Vage redirect na inloggen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Vage redirect na inloggen
Hallo allemaal,
Een tijd geleden moest ik noodgedwongen een poolstalig PHPBB3.x overnemen en overzetten naar een andere host. Dat is gelukt, dank de hulp die ik hier vandaan kreeg.
Ik loop nu tegen een raar probleem aan. Ik heb de software en de databases overgehaald naar mijn eigen machine om er wat op te kunnen experimenteren. Zo ver, zo goed, en leve google translate, want pools is onmogelijk te volgen. Het rare nu is dat als ik inlog op de lokale versie van het forum, dat ik op magische (en ongewenste) wijze wordt geredirect naar de live site. En dat is niet zo handig als je wilt gaan knutselen.
In config.php heb ik niets kunnen vinden. In de phpbb_config table heb ik de velden 'cookie_domain' en 'server_name' handmatig gewijzigd naar 'localhost' en toch wordt mijn login naar de live site doorgestuurd.
Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan uitzetten? Ik zou dat ontzettend waarderen. Dan kan ik tenminste verder (mij werd gevraagd om wat smilies erbij te zetten, op deze manier is daar echt niet uit te komen).
phpBB versie: 3.0.7-PL1 (ook gevonden in de config-table)
De test-site: http://localhost/paulhome/web/pfi_pl/forum/
De live-site: http://paganfederation.org/forum-pl/
Met groet,
Paul
Een tijd geleden moest ik noodgedwongen een poolstalig PHPBB3.x overnemen en overzetten naar een andere host. Dat is gelukt, dank de hulp die ik hier vandaan kreeg.
Ik loop nu tegen een raar probleem aan. Ik heb de software en de databases overgehaald naar mijn eigen machine om er wat op te kunnen experimenteren. Zo ver, zo goed, en leve google translate, want pools is onmogelijk te volgen. Het rare nu is dat als ik inlog op de lokale versie van het forum, dat ik op magische (en ongewenste) wijze wordt geredirect naar de live site. En dat is niet zo handig als je wilt gaan knutselen.
In config.php heb ik niets kunnen vinden. In de phpbb_config table heb ik de velden 'cookie_domain' en 'server_name' handmatig gewijzigd naar 'localhost' en toch wordt mijn login naar de live site doorgestuurd.
Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan uitzetten? Ik zou dat ontzettend waarderen. Dan kan ik tenminste verder (mij werd gevraagd om wat smilies erbij te zetten, op deze manier is daar echt niet uit te komen).
phpBB versie: 3.0.7-PL1 (ook gevonden in de config-table)
De test-site: http://localhost/paulhome/web/pfi_pl/forum/
De live-site: http://paganfederation.org/forum-pl/
Met groet,
Paul
Re: Vage redirect na inloggen
Helaas, niet dus. Alle wijzigingen die ik tot nu toe heb nagekeken (een bestand of 20) zitten er al in. Ik heb dus echt het vermoeden dat er ergens anders een probleem is, dus hoop ik wederom op een antwoord op mijn originele vraag.Hmm. Ik vind net de post "Bekende problemen met 3.0.7-PL1". Ik denk dat ik hier al mee verder kom...
Want dit is heel erg vervelend...
Al in het .htacces bestand gekeken of daar een redirect in staat toevallig?
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Hallo Kevin,
Dank je voor je reactie. Er is geen .htaccess aanwezig. Helaas.
Paul
Dank je voor je reactie. Er is geen .htaccess aanwezig. Helaas.
Paul
Kun je nog in het beheerderspaneel? Ga in dat geval eens in de beheerdersindex naar serverinstellingen (links bijna onderaan). In het onderste gedeelte van dat scherm zie je het kopje "Server URL-instellingen". Ik gok dat daar nog de gegevens van de oude server zullen staan.
Indien je hier niet bijkomt, dan zul je het via phpMyAdmin moeten oplossen. Je moet dan in de config-table zijn. Belangrijkste regels zijn die van server_name en script_path.
Verder kan het handig zijn om het Nederlandse taalpakket te installeren, dan kun je tenminste lezen wat de software je vertelt en dus iig waar je mee bezig bent.
Indien je hier niet bijkomt, dan zul je het via phpMyAdmin moeten oplossen. Je moet dan in de config-table zijn. Belangrijkste regels zijn die van server_name en script_path.
Verder kan het handig zijn om het Nederlandse taalpakket te installeren, dan kun je tenminste lezen wat de software je vertelt en dus iig waar je mee bezig bent.

Dat NL pakket installeren is denk ik wel een goed idee. Volgens mij heb ik die 2 plekken via phpMyAdmin al aangepast - oh - script path. Dat nog niet. Zal eens effe kijken. Dank je!