Spam voorkomen in phpBB

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gebruikersavatar
stomaatje
Berichten: 235
Lid geworden op: 02 jan 2006, 17:34
Locatie: zuid holland
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door stomaatje » 14 jul 2011, 15:05

prosilver en subsilver zijn de standaard layouts. Deze worden bij een automatische update meegenomen. jij hebt een aangepaste prosilver dus zal nog zelf de aanpassingen moeten doen in jou layout.

hier zul je iets aan hebben: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 4&t=880735

maak backups van je bestanden voordat je gaat aanpassen. succes!

verderop in dit forum kan je ook vragen of iemand anders het wil doen. als je het zelf niet aandurft.

DragonWish
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:02
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door DragonWish » 11 aug 2011, 10:11

Is het mogelijk om max aantal cijfers bij een username te beperken. Veel spamusers hebben 4 cijfers of '123' achter hun naam staan. Users met 2 cijfers achter hun naam (bijv: piet84) zijn meestal geen spamusers. Nu is mijn vraag dus, is er een mod of iets, waarmee de username niet meer dan 2 cijfers mag bevatten.

antoine
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 mar 2006, 09:50
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door antoine » 17 aug 2011, 17:19

prins063 schreef:Goedemiddag,

via het beheerders panel heb ik bij 'Spambot preventie' bij 'Geinstalleerde Plug-ins' V&A geselecteerd, en geconfigureerd. Daarna logischerwijs op 'Bevestig' geklikt. Toch zie ik dat nieuw geregistreerde gebruikers geen Vraag en Antwoord hoeven in te vullen.

Wat doe ik fout?

Alvast dank voor uw reactie.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een vraag ingesteld, incl antwoord. Wanneer ik dan ga testen zie ik geen vraag staan. De ruimte waar je 'normaal' een code/getal in moet vullen staat er nog wel. Ook is de aanvullende tekst, waarom je de code moet ingeven leesbaar het plaatje met de code zelf niet.

Wat doe ik fout?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door Paul » 17 aug 2011, 17:23

Is je style geupdate naar de laatste versie van phpBB?

antoine
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 mar 2006, 09:50
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door antoine » 17 aug 2011, 17:34

Ja ik gebruik versie 3.0.9.

Kan het zijn dat de server tijd nodig heeft om alles aan te passen?

Ik krijg bv ook dit te zien wanneer ik het heb ingesteld:
Om automatische registraties tegen te gaan, vereist de beheerder dat je de bevestigingscode invult. De code wordt hieronder in een afbeelding weergegeven. Als je visuele problemen hebt, of om een andere reden de code niet kunt lezen en/of zien, contacteer dan de %sbeheerder%s.
Dus ook een fout in de tekst. Beheerder behoord dik gedrukt te zijn.

Gebruikersavatar
stomaatje
Berichten: 235
Lid geworden op: 02 jan 2006, 17:34
Locatie: zuid holland
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door stomaatje » 17 aug 2011, 18:34

Als je je style/layout ook geupdate hebt dan kan het nog zijn dat je je buffer nog niet geleegd hebt.
beheerderspaneel -> leeg de buffer (gelijk op de eerste pagina)

en anders is het layout dus toch nog niet (goed) aangepast.

antoine
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 mar 2006, 09:50
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door antoine » 17 aug 2011, 20:02

Ik heb geen mod's geinstalleerd echter wel aanpassingen aan kleuren gedaan, ik gebruik silversub2. Moet ik deze style dan nog handmatig updaten naar de nieuwe versie? Gebeurd dit niet wanneer ik een automatische update toe pas? Zoja, hoe update ik mijn style?

antoine
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 mar 2006, 09:50
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door antoine » 19 aug 2011, 19:34

Waarom zijn de laatste 2 reaktie's verwijderd?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door Ger » 19 aug 2011, 20:02

Omdat het spam was (ja, ook wij hebben daar wel eens last van)

auke m535i
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2011, 15:25

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door auke m535i » 27 aug 2011, 15:33

Ik zit sinds kort op 3.0.9 met recaptcha, dat werkt perfect!!!

Libby
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 nov 2011, 21:57

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door Libby » 24 nov 2011, 15:52

Ik heb de V&A plugin geactiveerd. Al is mijn forum nog even gesloten.

Maar wat ik me afvroeg. Ik heb betaald voor een reclamevrij forum. Hebben reclamevrije betaalde forums ook last van spam? Kunnen die er last van krijgen?

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door Kevin » 24 nov 2011, 16:24

Wel of niet betaald dat maakt voor de spambots niet uit.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Libby
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 nov 2011, 21:57

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door Libby » 24 nov 2011, 16:50

Dat is duidelijk. Dank je wel.

Gebruikersavatar
Egbert Zijlema
Berichten: 106
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:55
Locatie: Haren
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door Egbert Zijlema » 14 jan 2012, 20:47

En ja hoor, sinds een paar dagen "stikt" het op mijn forum ineens van de spam. CAPTCHA houdt spambots dus niet langer tegen. Aangezien ik een klein forum beheer (nog geen 50 deelnemers en weinig geldige nieuwe aanmeldingen) heb ik vandaag ingesteld dat nieuwelingen langs mij moeten en dat werkt perfect, zo bleek vanavond.

Toch vraag ik me af of het niet beter (professioneler) kan door van nieuwe accounts de validiteit van het opgegeven e-mailadres te checken. Op mijn forum hadden alle spamaccounts een e-mailadres opgeven met een niet bestaand domein. Kennelijk wordt alleen gecheckt of er een at-teken in het e-mailadres staat, maar zo'n apenstaaetje zegt natuurlijk helemaal niks.
Gegroet,
Egbert Zijlema

Homo sapiens non urinat in ventum

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door Ger » 15 jan 2012, 10:07

Heb je ook de informatie in de openingspost van deze sticky gelezen? Daarin staat duidelijk dat de visuele CAPTCHA's al lang gekraakt zijn en niet meer aanbevolen worden (da's al zeker 2 jaar het geval). Op jouw forum gebruik je de standaard visuele CAPTHCA, en tja: dan kun je zulks verwachten natuurlijk.
Als je echter een goede Q&A gebruikt, dan is de kans dat ze er doorheen komen minimaal. Daarnaast kun je de nieuwe gebruikersgroep nog toepassen voor als ze er toch doorheen komen.

Gebruikersavatar
Egbert Zijlema
Berichten: 106
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:55
Locatie: Haren
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door Egbert Zijlema » 15 jan 2012, 13:27

Dag Ger,

Even voor de duidelijkheid: ik heb tot eergisteren echt nooit spam gehad, waarschijnlijk doordat de spambots mijn in 2009 begonnen forum gewoon nog niet hadden ontdekt. Maar deze week begon het ineens: elke avond zeker 4 nieuwe accounts. Vandaar dat ik in dit forum ging zoeken of ik een thread over de gekraakte CATCHPA-beveiliging kon vinden en dus hier terechtkwam. Mijn bericht in dit forum dient eigenlijk meer om te bevestigen dat CATCHPA inderdaad niet meer werkt.

O ja, ik heb "registreren via de beheerder" snel weer afgeschaft, want dan blijf je er werk van houden, te weten het verwijderen van alle spamaccounts, die immers nog steeds wel aangemaakt kunnen worden. Ik werk nu met vraag en antwoord. Dank voor je reactie.
Gegroet,
Egbert Zijlema

Homo sapiens non urinat in ventum

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 311
Lid geworden op: 15 okt 2009, 17:26
Locatie: Schagen
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door Mendel » 15 jan 2012, 13:47

Zorg bij V&A wel dat je vragen niet logisch, of vindbaar zijn op het web. Vragen als, 'wat is de hoofdstad van Nederland' of zelfs 'Vul aan: een, twee, drie, vier hoedje van ....', worden door de bots na verloop van tijd gekraakt, waarna je weer een toevloed van spambotjes krijgt...

Heb nu een variant met 'schrijf driemaal achtermekaar een door jezelf bepaald woord' en de botjes blijven nog buiten.

Maar denk niet dat er echt een waterdicht systeem bestaat, is inherent aan het open karakter van fora :)

Gebruikersavatar
Egbert Zijlema
Berichten: 106
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:55
Locatie: Haren
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door Egbert Zijlema » 15 jan 2012, 16:29

Dank voor de tip, Photodrome.

Dank voor de tip. Ik heb een forum dat verbonden is aan een site over een bepaald stadje in het noorden van het land. Alleen werkelijk belangstellenden kunnen de vragen beantwoorden die bij registratie over het stadje worden gesteld.
Gegroet,
Egbert Zijlema

Homo sapiens non urinat in ventum

Naat
Berichten: 540
Lid geworden op: 05 feb 2008, 21:01
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door Naat » 16 jan 2012, 15:07

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het dan moet doen? Wil zo'n captcha-ding installeren. ( http://www.phpbb.com/customise/db/mod/s ... ha_plugin/ ) Heb de bestanden gedownload en dan?
Er staat nergens beschreven wat je moet doen.

Ik heb meer dan 30 spammers per dag na de update van 3.0.9 naar 3.0.10. Word er helemaal gek van.
http://www.horsetopshop.nl Winkel en webshop met ruitersport artikelen.
http://www.trekpaardenforum.nl Website + forum voor de trekpaarden liefhebbers :)

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Spam voorkomen in phpBB

Bericht door Ger » 16 jan 2012, 15:14

Het is vrij simpel: je download de MOD en upload alle bestanden in de map root naar de root van je forum. Tevens upload je de bestanden die horen bij de nederlandse vertaling (te vinden in de contrib map). Vervolgens ga je naar het beheerderspaneel, tabblad algemeen onder spambot-preventie. Daar vind je nu de nieuwe plugin. Die configureer je met de gewenste vragen en antwoorden en zet je als standaard.

Gesloten