Wie wil mij helpen?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Tatjana
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 sep 2010, 10:09

Wie wil mij helpen?

Bericht door Tatjana » 12 jan 2011, 18:13

Ik heb niet zoveel verstand van fora maar wil graag weten welke versie ik heb van phpbb en of ik het beter kan veranderen? En daarbij of het niet te ingewikkeld is.

mentimjojo
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 dec 2010, 15:48
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Wie wil mij helpen?

Bericht door mentimjojo » 12 jan 2011, 18:23

Tatjana schreef: Ik heb niet zoveel verstand van fora maar wil graag weten welke versie ik heb van phpbb en of ik het beter kan veranderen? En daarbij of het niet te ingewikkeld is.

Hmm, je hebt een zeer oude, volgens mij nog 1.0phpbb maar kan ook 2.0phpbb zijn. Wat wel het geval is dat je het zelf niet kan updaten omdat je forum loopt bij een gratis forum host.

Tatjana
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 sep 2010, 10:09

Re: Wie wil mij helpen?

Bericht door Tatjana » 12 jan 2011, 18:29

Oke maar stel dat ik een domeinnaam koop?

Bijvoorbeeld www.bullmastiffbordeauxdog.nl

Kan ik het dan wel zelf veranderen en kan ik dan ook meer doen met het forum zelf zoals leuke kleuren enzo?
En is dat te doen voor een beginner?
En dan nog een vraagje als ik die domeinnaam koop hoe zorg ik dan dat me forum daarop komt?

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Wie wil mij helpen?

Bericht door Kevin » 12 jan 2011, 19:47

Jep dan kun je in feite alles zelf aanpassen/instellen/beheren enz.
De meeste hier zijn als beginner begonnen, of het meevalt ligt helemaal aan jezelf. Heb je de wil om wat te leren en het je eigen te maken gaat het een stuk sneller dan als je het alleen maar doet omdat het "moet".

Dan zul je bij messageboard een backup moeten vragen van in ieder geval je database. Als ze die geven kun je zelf de zelfde versie phpBB2 downloaden als waar je nu op draait en die installeren. Daar koppel je de database aanvast die je krijgt van messageboard en je hebt je forum zoals je hem nu hebt.

Daarna is het raadzaam om direct te upgraden van phpBB2 naar phpBB3 zodat je ondersteuning kan krijgen, veilig draait en je kunt gebruiken maken van de vele opties binnen phpBB3.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Wie wil mij helpen?

Bericht door marian0810 » 12 jan 2011, 20:36

FAQ van Messageboard schreef:Mag ik een backup hebben van mijn forum? Indien u een Premium of Goud pakket heeft kunt u zelf een backup maken van uw forum m.b.v. PLESK. Voor Standaard forums is het niet mogelijk om een backup te krijgen van het forum.
Toen wij na een half jaar schoon genoeg hadden van Messageboard hebben we alle berichten met de hand moeten kopiëren naar het nieuwe forum :(
Voordeel is dan natuurlijk wel dat je meteen phpBB3 kunt installeren en niet hoeft te upgraden.

mentimjojo
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 dec 2010, 15:48
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Wie wil mij helpen?

Bericht door mentimjojo » 12 jan 2011, 21:04

Kevin schreef:Jep dan kun je in feite alles zelf aanpassen/instellen/beheren enz.
De meeste hier zijn als beginner begonnen, of het meevalt ligt helemaal aan jezelf. Heb je de wil om wat te leren en het je eigen te maken gaat het een stuk sneller dan als je het alleen maar doet omdat het "moet".

Dan zul je bij messageboard een backup moeten vragen van in ieder geval je database. Als ze die geven kun je zelf de zelfde versie phpBB2 downloaden als waar je nu op draait en die installeren. Daar koppel je de database aanvast die je krijgt van messageboard en je hebt je forum zoals je hem nu hebt.

Daarna is het raadzaam om direct te upgraden van phpBB2 naar phpBB3 zodat je ondersteuning kan krijgen, veilig draait en je kunt gebruiken maken van de vele opties binnen phpBB3.
Een domeinnaam heeft daar weinig tot niks mee te maken...

Het dingetje dat je nodig hebt is een host pakket. Dus zeg maar hoeveel GB ruimte en GB dataverkeer en al die zaken hebt. De meeste goeie moet je voor betalen dus:P, Daarna als je een pakket hebt bij een hosting bedrijf dan kan je een domein aanvragen. Die domein zet je dan op de naam servers die je hosting bedrijf geeft en als het goed is moet hij het dan doen als je hem hebt geinstalleerd, Dus via direct admin of Cpanel het domein toegevoegd.

Gebruikersavatar
Munthunter
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2010, 13:54
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Wie wil mij helpen?

Bericht door Munthunter » 12 jan 2011, 21:43

Ik denk dat Kevin dat ook precies bedoelde, want je koopt in dit geval ook nooit enkel een domeinnaam. Kevin zal het denk ik in begrijpbare taal hebben uitgelegd zodat Tatjana het begrijpt. Ik denk dat jou verhaal wat te snel gaat op dit moment ;)

Om even in te haken. Ik ben ook overgestapt naar een eigen domein en was begonnen met en gratis forum bij forum2go. Zij draaien nog steeds PHPBB 2.0.22 en die is net als die van jou rete oud. Ik kon voor €50 een back-up aanvragen van de database en via messageboard is het dezelfde versie geinstalleerd op mijn domein welke ik host bij Hosting2go.nl Pakket kost rond de €30,- per jaar en de software voor je forum is gratis.

Je krijgt enorm veel leuke nieuwe dingen. Het is wat ingewikkeld, maar omdat het zo leuk is leer ik snel bij.

Niet twijfelen, gewoon doen. Er komt een dag dat dergelijke verouderde fora vastlopen en dan baal je dat je er niet aan begonnen bent.

Ik lees graag mee hoe het jou vergaat!

Gr. Jeroen

Tatjana
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 sep 2010, 10:09

Re: Wie wil mij helpen?

Bericht door Tatjana » 14 jan 2011, 14:27

Oke, thanx voor de antwoorden.

In principe kan ik ook gewoon een nieuw forum maken.
Dit forum is net opgestart en dus nog niet heel erg druk.

Maar als ik dan zo een host pakket koop met domeinnaam heeft iemand tips waar ik dat het beste kan doen?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wie wil mij helpen?

Bericht door Ger » 14 jan 2011, 16:08

Het beste kun je kijken op sites als http://www.ispgids.com, naar wat voor ervaringen mensen met verschillende partijen hebben.
Meestal is voor een beginnend forum het kleinste hostingpakket meer dan voldoende. Goede hosting heb je voor anderhalf tot twee euro per maand, en een domeinnaam voor een tientje per jaar.

PS: let bij de prijzen op BTW.

Gesloten