forum verdwenen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Egbert Zijlema
Contacteer:

forum verdwenen

Bericht door Egbert Zijlema » 24 nov 2010, 00:33

• Adres van je forum: http://www.damsterkraant.nl/damsterforum
    Event. modificaties op je forum: nvt
    Wanneer ontstond het probleem? na installatie 3.08
    phpBB versie:3.08

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? installatie
    Wat is het probleem? forum verdwenen

Ik heb daarnet de nieuwe versie van het forum (3.08?) gedownload en geinstalleerd volgens jullie aanwijzingen, dus: bestanden naar de server, cachemap beschrijfbaar maken (777) en vervolgens de installatieprocedure via de browser. Daarna de install-map weggehaald en de rechten van een bepaalde map of bestand teruggezet op 644. En jawel hoor, ik heb nu inderdaad een nieuw forum. Spiksplinternieuw, zogezegd. Met 1 lid (ikzelf), met 1 categorie "Je eerste categorie", waarin 1 leeg onderwerp: "Je eerste forum". Kortom, ik ben mijn forum dus eigenlijk gewoon kwijtgeraakt. Hoe herstel ik dat?

Noot: De vorige keer had ik een update gedaan via Installatron, met een installscript op mijn webserver. Dat raadden jullie toen af, maar het ging op een paar ondergeschikte vertalinkjes na toch wel goed.
Gegroet,
Egbert Zijlema

Homo sapiens non urinat in ventum

Kevin
Contacteer:

Re: forum verdwenen

Bericht door Kevin » 24 nov 2010, 07:35

Waarom ga je een nieuwe versie installeren als je blijkbaar je oude forum niet kwijt wilt? Was het de bedoeling te updaten?

Heb je een backup gemaakt voor je begon?
Laatst gewijzigd door Kevin op 24 nov 2010, 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 24 nov 2010, 07:37

Je hebt een nieuw pakket gedownload in plaats van de automatische updater. Heb je nog een backup van je oude bestanden? Deze zou je dan eventueel terug kunnen zetten, dat zou je 'oude' forum weer terug moeten halen.

Egbert Zijlema
Contacteer:

Bericht door Egbert Zijlema » 24 nov 2010, 11:02

Kevin schreef:Waarom ga je een nieuwe versie installeren als je blijkbaar je oude forum niet kwijt wilt? Was het de bedoeling te updaten?
Tja, Kevin... waarom? Omdat ik voortdurend de mededeling kreeg dat er een nieuwe versie uitgebracht was, althans woorden van die strekking (en in het beheerderspaneel stond: "Jouw phpBB installatie is niet up-to-date", maar klikken op "Controleer versie opnieuw" haalde niks uit).

Maar goed, ik heb het weten te herstellen. Ik heb nu een database die verdubbeld is. Letterlijk alle mappen/bestanden dubbel, maar met andere voorloopletters. Via een bewerkvenster kon ik de oude voorloopletters heractiveren. Ik heb dus de gevulde database (het oude forum) terug, maar
ik krijg dus nu steeds wel weer die mededeling dat de installatie niet bij is. En "controleer versie opnieuw" haalt ook nu weer niks uit. Hoe kan ik dat nou oplossen, zonder weer brokken te maken?

Overigens, kan ik in de database de mappen/bestanden (wat zijn het eigenlijk) met de foute voorloop veilig verwijderen?
Gegroet,
Egbert Zijlema

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 24 nov 2010, 12:03

Gebruik het automatische update pakket van phpBB in plaats van een geheel nieuwe installatie ;)
Je hoeft enkel te updaten.

Dit pakket kan je hier downloaden: http://www.phpbb.nl/downloads/

Pak het uit, uploaden, install draaien en de instructies volgen.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Egbert Zijlema
Contacteer:

Bericht door Egbert Zijlema » 24 nov 2010, 12:18

Dank voor de geboden hulp.
Ik heb het uiteindelijk toch maar weer d.m.v. een Installatron-upgrade gedaan en dat ging goed.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat jullie bezwaar is tegen dit systeem.
Gegroet,
Egbert Zijlema

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 24 nov 2010, 16:40

Het is niet zozeer bezwaar tegen Installatron, maar meer twijfel over kant-en-klare phpBB installaties omdat je niet weet wat er aan dit soort installaties bewerkt is.
Dat kan het geven van support soms moeilijk maken en daarom raden we het installeren via bijvoorbeeld Installatron af omdat je (bijna) net zo makkelijk zelf een phpBB forum kan installeren waarvan je meer zekerheid hebt.

Gesloten