Berichten verplaatsen laat oud bericht achter

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Ewoudv

Berichten verplaatsen laat oud bericht achter

Bericht door Ewoudv » 23 aug 2010, 19:21

• Adres van je forum: http://www.testdriveunlimited.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Bij het verplaatsen van een topic naar een andere categorie blijft het topic ook in de oude categorie staan. Ga je in de oude categorie het topic in dan zie je bij het pad wel het nieuwe pad staan.

Misschien is het zo bedoeld maar hoe krijg ik het topic in de oude categorie weg?

Neo
Contacteer:

Re: Berichten verplaatsen laat oud bericht achter

Bericht door Neo » 23 aug 2010, 19:30

Waar het oude onderwerp staat ga je naar het Moderatorpaneel en klikt er op.
Vervolgens zal in de lijst die je krijgt te zien bij het onderwerp "schaduwonderwerp verwijderen" staan.
Als je daar op klikt is deze weg.

De volgende keer als je een onderwerp verplaatst moet je kijken dat het vinkie bij "Schaduwonderwerp achterlaten" weg halen.

Ewoudv

Bericht door Ewoudv » 23 aug 2010, 19:36

Dat is nog eens een snelle reactie:)

Ik zie een lange rij staan maar "Schaduwonderwerp verwijderen" staat er niet tussen. Ik ben ingelogd als de admin dus dan zou ik alle permissies moeten hebben volgens mij. Hoe kan ik dat eventueel snel zien?

Ewoudv

Bericht door Ewoudv » 23 aug 2010, 20:58

Gevonden. Ik zat verkeerd te zoeken. In het onderwerp zelf heb je onderaan ook mogelijkheden tot sluiten, verplaatsen enzovoort. Maar ik had niet goed gelezen en dus moest ik ergens anders zijn. In het onderwerp moest ik op moderatorpaneel klikken en dan zie je inderdaad bij het onderwerp "Schaduwonderwerp verwijderen" staan.

Bedankt voor de hulp!

Ewoudv

Bericht door Ewoudv » 10 nov 2010, 20:11

Geen idee waarom, maar nu moet ik na een lange tijd weer een schaduwbericht verwijderen en ik kan het weer niet vinden :oops:
Als ik in het onderwerp op "Moderatorpaneel" klik dan kom ik automatisch in een scherm met een aantal tabbladen waarvan de eerste "Home" heet, vervolgens zie ik link staan "Hoofdpagina", "Toon forum" en "Toon onderwerp". Automatisch opent het scherm "Toon onderwerp" en dan heb je onderaan een dropdown menu waarbij hij standaard staat op "Actie selecteren", maar als ik die lijst open dan staat "Schaduwonderwerp verwijderen" er niet tussen.

Zit ik nu in een verkeerd scherm te kijken, of wat doe ik nu verkeerd?

Overigens had ik bij het verplaatsen van het onderwerp naar een ander forum een vinkje uitgezet bij "Plaats een link naar dit onderwerp in het oude forum", maar "Schaduwonderwerp verwijderen" ben ik daar niet tegengekomen. Omdat ik dacht dat dit de methode was om geen schaduwonderp te tonen heb ik het vinkje dus uitgezet maar blijkbaar werkt het zo dus niet. Wat doe ik daar nu verkeerd?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 10 nov 2010, 21:06

Naast de topictitel van het schaduwonderwerp in het moderatorpaneel zie je tussen haakjes staan [verwijder schaduw onderwerp]

Je moet wel pas op de link moderatorpaneel klikken als je in het forum zit, dan kom je gelijk op de goed pagina uit.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Ewoudv

Bericht door Ewoudv » 10 nov 2010, 21:21

Sorry, maar ik zie het echt niet staan. Ik heb inderdaad pas op moderatorpaneel geklikt toen ik het forum zat van het betreffende topic(onderwerp) dat ik heb verplaatst. Overigens heb ik dit gedaan op de 'oude' plek van het topic maar ook op de nieuwe plek. Er staat dan bovenaan "Topic: Beta playtest" maar vervolgens staat er niks achter.

Het is jammer dat ik geen printscreen kan toevoegen want dan zou je het kunnen zien.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 10 nov 2010, 21:28

Ik geloof niet dat deze optie in het permissie systeem voorkomt hij zou er dus in moeten zitten naar mijn idee.

prinscreentje kun je wel uploaden op http://tinypic.com/ en dan hier plaatsen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Ewoudv

Bericht door Ewoudv » 10 nov 2010, 21:47

Dat tinypic.com is een goeie suggestie, dat kan ik vaker gaan gebruiken:)

Dit is een printscreen van wat ik zie: Afbeelding

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 10 nov 2010, 22:27

Je moet niet in toon onderwerp zijn maar in toon forum denk ik, je zit een niveau te diep. Je moet dus een lijst krijgen met alle onderwerpen in die rubriek, niet het geopende onderwerp.
Afbeelding

Ewoudv

Bericht door Ewoudv » 11 nov 2010, 07:15

Als ik op toon forum klik dan krijg ik onderstaande pagina. Helaas dus weer niet de mogelijkheid om het schaduwonderwerp te verwijderen. In dit geval zit er ook maar 1 onderwerp in.
Afbeelding

Ewoudv

Bericht door Ewoudv » 12 nov 2010, 20:36

Overigens krijg ik onderstaand scherm als ik een onderwerp wil verplaatsen. Ook hier kom ik het woord schaduwonderwerp niet tegen. Er staat dus wel: Plaats een link naar dit onderwerp in het oude forum. Maar ik weet niet of dat nou letterlijk hetzelfde is als Verwijder schaduwonderwerp.

Zijn er verder nog suggesties om een schaduwonderwerp te verwijderen. Desnoods kan ik de database induiken.

Afbeelding

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 12 nov 2010, 22:02

Als je dat vinkje laat staan komt er inderdaad een schaduw onderwerp, of te wel een link naar het echt echte topic.

Het lijkt erop dat het in je stijl ontbreekt, welke stijl heb je draaien en werkt het wel als je overschakelt naar prosilver?
Afbeelding

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 12 nov 2010, 22:28

Die optie "plaats een link naar dit onderwerp in het oude forum" staat standaard aan.
Kan het ook standaard uitgezet worden?
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

odil
Contacteer:

Bericht door odil » 12 nov 2010, 22:52

Neen standaard kan dit niet, ik heb het vinkje weg kunnen halen door een aanpassing te doen in mijn bestanden, ik zou wel even moeten zoeken wat ik juist heb moeten aanpassen.

Ewoudv

Bericht door Ewoudv » 12 nov 2010, 22:57

Ik heb de Dominion stijl van Rockettheme (Joomla) draaien. Als ik overschakel naar prosilver krijg ik onderstaand scherm. Helaas werkt het daar dus ook niet. Overigens had ik het vinkje uitgezet toen ik het onderwerp ging verplaatsen. Dus daar is het ook al niet goed gegaan.

Afbeelding

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 13 nov 2010, 11:16

Maar als je het vinkje weghaalt voor je het verplaatst dan is er toch ook geen schaduw onderwerp?
Afbeelding

Ewoudv

Bericht door Ewoudv » 13 nov 2010, 11:20

Dat dacht ik dus ook maar hij laat toch het schaduwonderwerp achter ondanks dat ik het vinkje weghaal. Net nog op mijn localhost getest met hetzelfde resultaat.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 13 nov 2010, 11:43

Dus die functie werkt niet zoals hij hoort te werken. Heb jij Joomla en phpBB afzonderlijk draaien of zit een integratie in?
Je versie is 3.0.7PL1 neem ik aan, is dat een verse installatie of zijn er al updates gedaan of mogelijk conversies?
Afbeelding

Ewoudv

Bericht door Ewoudv » 13 nov 2010, 11:50

Ik heb Joomla en phpbb in 1 database draaien maar om ze met elkaar te kunnen laten communiceren hebben ik Rokbridge van Rockettheme gebruikt. Ze hebben beide hun eigen prefix.

De installatie is inderdaad 3.0.7PL1 en is een versie installatie zonder updates. Conversies zijn er ook niet gedaan.

Gesloten