Groep zien , maar niet inzien

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
CindyD

Groep zien , maar niet inzien

Bericht door CindyD » 09 feb 2011, 15:03

• Adres van je forum: http://www.cindyenclaudia.com
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?niet echt een probleem meer een vraag
    phpBB versie:3.0.8

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik wil graag weten hoe je ook al weer een topic maakt die alleen beschikbaar is voor een bepaalde groep.
Dus hij moet wel zichtbaar zijn, maar dat je dan melding krijgt dat je je eerst moet aanmelden bij een specifieke groep.

Heb al groep aangemaakt en die op aanvraag gezet.
Maar ik wil dat de geregistreerde leden niet zomaar dingen kunnen inzien zonder toestemming.

Heb dat ooit op mijn oude forum gehad, maar weet niet meer hoe ik dat gedaan heb :lol:

Heel erg bedankt alvat :)

AirWarrior

Re: Groep zien , maar niet inzien

Bericht door AirWarrior » 09 feb 2011, 16:03

Dat doe je door forum permissie's in te stellen.
Die forums geef je dan alleen lezen toegang.
Zie ook: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Permissies
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

CindyD

Bericht door CindyD » 09 feb 2011, 16:09

Maar als het op alleen lezen staat kunnen ze toch wel berichten enzo zien?
En dat is iets wat ik dus niet wil.

Alleen het forum mag gezien worden, zodat ze zich bij de groep aan kunnen melden, maar er mogen geen berichten gelezen worden die niet voor andere leden bedoeld zijn

jaap57

Bericht door jaap57 » 09 feb 2011, 16:53

Je gaat naar permissies>forumpermissies groepen> kies de gebruikersgroep in dit geval "gasten"kies het betreffende forum> klik "geavanceerd" en daar kan je erg nauwkeurig alles instellen wat je gasten mogen lezen zien etc.

CindyD

Bericht door CindyD » 10 feb 2011, 00:52

Heb het nu gedaan zoals bovenstaande reactie maar dat was nog niet helemaal mijn bedoeling.
Op me oude forum kreeg je dan altijd te zien dat je alleen toegang heb als je je aanmeld bij een speciale groep.
Maar krijg dat hier met geen mogelijkheid voor mekaar.
Nu staat ie helemaal verborgen dus mensen hebben geen idee dat dat topic er is :lol:

In ieder geval bedankt :D

Seven

Bericht door Seven » 10 feb 2011, 21:17

Ik heb dit pas op mijn eigen forum gedaan,je moet eerst een nieuwe groep maken,die noem je bv "de vaste hap"of zoiets,daar voeg je de mensen aan toe die het forum inmogen en die groep geef je de standaard permisies voor dat forum,alle andere groepen,gasten,nieuw geregistreerde gebruikers enz,zet je de permisie op geen toegang,maar vink je bij geavanceerde permisies,kan forum zien AAN,dan zou het goed moeten staan.

Gesloten