Ik had een forum, phpBB3.0.2 met 2800 users, maar we moesten een jaar geleden van server veranderen, en hadden geen backup van het forum; alles opnieuw beginnen.
Op dat nieuw forum heb ik nu weeral 1000 users, wat toch wel mooi is, niet ?
nu heb ik ergens toch een backup gevonden van dat eerste forum, en zou ik graag die users van dat forum inporteren in dat nieuwste. Nu is mijn vraag; kan dit ? Want er zullen ongetwijfeld wel mensen zitten die toen ook al een account hadden .. wat doe ik hieraan ?
Ik dacht het volgende te doen; die oude phpbb_users tabel over te zetten in dat nieuwe forum, onder een andere naam "gebruikers ofzo.
Met de onderstaande code haal ik de dubbele gebruikers er denk ik wel uit, maar nu is mijn vraag; hoe importeer ik die gebruikers dan het beste ? Moet ik dan enkel alles dat in de phpbb_users staat importeren, of moet ik nog met andere tabbelen rekening houden ?
Code: Selecteer alles
$db_resultaat = mysql_query("SELECT * FROM phpbb_users");
while ($user = mysql_fetch_object($db_resultaat)) {
$db_resultaat = mysql_query("SELECT * FROM gerbuikers where username_clean='". $user->username_clean ." OR user_email='". $user->user_email ."''");
if($gebruiker = mysql_fetch_object($db_resultaat)) {
mysql_query("DELETE FROM gebruikers WHERE user_id = '". $gebruiker->user_id ."'");
}
}