Gasten kunnen onderwerpen en berichten plaatsen?
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gasten kunnen onderwerpen en berichten plaatsen?
Beste PHPBB-ers,
Ik heb een website gemaakt met PHPBB, maar heb nog 2 probleempjes...:
1) Gasten kunnen onderwerpen en berichten plaatsen (ik kom er niet uit met de permissie handleiding hier op phpbb.nl)
2) Gasten kunnen polls plaatsen
Hoe kan ik dit uitschakelen?
Mvg,
Marcel
Ik heb een website gemaakt met PHPBB, maar heb nog 2 probleempjes...:
1) Gasten kunnen onderwerpen en berichten plaatsen (ik kom er niet uit met de permissie handleiding hier op phpbb.nl)
2) Gasten kunnen polls plaatsen
Hoe kan ik dit uitschakelen?
Mvg,
Marcel
Laatst gewijzigd door Marcellus op 19 apr 2011, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gasten kunnen onderwerpen en berichten plaatsen?
Beiden zijn een kwestie van permissies. Als je in het beheerderspaneel naar het tabblad permissies gaat en daar kiest voor Forum permissies groepen, dan kun je per forum en per groep (waaronder gasten) aangeven wat ze wel en niet mogen. De standaard aanbevolen permissieset voor gasten is alleen lezen toegang.
- Ga naar het administratiepaneel > tabblad Permissies > Bij Permissiemasker, klik op Toon forumgebaseerde permissies
- Selecteer een forum > Onder het kopje " Zoek gebruiker op", klik op "Selecteer anonieme gebruiker"
- Zoek de permissies op die niet goed staat, en klik vervolgens op het icoontje
Je kan nu zien waardoor het komt.
- Selecteer een forum > Onder het kopje " Zoek gebruiker op", klik op "Selecteer anonieme gebruiker"
- Zoek de permissies op die niet goed staat, en klik vervolgens op het icoontje
Je kan nu zien waardoor het komt.
Beste Ger, bedankt voor je snelle reactie. Dit heb ik gedaan, en nog steeds kunnen gasten onderwerpen en berichten plaatsen... Waar kan het anders misgaan?
Gr,
Marcel
Gr,
Marcel
Beste Derky,
Bedankt voor je reactie, dit kende ik nog niet in PHPBB. Ik krijg het volgende resultaat:
Standaard Nee
Gasten Nee
Anonymous Ja
Traceer resultaat Ja
Het lijkt alsof "kan mededeling plaatsen" bij anonymous op ja springt... Gaat het hier fout?
En hoe kan ik dit aanpassen?
Alvast bedankt!
Gr,
Marcel
Bedankt voor je reactie, dit kende ik nog niet in PHPBB. Ik krijg het volgende resultaat:
Standaard Nee
Gasten Nee
Anonymous Ja
Traceer resultaat Ja
Het lijkt alsof "kan mededeling plaatsen" bij anonymous op ja springt... Gaat het hier fout?
En hoe kan ik dit aanpassen?
Alvast bedankt!
Gr,
Marcel
Gasten gebruiken de permissies van de gebruiker Anonymous. Daar gaat het dus fout. Je zult de permissies van die gebruiker moeten aanpassen.
Bedankt Ger en bedankt Derky,
Het is gelukt!
Gr,
Marcel
Het is gelukt!
Gr,
Marcel