Database werkt niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
parc

Database werkt niet

Bericht door parc » 31 okt 2010, 10:01

Hoi

Ik probeer het forum te installeren op de server van mijndomein, uiteraard met mijn eigen domein + webhosting. maar bij het inloggen op de aangemaakte database geeft hij de volgende foutcode.

phpBB kan geen databaseverbinding maken, zie de foutmelding hieronder.
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Wie kan mij vertellen wat ik daar aan kan doen.

via phpmyadmin kan ik wel inloggen

alvast bedankt

Kevin
Contacteer:

Re: Database werkt niet

Bericht door Kevin » 31 okt 2010, 10:52

Heb je de juiste soort sql geselecteerd tijdens de installatie?
Hij verteld nu mysqld maar klopt dit ook met wat werkelijk is, probeer anders een gewoon mysql.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 okt 2010, 12:09

Kevin schreef:Heb je de juiste soort sql geselecteerd tijdens de installatie?
Hij verteld nu mysqld maar klopt dit ook met wat werkelijk is, probeer anders een gewoon mysql.
Ja, dat heeft hij, de d staat voor daemon ;).

Waarschijnlijk klopt de opgegeven host niet, je moet even in het control panel van je webhost kijken welke mysql host je moet gebruiken.

parc

Bericht door parc » 31 okt 2010, 14:42

Ik kan alleen kiezen uit: MySQL met MySQLi extensie en MySQL, bij beide kan ik niet inloggen, ik heb ook meerdere databases aangemaakt waar allemaal hetzelfde probleem voordoet, de website van mijn domein is erg beperkt in informatievoorziening dus ik heb geen idee of ik daar wat verkeerd doe.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 okt 2010, 15:05

Er staat in het control panel van mijn domein waarschijnlijk ergens een host opgegeven, die moet je gebruiken. Wij hebben geen idee wat die is, als je die niet kan vinden zal je contact moeten opnemen met mijndomein.

Gesloten