: klik op het subforum wijzigen:
http://i54.tinypic.com/zmnmzl.png (screenshot)
Zet dan een vinkje ja bij: 'Toon de subforums in de legenda van het hoofdforum:'
Afbeelding

je 2e vraag:
Ja naar het bericht waar de de auteur van wilt wijzigen. Klik dan op het knopje informatie meestal een vraagteken. Je kan dan in het scherm dat je krijgt de auteur wijzigen.

Paulus
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 apr 2011, 11:03

Re: Weer simpele beginnersvragen...

Bericht door Paulus » 25 mei 2011, 16:36

Ik heb de tweede vraag niet duidelijk gesteld, sorry. Ik bedoel dat ik als gewone deelnemer een bericht had geplaatst, later zag dat er een fout in stond en dus iets wilde wijzigen. Maar ik zie bij mijn eigen bericht nergens de button Wijzigen staan.

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Weer simpele beginnersvragen...

Bericht door Kevin » 25 mei 2011, 18:50

Welke stijl gebruik je en heb je daarin een nederlandse imageset zitten?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Paulus
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 apr 2011, 11:03

Re: Weer simpele beginnersvragen...

Bericht door Paulus » 25 mei 2011, 22:58

Stijl is Prosilver, de enige die beschikbaar is, zo te zien.
Ik weet niet of daarin een Nederlandse imageset zit, noch hoe je dat kan uitvinden of hoe je dat moet instellen.
Onder de tab Onderhoud zie ik bij alle acties de melding terugkomen: "Afbeeldingenset mist "nl" taalvariabelen" . Betekent dat iets?

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Weer simpele beginnersvragen...

Bericht door Kevin » 26 mei 2011, 05:52

Daar zou een nl imageset in moeten zitten mits je hem van een nederlandse phpBB hebt gedownload.
Je kunt via de ftp kijken of die map erin zit.
root/styles/prosilver/imageset in deze map moet een map "en" en een map "nl" staan.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Paulus
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 apr 2011, 11:03

Re: Weer simpele beginnersvragen...

Bericht door Paulus » 26 mei 2011, 07:18

Ik begeef me nu op erg vreemd terrein....

Ik heb zelf phpBB niet gedownload, het was standaard voor mij beschikbaar bij mijn provider Webreus. Misschien heb ik bij het installeren ervan iets fout gespecificeerd.

Het was even zoeken op mijn site, Kevin, omdat in jouw bovenstaande verwijzing root/styles.... stond in plaats van root/phpbb/styles... Maar goed, ik heb hem gevonden, en inderdaad, de map "nl" ontbreekt.

--------------

Het is me niet gelukt de map apart te downloaden en ertussen te plaatsen, dus ben ik maar volledig opnieuw begonnen. Heb ik meteen de laatste phpBB-versie.
Nieuwe installatie is geslaagd.

Het berichten-venster ziet er nu iets anders uit. Rechtsboven staan nu drie buttons: Verwijder bericht, Meld dit bericht, en Informatie. Maar nog steeds zie ik geen button Bewerk of Wijzig.

En nog iets wat niet lukt: ik heb in een categorie twee forums aangemaakt, maar in het forum-overzicht wordt alleen het eerste forum getoond. Het moet toch kunnen dat alle fora onder elkaar staan, dik omlijnd door het categorie-cluster?

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Weer simpele beginnersvragen...

Bericht door Kevin » 26 mei 2011, 14:05

Denk dat de beheerdersgroep geen moderator rechten heeft zo te zien. Als je de groep beheerders ook moderator permissies geeft dan zou die knop wel zichtbaar moeten zijn.

Om dit in te stellen doe het volgende:
beheerderspaneel -> tabblad permissies
linkerkant --> groepspermissies
kies je voor de groep beheerders
dan kies je bij het type permissie (bovenste keuzeveld) voor moderator permissies en klik op ok. dan stel je de permissies in zoals je dat wilt voor beheerders, waarschijnlijk alles op ja.

Voor het 2e probleem heb je een link voor ons naar je forum?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Paulus
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 apr 2011, 11:03

Re: Weer simpele beginnersvragen...

Bericht door Paulus » 26 mei 2011, 17:19

Kevin, ik ben niet zeker of mijn vraag wel goed is overgekomen.
Het gaat niet over de moderator of de beheerder. Een willekeurige deelnemer aan het forum plaatst een bericht, en wil daar even later iets in wijzigen. Dan moet hij toch naar zijn bericht terug kunnen gaan en daar op de button Wijzig klikken? Welnu, bij mij ontbreekt die button.
Er zijn wél buttons voor Verwijder en Meld bericht, maar vreemd genoeg niet voor Wijzig en Citeer.
Als ik in het beheerderspaneel kijk bij Stijlen >> Afbeeldingssets dan zien ik alle denkbare buttons wél staan. Dus na de nieuwe installatie heb ik ze wel aan boord.

Over de tweede vraag: ik heb netjes aangevinkt 'Toon de subforums in de legenda van het hoofdforum' zoals hierboven is aangegeven. Dat werkt ook wel, maar alleen voor het eerste subforum. Het tweede subforum wordt niet getoond.
(Het moet een strikt besloten forum blijven, dus ik ben er niet zo happig op om de link openbaar te maken.)

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Weer simpele beginnersvragen...

Bericht door Kevin » 26 mei 2011, 19:52

O ik snap het, dat moet je groepspermissies wijzigen voor de groep geregistreerde gebruikers. De optie "kan eigen berichten wijzigen" moet dan geactiveerd worden.

Het kan zijn dat subsubforums inderdaad niet zichtbaar zijn op de index pagina.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Paulus
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 apr 2011, 11:03

Re: Weer simpele beginnersvragen...

Bericht door Paulus » 26 mei 2011, 23:04

Ik kan het nauwelijks geloven, maar waar ik ook zoek bij permissies, ik zie tientallen zaken die wel of niet gepermitteerd kunnen worden, maar "kan eigen berichten wijzigen" staat er niet bij.
Ik ken de Standaard mogelijkheden toe, en als ik klik op Geavanceerde permissies zie ik van alles staan maar nu net niet die ene optie.
Alleen bij Permissiemasker zie ik wél de optie "kan eigen berichten wijzigen"; maar daar staat al JA achter.

En over de tweede vraag: ik bedoel niet subsubforums: die worden juist wél getoond, en wel achter elkaar. Ik bedoel twee subforums die beide onder het hoofdforum vallen. Nevengeschikt dus. Daarvan wordt alleen de eerste getoond op de indexpagina.

In mijn Beheerderspaneel >> Stijlen >> Afbeeldingsets zie ik het icoon voor "Wijzig" wel staan.
Dus de afbeelding staat wel in mijn bestand, alleen hij wordt niet zichtbaar.

Zoals ik in een ander (verboden, mijn excuus) draadje al opmerkte: Bij de permissies heb ik overal JA gezet waar het maar even kan; overigens wordt daar de optie "kan eigen berichten wijzigen" niet genoemd. Wel onderaan bij de maskers, en daar staat al JA achter.

Wat kan ik toch fout gedaan hebben?
Het zou fijn zijn als iemand me kon helpen, ik heb het forum dringend nodig...

--------------

(Als mijn probleem met "Stijlen" te maken heeft (wat ik dus niet weet) dan staat dit topic dus weer in de verkeerde categorie...)

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Beginnersvraag: paar buttons kwijt...

Bericht door Paul » 28 mei 2011, 17:58

Graag niet dubbelpsten maar je vorige bericht bewerken, ik heb je posts nu samengevoegd.

Paulus
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 apr 2011, 11:03

Re: Buttons kwijt: weer een stap verder!

Bericht door Paulus » 29 mei 2011, 20:14

Bedankt, Paul.

Na veel zoeken ben ik wat verder gekomen.
Om te beginnen merk ik al googelend dat veel meer mensen hetzelfde probleem hebben gehad.
Meestal hielp het hen dan om andere stijlen te installeren.

Dat installeren lukte mij wel... dacht ik.
Als ik in het beheerderspanel een nieuwe stijl installeer, dan zegt-ie dat het geslaagd is maar als ik terugkeer naar Forumoverzicht is er niets veranderd.
Alleen als ik in dat panel op "Voorbeeld" klik dan krijg ik even die andere stijl echt te zien. Compleet met de zo lang gemiste "Wijzig" button.
Dus kennelijk is er iets waardoor de geïnstalleerde en geactiveerde stijl niet tevoorschijn komt!

Nou, voor een kenner zal het vanaf hier toch niet moeilijk zijn... hoop ik...

Gebruikersavatar
Schlüssel
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2011, 20:11

Re: Buttons kwijt: weer een stap verder!

Bericht door Schlüssel » 29 mei 2011, 20:43

Heb je de stijl ook ingesteld als standaard in de instellingen en in je profiel?
Dr. Mario, voor al uw genezingen.

Paulus
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 apr 2011, 11:03

Re: Buttons kwijt: weer een stap verder!

Bericht door Paulus » 30 mei 2011, 18:53

Schlüssel, ik voel me steeds dommer worden.
Nu ben ik toch al meer dan tien keer door alle mogelijke onderdelen van het beheerderspaneel gelopen, maar toch weet ik niet wat je bedoelt met "de instellingen". Er zijn er zoveel! En nergens zie ik iets waar de stijlen niet goed staan ingesteld.
En in mijn profiel? Ook die heb ik enkele malen doorgelopen, maar daar kom ik geen stijlen tegen.

Wel staat bij de Forum-instellingen: "Negeer de gebruikersstijl door de standaardstijl". Ook die zin weer vijf keer doorgelezen, maar ik weet echt niet wat daar staat. Het is sowieso geen Nederlands, maar met al mijn fantasie plus mijn beperkte kennis kan ik niet raden wat daar had moeten staan...

Ik probeer echt goed te zoeken op het forum, en telkens als ik een topic vind waarvan ik denk: daar heb ik wat aan... wordt er verwezen naar een Wiki-pagina... die vervolgens blijkt te zijn verwijderd.

Gebruikersavatar
Schlüssel
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mei 2011, 20:11

Re: Buttons kwijt: weer een stap verder!

Bericht door Schlüssel » 30 mei 2011, 20:48

Bij de foruminstellingen, waar je ook de naam van de site kan aanpassen kan je kiezen wat de standaardstijl van je forum is.

Daaronder staat een optie waarmee je kan instellen dat die instelling de instelling van alle gebruikers overschrijft. Als je die dus aanvinkt ziet iedereen de stijl die je in het vakje erboven hebt ingesteld, ook als er een andere stijl in hun profiel is ingesteld :)
Dr. Mario, voor al uw genezingen.

Paulus
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 apr 2011, 11:03

Re: Buttons kwijt: weer een stap verder!

Bericht door Paulus » 30 mei 2011, 21:31

Okee, dank. Dus "Negeer de gebruikersstijl door de standaardstijl" betekent: "Negeer de gebruikersstijl en overschrijf die met de standaardstijl". Als je het weet is het niet moeilijk.

Nou, dat staat bij mij allemaal prima ingesteld.
Het enige wat fout gaat is dat de standaardstijl wél volledig geïnstalleerd is en geactiveerd, maar dat-ie het niet doet. Zodra je weer teruggaat naar Forumoverzicht is alles bij het oude gebleven. Alleen als je in het beheerdserspaneel op "voorbeeld" klikt krijg je even te zien hoe het er uit had moeten zien.

Gesloten