Minimaal x berichten voordat je in dit forum mag posten: hoe

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
Syrobe
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2010, 11:16
Contacteer:

Minimaal x berichten voordat je in dit forum mag posten: hoe

Bericht door Syrobe » 21 mei 2011, 08:54

http://www.op-het-dorp.nl
Gallery, Contactformulier, NV Who was here
3.0.8


Ik heb geen probleem aan mijn huidig forum maar iets dat ik niet kan maken omdat ik niet weet hoe het moet.

Ik wil dat iemand pas in forum B mag posten, als hij in forum A minimaal 3 berichten heeft geplaatst. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Weet iemand hoe ik dat kan maken?

Gebruikersavatar
chris121
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mar 2010, 16:24

Re: Minimaal x berichten voordat je in dit forum mag posten:

Bericht door chris121 » 21 mei 2011, 09:49

Je kan gebruik maken van de de 'Nieuw geregistreerde gebruikersgroep' gebruiken. Je deze groep in het beheerderspaneel gelijk links bij 'registratie instellingen' activeren. Zie screenshot:
http://i56.tinypic.com/qpmcd1.png
Hier kan je de groep als standaard groep voor nieuw geregistreerde gebruikers instellen en het aantal berichten die gebruikers minimaal moeten hebben voordat ze automatisch naar de geregistreerde gebruikersgroep worden verplaatst. Zoals jij het wilt moet je bij de permissies voor de nieuw geregistreerde gebruikersgroep instellen dat gebruikers in die groep niet in forum B mogen posten maar alleen in forum A. Wanneer een gebruiker dan 8 keer heeft gepost in groep A word die automatisch overgezet naar de geregistreerde gebruikersgroep. Die groep heeft denk ik wel de permissies om in forum A en B mag posten.

Een hoop tekst maar ik hoop dat je er uit komt :D

Gebruikersavatar
Syrobe
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2010, 11:16
Contacteer:

Re: Minimaal x berichten voordat je in dit forum mag posten:

Bericht door Syrobe » 21 mei 2011, 10:10

Dank je wel, chris121, ik denk wel dat ik het snap. Ik had niet gedacht dat het via de groep geregistreerde gebruikers zou kunnen, maar dat ga ik dus nu proberen. Je screenshot was erg duidelijk, ik snap wat ik daar moet doen en ga dan de permissies voor die groep instellen.

Gebruikersavatar
chris121
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mar 2010, 16:24

Re: Minimaal x berichten voordat je in dit forum mag posten:

Bericht door chris121 » 21 mei 2011, 11:55

Oke succes :D

Gesloten