Wat nu weer? Fout na update 3.0.8

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
peter RR
Contacteer:

Wat nu weer? Fout na update 3.0.8

Bericht door peter RR » 24 nov 2010, 21:22

• Adres van je forum: http://www.rangeroverforum.nl
    Event. modificaties op je forum:nee
    Wanneer ontstond het probleem?na update 3.0.7 > 3.0.8
    phpBB versie:3.0.7.

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?update
    Wat is het probleem?
Denk je even een update door te voeren volgens de automatische updater gaat het weer mis :o . Vorige keer met update 3.0.5. naar 3.0.7 ging er ook iets niet goed en nu krijg ik onderstaande foutmelding:

Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE, expecting T_FUNCTION in /public/sites/www.rangeroverforum.nl/includes/session.php on line 1007

Heb volgens de instructies het aangepaste archiefbestand gedownload en alle bestanden daarna naar de root gekopieerd. Niet stuk voor stuk trouwens want het was een hele lijst. Ik heb niet het idee dat ze verkeerd staan.

What to do?????

peter RR
Contacteer:

Re: Wat nu weer? Fout na update 3.0.8

Bericht door peter RR » 24 nov 2010, 21:32

Iets te vroeg aan de bel getrokken. Kreeg twee foutmeldingen (2 verschillende bestanden) Heb ze uit een vers pakket gehaald en nu is de update gelukkig afgerond. Blijf het wel raar vinden maar het is dus opgelost.

peter RR
Contacteer:

Re: Wat nu weer? Fout na update 3.0.8

Bericht door peter RR » 28 nov 2010, 19:28

:Update:

Ik ben er achter gekomen dat het registreren problemen geeft voor nieuwe leden. Op het foutenlog krijg ik onderstaande meldingen:

Fout bij het maken van een afbeelding
» Fout in /includes/captcha/captcha_factory.php op regel 52: phpbb_captcha_factory::include(/includes/captcha/plugins/phpbb_captcha_gd_plugin.php) [phpbb-captcha-factory.include]: failed to open stream: No such file or directory

» Fout in /includes/captcha/captcha_factory.php op regel 52: phpbb_captcha_factory::include() [function.include]: Failed opening '/includes/captcha/plugins/phpbb_captcha_gd_plugin.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear')

» Fout in /includes/captcha/captcha_factory.php op regel 54: call_user_func(phpbb_captcha_gd::garbage_collect) [function.call-user-func]: First argument is expected to be a valid callback

» Fout in /includes/session.php op regel 999: session::include(/includes/captcha/captcha_factory.php) [session.include]: failed to open stream: No such file or directory

Heb tijdelijk de CAPTCHA module uitgezet zodat registratie weer mogelijk is.

Wie kan me helpen bij het oplossen van bovenstaande meldingen?

gr. Peter

peter RR
Contacteer:

CAPTCHA probleem

Bericht door peter RR » 29 nov 2010, 18:06

-update 2-

Herstel van 3.0.8 naar 3.0.7 heeft niet geholpen, dus nog een keer het updateproces doorlopen. Probleem blijft dat er geen CAPTCHA-logo te zien is bij het registreren. Dit terwijl deze functie wel is ingeschakeld.

CAPTCHA uitschakelen geeft veel spammers.

Please give me some support

Gesloten