forum werkt niet meer na installatie versie 3.0.7

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
astrid73

forum werkt niet meer na installatie versie 3.0.7

Bericht door astrid73 » 05 jul 2010, 12:57

• Adres van je forum: http://noorseboskatforum.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?na installatie versie 3.0.7
    phpBB versie: 3.0.7-PL1 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?geprobeerd te installeren
    Wat is het probleem?
doet niks meer, krijg nu steeds de melding
The page cannot be displayed
There is a problem with the page youare trying to reach and it cannot be displayed. It is most likely that configuration files for this url are corrupted

Krijg hem dus niet meer goed, heb de instal gedelete en oude forum opnieuw geinstalleers, maar niets werkt meer.

..

Ger
Contacteer:

Re: forum werkt niet meer na installatie versie 3.0.7

Bericht door Ger » 05 jul 2010, 13:24

Lijkt op een foutmelding die gegenereert is door je webhost, het is iig geen phpBB foutmelding.
HTTP 500 is een interne servererror en dat zal waarschjinlijk te maken hebben met verkeerde instellingen in .htaccess of met fouten in de CHMOD (toegangsrechten) van de bestanden.

Je geeft in de support template niet aan of je modificaties hebt toegepast op je forum. Is dat niet het geval, dan kun je proberen om de gehele forumdirectory te verwijderen en een nieuw pakket met originele bestanden te downloaden en dat vervolgens te uploaden. De install-directory kun je daarbij achterwege laten.
Zorg er ook voor dat je de het bestand root/config.php van je oude installatie behoudt.

Vanzelfsprekend moet je een backup houden van je forum voordat je bovenstaande uitvoert.

astrid73

Bericht door astrid73 » 05 jul 2010, 13:31

Heb denk ik gewoon iets erg fouts gedaan, maar wat weet ik dus niet.

Maar ga even doen wat jij schrijft en hopen dat dat werkt. Uiteraard heb ik een back-up gemaakt voor ik begon. Gelukkig maar. ;)

Bedankt voor zover.

astrid73

Bericht door astrid73 » 05 jul 2010, 15:04

Nou, helaas werkt dat ook niet, dus hopelijk kan iemand mij helpen om het opnieuw te installeren.
Heb nu alles er maar uitgehaald, heb wel backups, maar lukt dus gewoon niet.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 05 jul 2010, 15:38

Heb je misschien op andere plaatsen op de site wat veranderd? Ik zie dat je joomla gebruikt voor de rest van de site, heb je daar bijvoorbeeld wat aan veranderd? Heb je iets gedaan om het joomla gedeelte aan het forum gedeelte te 'knopen'? Heb je misschien iets in het controlepaneel gedaan?

Ik geloof namelijk niet zo in dat het aan phpBB ligt, met volledig verse bestanden kan je door phpBB zelf namelijk niet zo'n error genereren voor zover ik weet.

astrid73

Bericht door astrid73 » 05 jul 2010, 15:41

Nee, aan Joomla heb ik niets verandert, ook niet in het regelpaneel.
Wilde dus de update uitvoeren, kwam er daarna helaas achter dat het niet de update was maar de volledige versie en toen deed hij dus niets meer.
Weet dus ook niet wat ik verder moet doen om het aan te passen.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 05 jul 2010, 16:17

Ok... Even kijken, de database heb je nog als het goed is. Wat je dan kunt doen is daarvan een backup maken, het forum compleet nieuw installeren en vervolgens de database weer importeren via phpmyadmin. Als dat teveel abracadabra is kun je misschien een aanvraag doen in het serviceforum (ik ben niet zeker of ze dat aannemen) of anders het Gevraagd forum.

astrid73

Bericht door astrid73 » 05 jul 2010, 16:52

Heb het aangevraagd in het service forum, hopelijk kunnen ze me daar helpen.

Iig bedankt voor de hulp.

Gesloten