Startpagina toevoegen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
blumke

Startpagina toevoegen

Bericht door blumke » 23 mar 2011, 21:38

Graag wil ik net als de phpbb.nl site een startpagina toevoegen, zodat de bezoeker eerst op deze pagina terecht komt en vervolgens via een link/menuknop naar het forum kan gaan. Is hier een standaard oplossing voor en/of een handleiding?

brandsrus
Contacteer:

Re: Startpagina toevoegen

Bericht door brandsrus » 24 mar 2011, 13:02

Het kan door middel van een Portaal te installeren.

Zie de search van dit forum voor welke oplossing je dan kunt kiezen. Dan krijg je zoiets als bijgevoegde schermafbeelding:

Afbeelding

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 24 mar 2011, 16:47

Een portaal is heel iets anders dan een landingspagina zoals phpBB die heeft en dus ook heel iets anders dan waar Blumke om vraagt. Bovendien is verwijzen naar een zoekfunctie niet echt helpen.

Extra pagina's maak je volgens deze handleiding.

blumke

Bericht door blumke » 04 apr 2011, 20:24

Beste Ger,

bedankt voor je reactie. Ik heb middels de handleiding een nieuwe pagina aangemaakt, het werkt! Ik heb echter nog een vraag. Hoe zorg ik ervoor dat de bezoekers op deze pagina terecht komen in plaats van het forum zelf?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 04 apr 2011, 20:53

Hoe heb je je website opgezet? Is het pad naar je forum www.example.com/index.php of www.example.com/forum/index.php? In het eerste geval is het simpel natuurlijk (je maakt van de extra pagina simpelweg index.php en klaar), in het tweede geval zul je iets anders moeten verzinnen. Je kunt aan het bestand .htaccess dit toevoegen:

Code: Selecteer alles

DirectoryIndex extra_pagina.php index.php index.html
Natuurlijk maak je hierbij van extra_pagina.php de juiste bestandsnaam.
Verplaatst van Stijlen naar Support
- Ger

blumke

Bericht door blumke » 04 apr 2011, 21:40

Gelukkig is het eerste het geval. Ik ga de extra pagina hernoemen naar index.php. Bedankt voor je snelle reactie.

Gesloten