plaatje tot link maken....

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
devotion

plaatje tot link maken....

Bericht door devotion » 16 apr 2011, 15:52

Ik weet hoe ik een plaatje tot link moet maken, dat is ook het probleem niet, maar ik wat ik ook doe, als ik dan op het plaatje klik, opent hij in hetzelfde scherm. Ik zou hem graag in een nieuw scherm laten openen.

Hoe doe ik dat?

Ik heb het nu zo staan:

Code: Selecteer alles

[url=http://hier staat mijn url][img]http://hier staat het plaatje.jpg[/img][/url]

2strokedriver

Re: plaatje tot link maken....

Bericht door 2strokedriver » 16 apr 2011, 20:09

Volgens mij moet je daar deze MOD voor installeren http://www.phpbb.com/customise/db/mod/prime_links

jaap57

Bericht door jaap57 » 17 apr 2011, 08:31

devotion schreef:Ik weet hoe ik een plaatje tot link moet maken, dat is ook het probleem niet, maar ik wat ik ook doe, als ik dan op het plaatje klik, opent hij in hetzelfde scherm. Ik zou hem graag in een nieuw scherm laten openen.

Hoe doe ik dat?

Ik heb het nu zo staan:

Code: Selecteer alles

[url=http://hier staat mijn url][img]http://hier staat het plaatje.jpg[/img][/url]
Na "hier staat mijn url" toevoegen target="_blank"

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 17 apr 2011, 08:40

Dat werkt alleen in HTML, niet in BBCode.

devotion

Bericht door devotion » 17 apr 2011, 10:01

Klopt, de target="_blank" ken ik wel en werkt inderdaad niet met de bbcode.

Ik hoopte dus dat het een ander soort code was die ik er voor kon gebruiken, maar dat is het dus niet.
Die MOD heb ik gedownload. Maar dan....
Mijn kennis met de phpbb is niet zo groot. En mijn kennis van de engelse taal ook niet echt. Het gewone spreken en dergelijke gaat wel, maar met pc termen ben ik hopeloos. Waarschijnlijk ook omdat ik er nooit echt mee bezig ben.

Is er iemand die een beschrijving kan geven hoe ik de MOD installeer?

Oké, ik kom nu dom over, maar dat liever dan een forum verknallen.

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 17 apr 2011, 11:16

Hier in de Wiki van phpbb.nl staat een duidelijke uitleg hoe je mods installeerd.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

devotion

Bericht door devotion » 17 apr 2011, 12:23

... Het blijft een acradabra voor me... Al kan het ook russisch zijn...

Met andere woorden: ik snap er geen bal van.
Het zal best wel simpel zijn, maar zowel uit de nederlandse en engelse beschrijving kan ik niet opmaken wat ik nu waar moet neerpoten.

Er zijn in de map van prime_links diverse xml bestandjes die met install beginnen. Welke ik nu waar neer moet zetten... geen idee.

Ik zou graag willen dat een plaatje een link word en opent in een nieuw schermpje, maar het is niet heilig. Ik heb een oude phpbb forum en daar is het geen enkel probleem, maar in deze is, om welke reden, het eruit gehaald. Ik weet dat ik hier weinig verstand van heb, maar dit gaat echt boven mijn pet uit. Iets leren is leuk, maar hier zie ik geen fun in. Althans, niet in verhouding tot wat ik wil kunnen.

Ik dank degene die de moeite hebben genomen om mij te willen helpen. Jammer dat ik er geen bal van snap.

Bedankt, lieve mensen :)

mentimjojo
Contacteer:

Bericht door mentimjojo » 17 apr 2011, 12:46

devotion schreef:... Het blijft een acradabra voor me... Al kan het ook russisch zijn...

Met andere woorden: ik snap er geen bal van.
Het zal best wel simpel zijn, maar zowel uit de nederlandse en engelse beschrijving kan ik niet opmaken wat ik nu waar moet neerpoten.

Er zijn in de map van prime_links diverse xml bestandjes die met install beginnen. Welke ik nu waar neer moet zetten... geen idee.

Ik zou graag willen dat een plaatje een link word en opent in een nieuw schermpje, maar het is niet heilig. Ik heb een oude phpbb forum en daar is het geen enkel probleem, maar in deze is, om welke reden, het eruit gehaald. Ik weet dat ik hier weinig verstand van heb, maar dit gaat echt boven mijn pet uit. Iets leren is leuk, maar hier zie ik geen fun in. Althans, niet in verhouding tot wat ik wil kunnen.

Ik dank degene die de moeite hebben genomen om mij te willen helpen. Jammer dat ik er geen bal van snap.

Bedankt, lieve mensen :)
Ik kan eventueel wel helpen het te installeren.. Als je dat goed vind;)..

devotion

Bericht door devotion » 17 apr 2011, 13:10

Dat mag wel... als je weet hoe :)

Gesloten