waar "url" en "flash" aanzetten in beheerpaneel

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
maan2

waar "url" en "flash" aanzetten in beheerpaneel

Bericht door maan2 » 14 aug 2010, 13:12

• Adres van je forum: http://maansplaats.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Neen
    Wat is het probleem?
..
URL :
Zoek me wezenloos in beheerpaneel maar zal er vast overheen kijken telkens, ook hier via zoeken op "url aanzetten, bbcode aanzetten oid " kom ik niets tegen waar aan te zetten in de beheerders sectie.

Als ik bijv. dit [ url=http://www.phpbb.nl/]Bezoek phpBB![/url] _ ( even haakje verplaats want hier werkt het wel :) )
in een bericht wil plaatsen dan komt onderstaande melding;

Je kunt geen gebruik maken van de volgende BBCodes: [url].

Rechts onder staat de status idd uit ( zie hieronder) en die moet ik dus aanzetten maar ken nie vinden waar nie.

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat UIT
Smilies staan AAN

FLASH :
word met flash bedoelt bijv een link naar youtube?

Zag hier ergens een topic waar de youtube-url direct automatish werd omgezet in het betreffende youtube fragment.
Dat zou ik ook wel voor elkaar willen hebben maar vind daar niks duidelijks over.

Jeroen

Re: waar "url" en "flash" aanzetten in beheerpaneel

Bericht door Jeroen » 14 aug 2010, 14:15

In het beheerderspaneel moet je onder het tabblad algemeen voor "Instellingen berichten" kiezen. Daar heb je een optie die er zo uit ziet:
Links toestaan in (persoonlijke) berichten:
Indien niet toegestaan, worden BBCode en automatisch URL’s uitgeschak ... ]dit topic ook besproken. Lees vooral deze post eens goed door.
Jeroen

maan2

Re: waar "url" en "flash" aanzetten in beheerpaneel

Bericht door maan2 » 14 aug 2010, 14:31

Durf het bijna niet te zeggen maar had die URL optie 10.000 bekeken maar de "klik" viel niet... ( geldt voor die flash dinges ook ).

URL werkt inmiddels.
andere bekijk ik later.

Dank voor je sneller antwoord!

Gesloten