Eerst even voorstellen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
yomi
Berichten: 318
Lid geworden op: 16 dec 2008, 16:04
Locatie: Koedijk
Contacteer:

Eerst even voorstellen

Bericht door yomi » 05 apr 2011, 11:29

Hallo,

Even een vraag ik wil voortaan op mijn forum om spamers tegen te gaan
nieuwe gebruikers eerst alleen toegang geven tot het forum nieuwe gebruikers stellen zich even voor.
Als zij zich hebben voorgestel dan wil ik pas dat zij toegang krijgen tot de rest van het forum.

Hoe kan ik dit bewerkstellen.
Is daar een mod voor of moet ik dat anders instellen.

Pascal

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door Ger » 05 apr 2011, 14:49

Je kunt hiervoor de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers" gebruiken. Via het beheerderspaneel, tabblad algemeen, registratie instellingen kun je deze activeren en het berichtenlimiet instellen. Als je dat limiet instelt op 1, dan gaan ze na 1 goedgekeurd bericht automatisch naar de "gewone" gebruikersgroep.

Als je dan de permissies voor die nieuw geregistreerde gebruikers dusdanig instelt dat ze maar in 1 forum berichten kunnen plaatsen en die eerst goedgekeurd dienen te worden door een moderator, dan heb je volgens mij precies de situatie die jij wil bereiken.

yomi
Berichten: 318
Lid geworden op: 16 dec 2008, 16:04
Locatie: Koedijk
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door yomi » 05 apr 2011, 19:41

Hoi Ger,
Zou jij dit willen aanpassen voor mij als ik jouw een account geef.
Ik loop altijd te rotzooien met de rechten en kan daar dan uren mee lopen
klooien en dan is het nog niet goed.

Pascal ;)

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door Ger » 06 apr 2011, 09:40

Nee, sorry. Ik ben al druk zat (zie mijn sig). Je kunt natuurlijk wel altijd een oproep plaatsen in het gevraagd forum.

Gebruikersavatar
odil
Berichten: 710
Lid geworden op: 26 jan 2009, 19:23
Locatie: belgië
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door odil » 06 apr 2011, 11:14

En zo moeilijk is het toch niet?

Zoals Ger al eerder poste moet je in het beheerderspaneel de pas geregistreerden inschakelen en net erboven aangeven vanaf hoeveel berichten ze in de groep geregistreerden mogen worden toegevoegd.
Voor de pas geregistreerden dan nog even de permissies goed zetten en klaar.

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door BennyBernaer » 06 apr 2011, 11:33

Op mijn forum moeten leden zich ook eerst voorstellen voordat ze toegang krijgen tot het forum. Al ze een bericht hebben geplaatst worden ze automatisch van groep verplaatst en kunnen ze lezen en posten op het forum


Hoe er wel rekening mee dat je de permissies goed insteld. Nieuwe gebruikers komen automatisch in twee groepen "nieuwe geregistreerde gebruikers" en geregistreerde gebruikers" Maar standaard in de "nieuwe geregistreerde gebruikers" (mits je deze zo hebt ingesteld). Wat wil zeggen dat je de persmissies zo moet instellen.

Als jij wil dat leden zich eerst moeten voorstellen dat moet je de forum permissies van de nieuwe geregistreerde gebruikers groep altijd op NOOIT zetten in de fora waar ze niet mogen lezen of posten. Als je dit op nee zou zetten dan kunnen ze er al nog lezen omdat ze dus ook in de groep geregistreerde gebruikers zitten. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

yomi
Berichten: 318
Lid geworden op: 16 dec 2008, 16:04
Locatie: Koedijk
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door yomi » 11 mei 2011, 13:32

wie heeft voor mij een korte handleidingen hoe ik dit kan doen.
Een soort proceduren stap:
De stappen van Ger heb ik al uitgevoerd en dat is ook gelukt.
Alleen ik kan niet vinden waar en hoe ik dan de rechten van de Nieuw geregistreerde gebruikers kan goed kan instellen.
Moet ik dan een forum selecteren en waar doe ik dat.
moet ik dat doen onder het kopje permissie maar dan welke daarna.

Pascal

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door Ger » 11 mei 2011, 15:28

Ga naar het beheerderpaneel, tabblad permissies, forum permissies groepen. Selecteer de nieuw geregistreerde gebruikers groep en vervolgens alle forums.

Bij elk forum zet je nu de toegang op Alleen lezen. Bij het forum waar nieuwe leden zich moeten voorstellen selecteer je voor het gemak even de gelimiteerde toegang en vervolgens klap je de geavanceerde permissies open. Daar geef je in ieder geval in het tabje Andere aan dat Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring op Nooit staat. Loop de rest even na en kijk of je het ermee eens bent, klik vervolgens op "Pas alle permissies toe" onderin het scherm.

yomi
Berichten: 318
Lid geworden op: 16 dec 2008, 16:04
Locatie: Koedijk
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door yomi » 11 mei 2011, 20:48

Hoi,
Iedereen wederom bedankt voor hun input.
Het is mij met jullie hulp gelukt.

Pascal ;)

yomi
Berichten: 318
Lid geworden op: 16 dec 2008, 16:04
Locatie: Koedijk
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door yomi » 21 jun 2011, 11:52

Hallo,

Graag wil ik dit nog even onder de aandacht brengen, en vragen of iemand mij kan helpen.
Ik dacht dat ik het voor elkaar had, maar om de een of andere reden dus niet.
Een nieuwe gebruiker kan nog steeds alle forums bekijken voordat hij zich heeft voorgesteld in de groep even voorstellen. En dat is niet de bedoeling.

ik heb alles al 10 keer na gekeken maar kan niet de vinger op de zeren plek leggen en vinden waar het fout gaat. Wie kan mij helpen en de rechten goed neer zetten zodat het wel werkt.

Alvast heel erg bedankt.

Pascal

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door Ger » 21 jun 2011, 12:11

Ligt het er misschien aan dat het gebruikers zijn die al geregisteerd waren voordat je dit had ingesteld? Want die zitten dus nog niet in de groep Nieuw geregisteerde gebruikers. Je zult hen dus even handmatig moeten toevoegen aan de groep om de instellingen ook op hen van toepassing te laten worden.

yomi
Berichten: 318
Lid geworden op: 16 dec 2008, 16:04
Locatie: Koedijk
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door yomi » 21 jun 2011, 13:06

Het gaat alleen om de nieuwe gebruikers.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door Ger » 21 jun 2011, 13:24

Dan kun je misschien het beste even kijken naar het permissiemasker van een nieuwe gebruiker (beheerderspaneel, tabblad permissies, toon gebruikersgebaseerde permissies) of het permissiemasker per forum (toon forumgebaseerde permissies). Misschien dat je dan beter inzicht krijgt in waar het probleem precies zit.
Goede kans dat het probleem erin zit dat je ergens "nee" hebt gekozen die overruled wordt door een "ja" elders. In dat geval moet je ipv "nee" beter "nooit" kiezen.

yomi
Berichten: 318
Lid geworden op: 16 dec 2008, 16:04
Locatie: Koedijk
Contacteer:

Re: Eerst even voorstellen

Bericht door yomi » 22 jun 2011, 12:50

Bedankt Ger,
Ga er even mee aan de gang,
en laat weten of het is gelukt.

;)

Gesloten