- Adres van je forum: http://
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem?
phpBB versie: 3.0.7-PL1
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Wat is het probleem?

Via Tab Algemeen> Groepsbeheer staat bij Voorgedefinieerde groepen o.a. Geregistreerde gebruikers.
Klik ik op Leden, dan staan daar 6 namen:
1 is groen (moderator), 1 is rood (beheerder) en 4 zijn grijs (gewone -geregistreerde-gebruikers).
Die laatste groep, daar komen dus automatisch nieuw geregistreerde leden in. (die komen trouwens ook automatisch in de groep Nieuw geregistreerde gebruikers):
Nu is het probleem, dat ik 1 van het kwartet gebruikers eerder in een aparte zelfgemaakte groep met aparte permissies had staan. Daar heb ik 'm uit verwijderd.
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar nu krijg ik voor die ene niet dezelfde permissies voor elkaar als voor de overige drie.
Kan dat misschien liggen aan dat dat ene lid -om voor mij niet meer te herinneren reden, waarschijnlijk omdat ik 'm in die aparte groep had staan (?)- NIET meer in de groep Nieuwe geregisteerde gebruikers staat en de andere 3 wel???
Moet ik die ene dan toevoegen aan de groep Nieuw geregistreerde gebruikers, om zodoende pas dezelfde permissies te krijgen voor die en als de rest van de groep Geregistreerde gebruikers heeft???? Is dat niet krom?
En inderdaad, als ik dat doe, is het weer OK.
Maar is het niet vreemd, dat als iemand niet in groep A (Nieuw geregistreerde gebruikers) staat en wel in groep B (Geregistreerde gebruikers), hij NIET meer de permissies van groep B meer heeft?
Hoort dat zo te gaan met deze twee groepen ? Of zie ik iets verkeerd?