Help!!!

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
Munthunter
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2010, 13:54
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Help!!!

Bericht door Munthunter » 11 jan 2011, 13:40

  • Adres van je forum: http://forum.munthunter.nl

    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?vanmiddag
    phpBB versie:3.0.8


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Hallo, sinds vanmiddag is mijn forum offline... http://forum.munthunter.nl

Ik krijg de volgende error:
Error schreef:SQL ERROR [ mysql4 ]

Access denied for user 'Munthunter'@'localhost' (using password: YES) [1045]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
In mijn mailbox vond ik de volgende mail van mijn hostingsbedrijf:
Hosting2go schreef:Beste Klant,

Er is zojuist door een van onze medewerkers overlast geconstateerd van een script of applicatie in /httpdocs op uw hostingpakket. Dit zorgde ervoor dat er heel veel database contact werd gemaakt, waardoor MySQL overbelast raakte en er merkbaar performanceverlies optrad bij alle websites op de machine.

Om de dienstverlening aan onze overige klanten te kunnen blijven garanderen, hebben wij uw MySQL databasegebruiker vanuit Plesk een andere naam gegeven, zodat de applicatie nu tijdelijk geen contact kan maken met de database, en zodoende dus niet voor verdere overlast zorgt.

We verzoeken u vriendelijk na te gaan hoe dit heeft kunnen ontstaan en de overlast veroorzakende content in deze vorm niet meer online te plaatsen. Wanneer anders blijkt, en uw website opnieuw voor problemen zorgt, zullen wij genoodzaakt zijn onze dienstverlening wederom te onderbreken ten behoeve van onze clienten. Ziet u deze E-Mail dan ook als 'gele' kaart, waarbij we u met klem de ernst van de situatie op het hart drukken. Wanneer u het probleem opgelost heeft, kunt u zelf uw databasegebruiker vanuit Plesk weer hernoemen.

Reacties op deze E-Mail kunt u *uitsluitend* tijdens onze openingstijden aan onze helpdesk doorgeven via het onderstaande URL.

Met vriendelijke groet,
Hosting2GO Helpdesk

http://www.hosting2go.nl/helpdesk
Er is dus flink wat mis. Helaas gisteren wat vervelde zaken op mijn forum gehad en kan dit een hackaanval zijn?

Ik hoor heel graag of iemand mij verder kan helpen, Dit is Abracadabra voor mij, helaas.

Gr. Jeroen

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Help!!!

Bericht door Ger » 11 jan 2011, 14:20

Hier valt niets over te zeggen met deze informatie. Hosting2GO zal moeten aangeven wat er dan precies gedaan is en vanaf waar.

Gebruikersavatar
Munthunter
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2010, 13:54
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Help!!!

Bericht door Munthunter » 11 jan 2011, 16:08

Dit is hun reactie, maar nu geraak ik niet op Plesk.
Hosting2go schreef:Hallo Jeroen,

Ons monitoringssysteem gaf van 12:46 tot ca. 13.10 continue meldingen dat processen op de server werden afgebroken. Het bleek daarbij te gaan om processen die waren opgestart vanaf uw hostingpakket. Via uw logbestanden kunt u zien wat er in die periode gebeurde op uw site. Aan de hand daarvan kunt u het probleem verder analyseren en oplossen.

U vindt uw logbestanden door in te loggen in Plesk en vervolgens te klikken op uw domeinnaam en dan te klikken op de knop "Log Manager".

In de access_log bestanden vindt u alle bezoek van en naar uw website. Waarbij het bestand access_log het meeste recente bezoek weergeeft (ca. afgelopen 24 uur) en access_log.processed al het bezoek dat ouder is.
In de xferlog bestanden vindt u al het FTP verkeer van en naar uw site.
De error_log geeft de fouten weer die door bezoek aan uw website zijn gegenereerd.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Franken
Hosting2GO Helpdesk
Ga even een andere PC opzoeken, wellicht ligt het aan het Javasript wat ik op deze PC (bibliotheek) niet heb.

Gr. Jeroen

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: Help!!!

Bericht door Jeroen » 11 jan 2011, 18:43

Kies voortaan a.u.b. een duidelijkere titel voor je onderwerp, aangezien bijna iedereen die hier op dit forum post hulp nodig heeft. Ook is een duidelijke titel makkelijker voor mensen die in de toekomst hetzelfde probleem hebben en naar dit onderwerp zoeken.
Jeroen

Gebruikersavatar
Munthunter
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2010, 13:54
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Help!!!

Bericht door Munthunter » 11 jan 2011, 23:00

Mijn excuses,.

Ben inmiddels wel al wat verder gekomen. Inderdaad raar dat Hosting2go niet aangeeft WAT er misgaat.

Gr. Jeroen

Gesloten