enkel forumoverzicht werkt

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Vicky

enkel forumoverzicht werkt

Bericht door Vicky » 13 apr 2011, 23:00

• Adres van je forum: http://www.vagcruisers.be/forum http://
    Event. modificaties op je forum: geen
    13 april rond 23u
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Het probleem is het volgende. Forumoverzicht werkt nog, beheerderspaneel ook.
Maar verder dan het forum overzicht raak je niet. maw je kan niet navigeren binnen het forum.
Het rare is dat als je op de homepage van de website op de 5 laatste post klikt dat deze wel werken.

Ik raak ik er niet wijs uit en het lijkt wel alsof dit forum de laatste 2jaren maar voor problemen blijft zorgen.
Zo hebben we ook het probleem dat ons forum minsten eenmaal per maand heel traag wordt en vaak blanco pagina's geeft. Ik heb de php geheugenlimiet al verhoogd maar dat helpt niet.
Volgens onze host zou het aan een cron liggen die op het forum loopt.

Maar bon... ik zou graag het eerste probleem opgelost zien worden. Iemand een idee?

PhilipvD

Re: enkel forumoverzicht werkt

Bericht door PhilipvD » 14 apr 2011, 21:12

Hmm, ik kan gewoon navigeren door je forum (berichten, topics bekijken e.d.). Hebben andere gebruikers van je forum ook last van het probleem? Want hier lijkt alles gewoon prima te werken.

Vicky

Bericht door Vicky » 17 apr 2011, 18:15

Idd momenteel werkt het forum weer.
ik had ook onze host al eerder gemaild. hij antwoorde dit:
ik heb het aantal toegestane geopende bestanden verhoogd. Dit lijkt het op te lossen

en idd het werkte. tot gisteren toen herhaalde het probleem zich weer.
Momenteel is het weer in orde...

Vicky

Bericht door Vicky » 18 apr 2011, 17:52

een vraag van onze host:
maak je gebruik van caching in de applicatie, staat dat ergens ingesteld

ik weet het eigenlijk niet???

Danny L
Contacteer:

Bericht door Danny L » 18 apr 2011, 19:49

De phpBB3 software werkt inderdaad met caching.
Dit om sneller pagina's te laden.
Of je dit kan uitschakelen weet ik niet

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 18 apr 2011, 20:30

phpBB maakt veel gebruik van caching, inderdaad om pagina's sneller te laden maar ook om de server minder te belasten. Dat is heel normaal bij internetsoftware.

Om de cache compleet uit te schakelen is een MOD nodig; Prime disable cache. Die MOD is echter ontwikkeld met het ook op testforums: als je bijvoorbeeld een nieuwe MOD of stijl aan het ontwikkelen bent en je wil daarbij niet steeds van alles moeten verversen. Op een live forum moet je die echt niet gaan installeren, want dat is vragen om het platleggen van de server.

Vicky

Bericht door Vicky » 19 apr 2011, 06:39

okey bedankt voor de info... zo kan ik antwoorden op de vraag van de host.

Probleem nu is dat de volledige website weer down is.
Het gekke is dat dit zich telkens vanzelf weer weet te herstellen. heeft iemand een idee hoe dit komt?

Regelmatige blanco pagina's waaneer je op het forum surft. Op andere tijdstippen werkt alleen het forumoverzicht en soms is dan ook weer de volledige website down.
Dit probleem duurt nu al bijna een jaartje en ik word er echt wanhopig van. We hebben al verschillende dingen geprobeerd maar het betert er niet op...

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 19 apr 2011, 07:45

Ik ben bang dat wij je hierin weinig kunnen helpen. Dit zijn typische problemen van een server die
a. te vol zit (overbelasting)
b. niet goed geconfigureerd is
c. beide

Als je host het dus niet kan oplossen, kun je misschien beter kijken op zoek naar een andere host.

Vicky

Bericht door Vicky » 19 apr 2011, 09:38

Owkey,

daar had ik al bang voor... maar idd mss is dat nog de beste oplossing...
bedankt voor de reply's alleszins.

Vicky

Bericht door Vicky » 20 apr 2011, 20:50

Hallow,

hier nog een vraagje van onze host:

heeft uw software ook de mogemijkheid om logging in te schakemen? Op dit moment lijkt het de foutmeldingen te onderdrukken, op dit moment wordt er immers niets van fout gelogd, ondanks het feit dat php de paginas niet kan genereren. Andere sites met dezelfde software op dezelfde server hebben het probleem immers niet voor.

Kan iemand me hiermee helpen???

Vicky

Bericht door Vicky » 22 apr 2011, 08:38

Het probleem uit de eerste post doet zich weer voor vandaag...

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 22 apr 2011, 09:38

Zo te zien is forum redelijk standaard op een paar icoontjes na.
Wat ik zou doen als je zegt dat er zoveel onverklaarbare zaken opdoen is een nieuwe versie met verse bestanden uploaden met uitzondering van de styles map en de map install voorlopig.
Dan ben je weer grotendeels origineel, mochten er dan nog fouten opdoen zou het nog aan de stijl kunnen liggen, als het die ook niet blijkt te zijn kan het ook nog aan de hosting/server liggen.

Als je dat wil gaan doen moet je wel even het bestand config.php iig bewaren, daarin staan namelijk de inloggegevens van je database die je in de nieuwe config.php ook nog even moet aanpassen om ervoor te zorgen dat je forum in je database kan komen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Vicky

Bericht door Vicky » 22 apr 2011, 10:40

Dat kan ik nog eens proberen. een 3-tal maanden geleden hebben we een volledig nieuwe installatie gedaan.
en dan idd enkel een paar icoontje aangepast. dus ik vrees er een beetje voor. :( :(

Vicky

Bericht door Vicky » 22 apr 2011, 14:30

Ik heb even de stijl de we gebruikte gedeactiveerd en een andere stijl geactiveerd en als standaard gezet.
Nu werkt het forum terug.

Wat denken jullie toeval? of kan het hieraan liggen?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 22 apr 2011, 18:29

Als je echt alleen maar de icoontje hebt aangepast kun je zonder problemen de bestanden uit een verse download over je huidige bestanden heen uploaden, de volgende bestanden en mappen sla je over.

config.php
/install
/files
/store
/styles

Door de laatste niet te uploaden blijven je icoontjes behouden, werkt het dan nog niet moet je het inderdaad in de stijl bestanden gaan zoeken.

Is jouw stijl wel geschikt voor phpbb versie 3.0.8 trouwens? waar en welke heb je gedownload?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Vicky

Bericht door Vicky » 23 apr 2011, 14:06

Vandaag even getest..

zodra ik de vorige stijl activeer (subsilver2) werkt het forum nietmeer.
Wanneer ik dan de prosilver terug activeer weer wel.
Is de subsilverstijl misschien niet geschikt voor 3.0.8???

@kevin: ik heb bovenstaande uitgevoerd zoals je beschreven had. Ik heb ook een cleane versie van de subsilver2-style geupload. Maar het forum werkt enkel en alleen met de prosilver-style.
Bij elke andere style die geinstalleerd word geeft hij fouten (nl dat je enkel het forumoverzicht kan bekijken maar niet verder kan navigeren, want dan krijg je blanco pagina's)

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 24 apr 2011, 12:41

Kun je kijken of in het beheerderspaneel, tabblad algemeen onder serverprestatie iets staat ingevuld bij "Limiteer de systeembelasting:". Als daar iets anders staat ingevuld dan 0, dan kun je dat eens proberen (op 0 zetten dus). Als het probleem daarmee verholpen wordt, dan is er sprake van een te hoge systeembelasting. (iets wat overigens allerlei oorzaken kan hebben, niet noodzakelijk bij jullie site).

Vicky

Bericht door Vicky » 24 apr 2011, 13:23

@ Ger dar stond al 0

Vicky

Bericht door Vicky » 24 apr 2011, 13:27

Heel vreemd ik dacht zo... ga toch nog eens een stijltje proberen, nu werkt het....
Ik vind geen verklaring... Hopelijk blijft het werken...

Vicky

Bericht door Vicky » 25 apr 2011, 19:43

Okey, de subsilver2 stijl werkte weer. tot zonet... het forum liep weer vast en je raakt weer niet verder dan het forumoverzicht. Nu dus terug de prosilver als standaard ingesteld en nu werkt het weer...

Maar ondertussen weet ik nog altijd niet hoe dit komt? En wat we kunnen doen om dit probleem op te lossen.
Kan er iemand me helpen?

Gesloten