Hulp bij forum opzetten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
BreinWelzijn

Hulp bij forum opzetten

Bericht door BreinWelzijn » 04 jun 2010, 20:46

Sodejuu zeg :shock: ,

wil ik een forum gaan opzetten. Kijk ik eerst even in de berichten of daar een handleiding over te vinden is. Vind ik die handleiding. Begrijp ik vervolgens alleen maar de lidwoorden, werkwoorden en bijvoegelijk naamwoorden. Oftewel wat er hier allemaal beschreven is daar kun je voor mij net zoi goed hyrogliefen in de plaats zetten.

Ik ben een leek op programmergebied en als de handleiding niet begrijpbaar is vrees ik dat een forum opzetten voor mij een moeilijk verhaal gaat worden. :cry: Het is voor mij belangrijk om een forium te realiseren omdat ik een Stichting op wil zetten met betrekking tot o.a. de gezondheid van onze hersenen. Ik heb namelijk twee kinderen met autisme en weet inmiddels dat er vele oorzaken zijn die autisme activeren en verergeren. Maar er is licht aan de eind v.d. tunnel. Vandaar de stichting met website en forum.

Is er iemand hier een leek op weg wilt helpen zodat dit goede doel sneller van start kan gaan?

Greetz,

Roy

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Hulp bij forum opzetten

Bericht door Paul » 04 jun 2010, 20:55

topic gesplitst, graag voortaan geen topic kapen maar een eigen topic openen.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 04 jun 2010, 22:04

Hoi, en welkom op phpBB.nl ;)

Wij zijn hier om je op weg te helpen. We hebben wel wat meer info van je nodig. Heb je al een domeinnaam/site? Wat heb je al geprobeerd? Is er specifiek iets waar je vastloopt?
Jeroen

EelkeB

Bericht door EelkeB » 06 jun 2010, 19:45

Je hoeft geen programmeerkennis te hebben, wel kennis van het draaien van een eigen website (en dan niet 1 die je met een paar kliks opzet bij een online service, maar echt zelf beheert). Overigens is dat natuurlijk ook een optie. Er zijn tal van online services waar je inderdaad wel met een paar kliks een forum of een blog hebt opgezet. Je hebt dan alleen minder flexibiliteit.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Jeroen

Bericht door Jeroen » 06 jun 2010, 19:54

EelkeB schreef:Je hebt dan alleen minder flexibiliteit.
En geen support meer van ons (in het geval je phpBB installeert met een 'paar-kliks-installeer-programma').
Jeroen

Gesloten